AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #1 Del Skrevet 29. april 2024 Er lapskaus grei slankemat? Trenger å lage stort kvantum av mat, slik at jeg alltid har lett tilgjengelig, for å klare å ikke småspise annet mens jeg er sulten og står og kokkelerer. Andre forslag til mat som inneholder lite kalorier per 100 gram, som kan lages i større mengder? Anonymkode: 84ee0...6d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #2 Del Skrevet 29. april 2024 Kommer selvsagt an på hva man har i den men jevnt over er vel lapskaus ganske magert. Jeg har en oppskrift du kan prøve som er kalorifattig: Kutt løk og stek i litt olje i en kasserolle, den skal bli blank og myk. Tilsett 2ss tomatpure(bruk gjerne en som er blandet chilli og tomatpure om du tåler litt spice), og la det steke med i en 3-5 minutter, rør hele tiden. Tilsett potet og gulrot i terninger og rør igjen i noen minutter. Ha så en halv liter vann og en buljongterning oppi + grønne linser(igjen, tørre eller fra boks). Kok opp, smak til med salt, pepper og chilli. Kan spises som den er eller serveres med salat og/eller ris, godt brød etc. Mengdene tar du bare sånn høvelig på øyemål, ikke veldig nøye og litt smak og behag:) Andre fine gryteretter å porsjonsfryse er chilli con carne, meksikansk gryte og tikka masala, daal, osv:) Anonymkode: d34b9...10f 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 29. april 2024 #3 Del Skrevet 29. april 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er lapskaus grei slankemat? Trenger å lage stort kvantum av mat, slik at jeg alltid har lett tilgjengelig, for å klare å ikke småspise annet mens jeg er sulten og står og kokkelerer. Andre forslag til mat som inneholder lite kalorier per 100 gram, som kan lages i større mengder? Anonymkode: 84ee0...6d7 Lapskaus med mye rotgrønnsaker er både mettende og kalorifattig! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #4 Del Skrevet 29. april 2024 Jeg bruker ferdig lapskausblanding (grovkuttet), kjøttdeig eller karbonadedeig, og fyller opp med kyllingbuljong. Alle i familien elsker det, og det er sunt og lettvint ☺️ Anonymkode: 55dd8...bef 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ditzy Doo Skrevet 29. april 2024 #5 Del Skrevet 29. april 2024 Kommer an på hva du har oppi. Har du prøvd Rikshospitalets suppe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2024 #6 Del Skrevet 29. april 2024 Salat med kalkunskinke og hakket eggehvite er nam! Anonymkode: b1793...96d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #7 Del Skrevet 30. april 2024 Er hermetisk lapskaus lite kalorier i? Trodde det var nærmest junk. Er svært glad i det men kjøper sjeldent, for antok at det var bare tomme kalorier og usunt. Anonymkode: 311fb...264 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #8 Del Skrevet 30. april 2024 15 hours ago, Grüner said: Lapskaus med mye rotgrønnsaker er både mettende I en time, så er du sulten igjen. Anonymkode: d5e58...82a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #9 Del Skrevet 30. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er hermetisk lapskaus lite kalorier i? Trodde det var nærmest junk. Er svært glad i det men kjøper sjeldent, for antok at det var bare tomme kalorier og usunt. Anonymkode: 311fb...264 Om du leser hovedinnlegget igjen så vil du se at TS lager den selv. Anonymkode: a0dfd...30f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå