Gå til innhold

Vikariat som ble oppsigelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk permisjon ifra min faste jobb for p være i et vikariat i en annen i 6 måneder. 

Jeg fikk ikke jobbet 9 dager engsng før varsel om oppsigelse kommer. 

Var på jobb 3 dager der jeg lærte meg pc og mobil og andre rutiner, der de allerede hadde bestemt seg for at jeg skulle tilbake til gamle jobben. Uten at jeg fikk vite. 

Det gikk 14 dager, så ringte min gamle sjef og ropte at vedkommende hadde hørt at jeg kom tilbake. Dette ble sagt videre til kolleger før jeg visste om det selv. 

Arbeidsgiver bekrefter at jeg ikke har gjort noe galt. Men jeg mister likevel jobben. Fagforening har vært med på møter, men ser ingen grunn til å ta det videre. 

Vi hadde 14 dagers evaluering og under det ble det mye stress for meg. Jeg mistet en sidejobb pga at jeg ikke kunne vise til turnus hos jobben. Dermed mistet jeg inntekt. 

Alle sier at jeg ikke har gjort noe galt, og at jeg har vært ærlig om kunnskap osv fra start. (nyutdannet). 

 

Hva kan jeg gjøre videre? Jeg har som sagt mistet inntekt og mistet troen på ny jobb. (At en ikke duger)

Anonymkode: fa2c9...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare fortsette i den gamle jobben? 

Anonymkode: 31f86...4a7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet du kun vikariatet eller den gamle jobben i tillegg? Usikker på om det er noe å gjøre her. Kontakt fagforeningen din om du trenger konkret råd for din situasjon. Er du ikke organisert, bli det, så får du hjelp neste gang noe oppstår.

Anonymkode: 4d478...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Arbeidsgiver bekrefter at jeg ikke har gjort noe galt. Men jeg mister likevel jobben. Fagforening har vært med på møter, men ser ingen grunn til å ta det videre"

Noe må det være siden fagforeningen ikke tar tak i dette? Jeg må ærlig si at din presentasjon av historien er noe rotete og ustrukturert. Gjenspeiler dette seg i arbeidet ditt?

Anonymkode: 69d11...557

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde vel en kontrakt? Hvis du ikke har gjort noe galt, skal det jo være en grunn for at arbeidsforholdet opphører?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

"Arbeidsgiver bekrefter at jeg ikke har gjort noe galt. Men jeg mister likevel jobben. Fagforening har vært med på møter, men ser ingen grunn til å ta det videre"

Noe må det være siden fagforeningen ikke tar tak i dette? Jeg må ærlig si at din presentasjon av historien er noe rotete og ustrukturert. Gjenspeiler dette seg i arbeidet ditt?

Anonymkode: 69d11...557

 

Kålrota skrev (10 minutter siden):

Du hadde vel en kontrakt? Hvis du ikke har gjort noe galt, skal det jo være en grunn for at arbeidsforholdet opphører?

Det er jo ganske åpenbart at sjefen lyver. 

Anonymkode: 708c0...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

 

Det er jo ganske åpenbart at sjefen lyver. 

Anonymkode: 708c0...934

Hvorfor er det åpenbart? 

Anonymkode: 69d11...557

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsgiver og helsepersonell satt på møte med meg og fagforeningen og har sagt det rett frem slik jeg skrev det. 

På et kontor med en pc og en veileder (opplæring) fikk jeg ikke akkurat gjort så mye galt i jobben innen helse. Det er en haug med avvik her som skal sendes videre. Det verste er jo bruddet på taushetsplikt synes jeg. 

Anonymkode: fa2c9...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Arbeidsgiver og helsepersonell satt på møte med meg og fagforeningen og har sagt det rett frem slik jeg skrev det. 

På et kontor med en pc og en veileder (opplæring) fikk jeg ikke akkurat gjort så mye galt i jobben innen helse. Det er en haug med avvik her som skal sendes videre. Det verste er jo bruddet på taushetsplikt synes jeg. 

Anonymkode: fa2c9...21b

Mulig det er jeg som er kognitivt svak, men jeg strever med å få tak i det du ønsker å formidle. For meg blir det noen huller her som gjør at jeg ikke skjønner sammenhengen i dette og hva som egentlig skjedde

Anonymkode: 69d11...557

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

"Arbeidsgiver bekrefter at jeg ikke har gjort noe galt. Men jeg mister likevel jobben. Fagforening har vært med på møter, men ser ingen grunn til å ta det videre"

Noe må det være siden fagforeningen ikke tar tak i dette? Jeg må ærlig si at din presentasjon av historien er noe rotete og ustrukturert. Gjenspeiler dette seg i arbeidet ditt?

