Gå til innhold

Tips til hvordan «like» magen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sliter litt med at kroppen forandrer seg og magen vokser. Eller, det er vel ikke det jeg sliter med, jeg sliter med all oppmerksomheten rundt det. Alle som skal kommentere magen, ta på magen etc. Dette gjør at jeg har et anstrengt forhold til det og prøver å gjemme den så godt jeg kan. Nå er jeg 24 uker på vei, så det begynner å bli vanskelig å gjemme den, så nå trenger jeg rett og slett litt tips til hvordan «stå i det» 😅

Anonymkode: 459bf...75f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen råd annet enn at jeg føler med deg! Mager trøst, jeg vet.

Anonymkode: 421b2...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg. Husker jeg ofte tenkte "alle vet at x kom i meg. Her er beviset" 😅  Kledde meg i store gensere, og om noen spurte om magen sa jeg ofte at det gjør vondt i huden rundt og at det er ubehagelig med klær. Når noen kom bort for å ta på den slo jeg faktisk hånden deres unna. Ikke ta på meg uten at det er avklart for faen. 

Men Jeg begynte faktisk å like magen min først etter fødsel. Den var myk og stor, og er det enda. Jeg laget sønnen min der! Holdt han trygg, varm og kjente tegn til liv. Han legger det lille hode sitt på magen min når vi leser bok, eller han er sliten. Han er bare 1 år, men har begynt å kose på magen min med hånden eller drar i navelen min. Da pleier jeg å si "du var inne i der. Før du ble født, var du inne i magen til mamma". Vet ikke om han forstår det, men han lager en herlig hvine-lyd som utstråler glede. Han trommer seg selv på magen, og så drar han opp shorten min og trommer på min. Så sin egen, så på min. For ikke å snakke om at han lager "prompelyder" på den og det er dødsmorsomt! 

Siste avsnitt er ikke helt relatert til situasjonen din altså, men det har gjort at jeg har fått ett annet forhold til "stor mage" :)

 

Anonymkode: 04feb...ada

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er så rart med alle som får kommentarer på magen. Har vært gravid 4 ganger og blitt diger alle gangene. Ingen har kommentert eller villet ta på magen, bortsett fra nest siste graviditet da en ansatt på en butikk sa: For en flott mage! Det syntes jeg var veldig hyggelig sagt. 

 

Til det du spør om: jeg syntes det var fantastisk å ha gravidmage. Slapp å tenke på at magen ikke var flat, og evt valker. Tenkte bare at det er babyen min som vokser inni der og var stolt over at det vistes.

Endret av m00na
Lenke til kommentar
Del på andre sider

m00na skrev (Akkurat nå):

Synes det er så rart med alle som får kommentarer på magen. Har vært gravid 4 ganger og blitt diger alle gangene. Ingen har kommentert eller villet ta på magen, bortsett fra nest siste graviditet da en ansatt på en butikk sa: For en flott mage! Det syntes jeg var veldig hyggelig sagt. 

Ja, synes også det er rart, synes det er en uting. Har fått kommentarer på kroppen min siden uke 14, og det er ikke hyggelige kommentarer. Men det er jo meg det er noe galt med som reagerer på det, er jo en selvfølge at det skal være greit å kommentere andres gravide kropp 🙂🙃

Anonymkode: 459bf...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, synes også det er rart, synes det er en uting. Har fått kommentarer på kroppen min siden uke 14, og det er ikke hyggelige kommentarer. Men det er jo meg det er noe galt med som reagerer på det, er jo en selvfølge at det skal være greit å kommentere andres gravide kropp 🙂🙃

Anonymkode: 459bf...75f

Utrolig frekt. Kanskje kommentere deres kropp tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen tips her, men jeg føler også veldig med deg. Har ikke såå mye imot magen, men takler ikke oppmerksomheten som følger med det å være gravid. For min del handler det nok om at det henger igjen et snev av sosial angst til tross for at jeg gikk til behandling i tenårene. Synes det er helt forferdelig å være så synlig. Føler jeg går rundt på utstilling hver gang jeg går inn i kantina på jobb, for jeg ser jo at jeg får mange flere blikk enn vanlig. 

Jeg gjorde mitt beste for å gjemme magen i svære gensere til langt uti tredje trimester 😅 Unngår stramme klær som drar oppmerksomhet mot magen, og går fremdeles mye i hettegensere. Men nå begynner den å bli så svær at jeg får kommentarer fra alle kanter uansett. Ingen ufine kommentarer, men alt for mange av typen "nå begynner du jo å få skikkelig gravidmage!".... Jeg har som regel bare vært dønn ærlig og svart noe ala "jeg synes den har vært svær i mange måneder allerede, men siden jeg avskyr å være gravid så har jeg skjult den så godt jeg kan". 

Heldigvis ingen som har prøvd å ta på den, verken familie, kjente eller ukjente. Men familien vet/ser at jeg er utilpass, så der er de heldigvis taktfulle nok til å ikke kommentere så alt for mye. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg! Er selv i uke 30, og har gått i store ullgensere til nå. Begynte å gråte forrige uke fordi jeg føler meg så stor og ingen klær passer lengre. Har alltid vært "slank og spretten" som noen sa det, og føler jeg mister litt av meg selv med kroppsforandringene. 

Det som hjalp litt var å kjøpe litt nye klær som jeg føler meg mer vel i. Har også bestilt meg en tettsittende kjole, som jeg har tenkt å bruke som "eksponeringsterapi". Håper det fungerer🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg. Jeg likte magen, men synes det samtidig var litt ubehagelig å gå rundt med sånn skikkelig thight klær etc som mange ofte gjør. var mer at det var uvant, enn at jeg ikke likte det da. Fra uke 20 gikk det så fort at den ble større, så strevde litt med at alle random folk plutselig skulle se på magen. Hadde septembervarn, så ca same årstid som deg. Jeg brukte bla endel dongriskjorte og topper/bluser som var litt mer romslige i passform slik at det ikke var helt sånn klistret inntil 😊 

Anonymkode: a685d...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker magen min, men misliker kommentarene. Har begynt å svare «Takk det samme» med et stort smil når folk forteller meg hvor stor jeg har blitt. Merkelig nok synes de ikke selv at det er så gøy å få kommentarer på kroppen sin. 

Anonymkode: a3a2f...a69

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje løsningen ikke er å tvinge seg til å like den, men bare være innforstått med at magen er svært midlertidig og det er alle andre som er dumme som tar seg til rette mens man er gravid. Magen din gjør en kjempeviktig jobb akkurat nå og den jobben er ikke å være slank eller fin, tenk på det. :) 

Anonymkode: c1541...6eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...