Gå til innhold

Alvorlige seponeringsymptomer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var så dum at jeg sluttet brått på medisinen Sarotex. Har etterpå opplevd ekle og skremmende reaksjoner. Kvalme, svimmelhet, skjelvinger, sinne/irritasjon, økt puls, hetetokter og sterk forvirring/korte Black outs. Jeg har bestilt time hos lege i dag, men lurer på om andre har opplevd noe liknende? Trodde aldri dette kunne skje etter bare å stoppe på noen medisiner.

Anonymkode: cc777...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg var så dum at jeg sluttet brått på medisinen Sarotex. Har etterpå opplevd ekle og skremmende reaksjoner. Kvalme, svimmelhet, skjelvinger, sinne/irritasjon, økt puls, hetetokter og sterk forvirring/korte Black outs. Jeg har bestilt time hos lege i dag, men lurer på om andre har opplevd noe liknende? Trodde aldri dette kunne skje etter bare å stoppe på noen medisiner.

Anonymkode: cc777...56b

Huff dette virker virkelig ikke bra nei.....

Noen medisiner må trappes ned har jeg skjønt, eller så kan det få en slik virkning som du beskriver her....

Hva skal disse medisinene hjelpe for? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (1 minutt siden):

Huff dette virker virkelig ikke bra nei.....

Noen medisiner må trappes ned har jeg skjønt, eller så kan det få en slik virkning som du beskriver her....

Hva skal disse medisinene hjelpe for? 

Har fått de i lave doser for hodepine og dårlig søvnkvalitet. I høye doser er det et antidepressiva. Det skumleste er at jeg har hatt korte hukommelsestap hvor jeg har gjort rare ting. 

Anonymkode: cc777...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har fått de i lave doser for hodepine og dårlig søvnkvalitet. I høye doser er det et antidepressiva. Det skumleste er at jeg har hatt korte hukommelsestap hvor jeg har gjort rare ting. 

Anonymkode: cc777...56b

Har du prøvd andre ting som melatonin mot søvn?

Hodepine har jeg ikke så mye erfaring med anna enn at jeg vet at det er de som faktisk bruker botox mot det hvis de er veldig angrepet....For det "lammer" på en måte...

Ellers er det jo vanlige råd som høyt væskeinntak, unngå stress....

Noen kan få hodepine av å spise sjokolade feks. Det er så mange ting som kan trigge hodepine.....

Mitt beste råd er å skrive ned hva som kan trigge hodepinen....

Vet det finnes apper for dagbok i forhold til dette.

Kan hende det er verdt et forsøk...

Har du migrene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (1 minutt siden):

Har du prøvd andre ting som melatonin mot søvn?

Hodepine har jeg ikke så mye erfaring med anna enn at jeg vet at det er de som faktisk bruker botox mot det hvis de er veldig angrepet....For det "lammer" på en måte...

Ellers er det jo vanlige råd som høyt væskeinntak, unngå stress....

Noen kan få hodepine av å spise sjokolade feks. Det er så mange ting som kan trigge hodepine.....

Mitt beste råd er å skrive ned hva som kan trigge hodepinen....

Vet det finnes apper for dagbok i forhold til dette.

Kan hende det er verdt et forsøk...

Har du migrene? 

Jeg har forsøkt mye. Har diagnosen kronisk smertesyndrom så disse medisinene hjalp nok på mye andre smerter også. Fikk svært tørre øyne på de så derfor jeg ønsket å slutte. Var så dum at jeg stoppet brått uten å trappe ned 😞

Anonymkode: cc777...56b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutta alt for fort på sarotex, hadde noe som føltes ut som støt i hjernen i flere mnd etterpå. 

Anonymkode: ae1f3...830

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt vanlige seponeringssymptomer. 
Det er en grunn til at det er anbefalt nedtrapping på 4-8 uker, og i samråd med lege. 
Seponeringssymptomene kan vare i 1-2 uker.

Du sier ikke noe om hvor lenge du har brukt dem, eller hvor lenge siden det er du sluttet. 
Men det er greit å snakke med legen om det, for gjenoppstart av medisinene, og deretter rolig nedtrapping kan hjelpe. 

Anonymkode: 5c5cd...a31

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg slutta alt for fort på sarotex, hadde noe som føltes ut som støt i hjernen i flere mnd etterpå. 

Anonymkode: ae1f3...830

Dette har jeg også kjent i tillegg til alt det andre. Skummelt at hjernen blir påvirket sånn.

Anonymkode: cc777...56b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...