Gå til innhold

Kleskode rustikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er bedt i bryllup til sensommeren, der det står at tema eller kleskode (husker ikke ordrett) er rustikk. Det står også nevnt duse farger. Hva slags kjoler kan jeg se etter her? Jeg er gira på å kjøpe noe nytt, men aaaner ikke hva jeg skal se etter. Så, tips til rustikke kjoler i duse farger som kan passe en høy-ish og kraftig kropp? 😄 gjerne så konkret som mulig. 

Anonymkode: 42c09...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du googler dress rustic så får du opp masse forslag. 

Anonymkode: 1e366...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på Son de Flor og lignende: https://www.etsy.com/de-en/shop/SondeflorShop?ref=l2-about-shopname

Kjolen fra Zalando lenger oppe passer ikke noe særlig til temaet. Polyester blir veldig feil når stilen er eksplisitt rustikk, og jeg synes også at den stilmessig er litt for ornamentert. Gå helst for lin, eventuelt bomull, ikke noe syntetisk, med enkelt, men elegant snitt.

Etymologisk sett betyr "rustikk" landlig, bondsk (of or belonging to the country, rural, rustic, country; countrylike, rustic, simple), og da tenker jeg at materialet er viktig for å understreke det naturlige aspektet.

Anonymkode: 34e54...d5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du spørre hva bruden ser for seg? (vil tro det er hun som er mest opptatt av at gjestene skal kle seg på en bestemt måte). Jeg ser for meg halvlang kjole med forkle når jeg hører rustikk, men det er neppe det bruden mener.

Anonymkode: ffa3c...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...