Anonymkode: 69d11...557

Hehe, nei. Det er sendt flere avvik og helsepersonellsjefen er også med på møter og bekrefter at jeg ikke har gjort noe galt. Jeg har jobbet flere år på tidligere arbeidsplass uten noe problem. Situasjonen her er at jeg var på intervju med sjef, kommuneoverlege og tillitsvalgte og de ble klar over at jeg ikke hadde erfaring i jobben. Men får likevel jobben, og 3 dager med opplæring på et kontor rettet pc og telefon, så endrer saken seg og de kan uansett ikke ha meg som ansatt. Det er brudd på taushetsplikt i flere ledd. 

Anonymkode: fa2c9...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hehe, nei. Det er sendt flere avvik og helsepersonellsjefen er også med på møter og bekrefter at jeg ikke har gjort noe galt. Jeg har jobbet flere år på tidligere arbeidsplass uten noe problem. Situasjonen her er at jeg var på intervju med sjef, kommuneoverlege og tillitsvalgte og de ble klar over at jeg ikke hadde erfaring i jobben. Men får likevel jobben, og 3 dager med opplæring på et kontor rettet pc og telefon, så endrer saken seg og de kan uansett ikke ha meg som ansatt. Det er brudd på taushetsplikt i flere ledd. 

Anonymkode: fa2c9...21b

Hvilke brudd er det snakk om?

Anonymkode: 69d11...557

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men kanskje like greit at ikke du jobber i helsevesenet… 

Anonymkode: 5a8c6...824

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilke brudd er det snakk om?

Anonymkode: 69d11...557

Arbeidsgiver/helsepersonellsjef har sendt intern beskjed til forrige arbeidsgiver om at jeg kommer tilbake med engang, før jeg har selv fått beskjed. 

Man skal ha evalueringsmøte før en oppsigelse. Og man har rett på opplæring før. Så min forrige arbeidsgiver ringte meg fornøyd over at jeg kom tilbake. Dette før saken var bestemt, det ble ikke besluttet noe før en måned etter. Og i løpet av den måneden hadde forrige arbeidsgiver sagt dette utad til kolleger, der også kolleger hadde sagt det videre til brukere. 

Anonymkode: fa2c9...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Arbeidsgiver/helsepersonellsjef har sendt intern beskjed til forrige arbeidsgiver om at jeg kommer tilbake med engang, før jeg har selv fått beskjed. 

Man skal ha evalueringsmøte før en oppsigelse. Og man har rett på opplæring før. Så min forrige arbeidsgiver ringte meg fornøyd over at jeg kom tilbake. Dette før saken var bestemt, det ble ikke besluttet noe før en måned etter. Og i løpet av den måneden hadde forrige arbeidsgiver sagt dette utad til kolleger, der også kolleger hadde sagt det videre til brukere. 

Anonymkode: fa2c9...21b

Det er ikke sensitive opplysninger. Det er noe klønete, men ikke brudd på taushetsplikt. 

Anonymkode: 69d11...557

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Beklager, men kanskje like greit at ikke du jobber i helsevesenet… 

Anonymkode: 5a8c6...824

Og hva baserer du det på? Jeg har jobbet i helsevesenet i over 2 år på den jobben jeg har. Og tidligere før denne jobben. 

Aldri vært noe problem. Så ganske rar beslutning fra deg.

Anonymkode: fa2c9...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke sensitive opplysninger. Det er noe klønete, men ikke brudd på taushetsplikt. 

Anonymkode: 69d11...557

Men uansett videre. Før jeg var varslet av personellsjef så hadde jeg allerede fått flere henvendelser om at jeg skulle komme tilbake. Uten at det var nevnt til meg, eller at det var bestemt. Det er ett avvik sett ifra fagforeningen og arbeidsgiveren min.

Anonymkode: fa2c9...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men uansett videre. Før jeg var varslet av personellsjef så hadde jeg allerede fått flere henvendelser om at jeg skulle komme tilbake. Uten at det var nevnt til meg, eller at det var bestemt. Det er ett avvik sett ifra fagforeningen og arbeidsgiveren min.

Anonymkode: fa2c9...21b

Nei. Det er det ikke. 

Anonymkode: f99f6...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Det er det ikke. 

Anonymkode: f99f6...9ff

Ok, så min arbeidsgiver og fagforening tar feil da? Det er tre forskjellige som har sendt avvik på det. 

De kan ikke gå ut med noe som ikke er bestemt. Det skal alltid ta evaluering og jeg var fortsatt i jobb en måned etter. Det var ingen som visste sikkert at jeg kom tilbake den gang. 

Anonymkode: fa2c9...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er begrunnelsen for oppsigelsen?

Anonymkode: 46cd6...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er begrunnelsen for oppsigelsen?

Anonymkode: 46cd6...f71

Jeg har ikke fått begrunnelse på oppsigelsen. Hverken skriftelig eller muntlig. 

Anonymkode: fa2c9...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...