Gå til innhold

Dårlig erfaring med elkjøp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

var nylig på Elkjøp for å kjøpe en oppvaskmaskin, maskinen kostet til vanlig 7999kr men var på tilbud for 4999kr, mannen bak disken fortalte meg at jeg bare er ute etter billig vare og burde droppe å kjøpe oppvaskmaskinen jeg kom for.

Han var ikke interessert i å snakke med meg hvis jeg kun ville ha den maskinen.

 

Jeg ble helt sjokkert. 
 

Har dette blitt normalt? 
 

Hvorfor har de tilbud hvis de ikke er interessert i å selge produktet. 

Anonymkode: 9a6dc...7ef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bestill fra elkjøp på nett, hent i butikk. De har ok produkter til ok pris, resten er ræva. ALDRi spør om hjelp, handle kun det du har sjekket ut på nett først, til riktig pris.

Anonymkode: e8ff1...c27

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes virkelig ut som et tilfelle der det hadde vært intressant å høre saken fra den andre parten sin side😂

Om du ikke er fornøyd med Elkjøp så finnes den mange andre butikker å gå til.

Anonymkode: 5f509...ca0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei.

var nylig på Elkjøp for å kjøpe en oppvaskmaskin, maskinen kostet til vanlig 7999kr men var på tilbud for 4999kr, mannen bak disken fortalte meg at jeg bare er ute etter billig vare og burde droppe å kjøpe oppvaskmaskinen jeg kom for.

Han var ikke interessert i å snakke med meg hvis jeg kun ville ha den maskinen.

 

Jeg ble helt sjokkert. 
 

Har dette blitt normalt? 
 

Hvorfor har de tilbud hvis de ikke er interessert i å selge produktet. 

Anonymkode: 9a6dc...7ef

Jeg reagerte også på sånne ting hos Elkjøp for en del år siden men så rota jeg meg bort i ei dame som var ansatt hos Elkjøp og hun fortalte meg ett par ting, jeg kan selvfølgelig ikke skrive under på at det er noe i det, men likevel.
Hun sa tilbudsvarer var valgt ut av markedsavdelingen og de kjøpte inn større partier som de skulle pushe på kundene men hun ville ikke dytte på en kunde et produkt de hadde flere reklamasjoner på og derfor ville hun heller selge noe annet som ikke var på tilbud, noe hun visste var bedre kvalitet for hun ville heller selge produkter kundene ikke kom tilbake og klaget på, selgeren har ofte mer erfaring med produktene de selger enn de som lager reklamen eller setter opp budsjettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener de får mindre provisjon på enkelte produkter, så de prøver gjerne å pushe på kundene noe som egentlig er dårligere slik at de selv vinner på det. 

Anonymkode: c149f...5ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, Honey Dew said:

Kontakt sjefen hans.

Det er jo nettopp sjefen hans som har instruert ham til å holde på sånn.

Anonymkode: ac9c2...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde forstått hvis han solgte meg en produkt som kostet 1000kr mer eller mindre enn jeg hadde mulighet til å betale. Men han ba meg kjøpe en oppvaskmaskin for 9.999kr eller å bare gå.

Forklarte at jeg ikke hadde råd til en så dyr per nå, da forje sluttet å virke sånn plutselig, men han brydde seg ikke.  Kjøp enten Beko maskinen eller gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Dette hørtes virkelig ut som et tilfelle der det hadde vært intressant å høre saken fra den andre parten sin side😂

Om du ikke er fornøyd med Elkjøp så finnes den mange andre butikker å gå til.

Anonymkode: 5f509...ca0

Ja, hadde vært interessant for meg også. Jeg sto i kø i 15 min, og spurte KUN angående maskinen de hadde kampanje på, en Simens maskin som hadde masse gode kundeomtaler på nettsiden. Men mannen var virkelig ikke enig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestiller alltid online, så slipper jeg å forholde meg til frekke og sleske selgere.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er jo nettopp sjefen hans som har instruert ham til å holde på sånn.

Anonymkode: ac9c2...7b7

Sjefen har instruert ham om å avvise kunder?

