Gå til innhold

Lapskaus - slankemat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er lapskaus grei slankemat? 

Trenger å lage stort kvantum av mat, slik at jeg alltid har lett tilgjengelig, for å klare å ikke småspise annet mens jeg er sulten og står og kokkelerer. 

Andre forslag til mat som inneholder lite kalorier per 100 gram, som kan lages i større mengder? 

Anonymkode: 84ee0...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer selvsagt an på hva man har i den men jevnt over er vel lapskaus ganske magert.

Jeg har en oppskrift du kan prøve som er kalorifattig:

Kutt løk og stek i litt olje i en kasserolle, den skal bli blank og myk. Tilsett 2ss tomatpure(bruk gjerne en som er blandet chilli og tomatpure om du tåler litt spice), og la det steke med i en 3-5 minutter, rør hele tiden. Tilsett potet og gulrot i terninger og rør igjen i noen minutter. Ha så en halv liter vann og en buljongterning oppi + grønne linser(igjen, tørre eller fra boks). Kok opp, smak til med salt, pepper og chilli. Kan spises som den er eller serveres med salat og/eller ris, godt brød etc. Mengdene tar du bare sånn høvelig på øyemål, ikke veldig nøye og litt smak og behag:)

Andre fine gryteretter å porsjonsfryse er chilli con carne, meksikansk gryte og tikka masala, daal, osv:)

Anonymkode: d34b9...10f

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er lapskaus grei slankemat? 

Trenger å lage stort kvantum av mat, slik at jeg alltid har lett tilgjengelig, for å klare å ikke småspise annet mens jeg er sulten og står og kokkelerer. 

Andre forslag til mat som inneholder lite kalorier per 100 gram, som kan lages i større mengder? 

Anonymkode: 84ee0...6d7

Lapskaus med mye rotgrønnsaker er både mettende og kalorifattig! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ferdig lapskausblanding (grovkuttet), kjøttdeig eller karbonadedeig, og fyller opp med kyllingbuljong. Alle i familien elsker det, og det er sunt og lettvint ☺️

Anonymkode: 55dd8...bef

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva du har oppi. Har du prøvd Rikshospitalets suppe? :fornøyd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salat med kalkunskinke og hakket eggehvite er nam!

 

Anonymkode: b1793...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er hermetisk lapskaus lite kalorier i? Trodde det var nærmest junk. Er svært glad i det men kjøper sjeldent, for antok at det var bare tomme kalorier og usunt.

Anonymkode: 311fb...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Grüner said:

Lapskaus med mye rotgrønnsaker er både mettende

I en time, så er du sulten igjen.

Anonymkode: d5e58...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er hermetisk lapskaus lite kalorier i? Trodde det var nærmest junk. Er svært glad i det men kjøper sjeldent, for antok at det var bare tomme kalorier og usunt.

Anonymkode: 311fb...264

Om du leser hovedinnlegget igjen så vil du se at TS lager den selv.

Anonymkode: a0dfd...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...