Anonymkode: 78ec4...4a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Queen94 skrev (13 timer siden):

Jeg hadde forstått hvis han solgte meg en produkt som kostet 1000kr mer eller mindre enn jeg hadde mulighet til å betale. Men han ba meg kjøpe en oppvaskmaskin for 9.999kr eller å bare gå.

Forklarte at jeg ikke hadde råd til en så dyr per nå, da forje sluttet å virke sånn plutselig, men han brydde seg ikke.  Kjøp enten Beko maskinen eller gå. 

Dette er jo helt bal mål, greit at selger anbefaler noe annet enn kunden spør etter men at en kunde avvises fordi kunden ikke kjøper det selger vil selge er virkelig ille, jeg ville kontaktet både ledelsen i butikken og leverandøren av maskinen han ikke ville selge når selger oppfører seg sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bvp skrev (3 timer siden):

Dette er jo helt bal mål, greit at selger anbefaler noe annet enn kunden spør etter men at en kunde avvises fordi kunden ikke kjøper det selger vil selge er virkelig ille, jeg ville kontaktet både ledelsen i butikken og leverandøren av maskinen han ikke ville selge når selger oppfører seg sånn.

Ja, ble veldig skuffet. Når man står der og rett og slett blir avvist fordi man ikke har råd til en oppvaskmaskin på nesten 10.000kr så er man ikke god nok. Han sa jeg vet hva dere prøver på, men dere må legge ut for å få en maskin ingenting er gratis!

 

Forstår ingenting er gratis men 4.999kr er også penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Queen94 skrev (4 minutter siden):

Ja, ble veldig skuffet. Når man står der og rett og slett blir avvist fordi man ikke har råd til en oppvaskmaskin på nesten 10.000kr så er man ikke god nok. Han sa jeg vet hva dere prøver på, men dere må legge ut for å få en maskin ingenting er gratis!

 

Forstår ingenting er gratis men 4.999kr er også penger.

Egentlig nesten litt morsomt at han heller ville miste noe enn og selge noe billigere, jeg ville som sagt kontakten ledelsen, gjerne Elkjøp sentralt og så den produsenten av den maskinen han ikke ville selge deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kampanjemaskinen der har vell plastbunn. Den blir ofte pushet på kampanjer ser jeg. Eller både bosch og Siemens sine. De er priset alt for høyt til vanlig, og kampanjeprisen er maks av hva jeg ville gitt for disse maskinene. Du kjøper ett illeluktende problem. En hvilke  som helst maskin med rustfritt stål innvendig og pk db nivå er bedre enn de der.

Men du ble virkelig ikke møtt på en grei måte i butikken ts!

Anonymkode: bb744...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Den kampanjemaskinen der har vell plastbunn. Den blir ofte pushet på kampanjer ser jeg. Eller både bosch og Siemens sine. De er priset alt for høyt til vanlig, og kampanjeprisen er maks av hva jeg ville gitt for disse maskinene. Du kjøper ett illeluktende problem. En hvilke  som helst maskin med rustfritt stål innvendig og pk db nivå er bedre enn de der.

Men du ble virkelig ikke møtt på en grei måte i butikken ts!

Anonymkode: bb744...521

Jeg dro innom en annen Elkjøp butikk i går, fikk utrolig god service og en rimelig å bra maskin. 
 

Veldig synd at man blir møtt på denne måten på butikken. Ting er kjempe dyrt og man merker man sliter mer nå enn før. Hadde Kiwi ansatte dømt meg fordi jeg kjøper FirstPrice produkter hadde jeg virkelig ikke forstått hva man skal gjøre. Skal aldri tilbake på den Elkjøp butikken igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

bvp skrev (24 minutter siden):

Egentlig nesten litt morsomt at han heller ville miste noe enn og selge noe billigere, jeg ville som sagt kontakten ledelsen, gjerne Elkjøp sentralt og så den produsenten av den maskinen han ikke ville selge deg.

Ja, dessverre. Når man er ærlig og forteller at man ikke har råd til en dyrere da maskinene plutselig slutter å virke syntes jeg det var helt unødvendig av han. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...