Gå til innhold

Er han interessert eller bare snill


Frooken

Anbefalte innlegg

For en måned tilbake byttet jeg kirke jeg gikk i og ble da fort kjent med pastoren i den nye kirken. Han er i 20-årene, har en fantastisk personlighet, er både kjekk og høy,  i tillegg er han visstnok god til å lage mat. Det er i det hele tatt underlig at han er singel. 
Allerede første gang jeg hilste på han - et veldig kort hei og hallo - følte jeg at det var noe der. 
Han står i døren og hilser når folk kommer inn i kirken og jeg fikk som regel et håndtrykk på vei inn, hvor han uten unntak har pleid å si: så godt å se deg, (navn).

Forrige uke uansett kom jeg noe senere, slik at det ikke var det samme trykket på vei inn. Da inviterte han til en klem.

2 uker etter vi hilste for første gang sendte han venneforespørsel på Facebook. Under kirkekaffen har han invitert meg til å sitte ved siden av han, og han har satt seg ved bordet til meg/ meg og familien min ved flere gudstjenester og snakket med oss. 
Han er usedvanlig høflig og har blant annet kjørt meg hjem etter en kveldsgudstjeneste (det var andre i bilen, og han kjørte meg hjem først), tilbudt seg å hente drikke for meg og skaffet skyss til meg. Han er også veldig flink til å spørre hvordan jeg har det, hvordan dagen min har vært i tillegg til "ha en veldig fin uke, vi ses".

Forrige gang satt vi ved siden av hverandre på gudstjenesten, da sa han at han lurte på noe, hvorpå jeg svarte med et spørrende ja. Det han gjorde så, var å invitere meg med familie på middag hjem til seg.

Dette gjorde at jeg følte meg ganske sikker på at han var interessert. I dag spurte han nærmere om klokkeslett osv. som kunne passe og ba meg sende mld når vi visste. Jeg sendte han melding om dette senere på dagen, og sa at vi gledet oss. Etter å ha sagt at han også gjorde det - med en "😉", ønsket jeg han en god dag og brukte da en "🥰". Han takket for det og ønsket meg også en god dag, men da med en "🙂". 

Det gjorde meg plutselig veldig usikker. Jeg følte jeg sendte et hint med min emoji, men fikk en svært platt emoji i retur. Jeg har aldri sett han bruke den emojien i sosiale medier, men har derimot oppdaget at han flittig bruker blunkefjeset - selv der folk flest ikke ville brukt den. Så nå sitter jeg her svært forvirret, for han kan tross alt bare være super hyggelig, siden vi er nye.

Hva tenker dere?

Endret av Frooken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er keen

Anonymkode: 03e52...dc1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du? 

Spørr fordi det hender det er noen veldig uhyggelige situasjoner innen kristne miljøer, hvor ungdom blir utsatt. 

Om du ikke er i en utsatt alder, så kan det hende han liker deg. Men det kan også hende han bare er snill/sosial. Husk at dette er et sosialt yrke som i stor grad handler om å se mennesket og være der. Da er mange flinke til å søke kontakt.

Anonymkode: c9b6b...6c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvor gammel er du? 

Spørr fordi det hender det er noen veldig uhyggelige situasjoner innen kristne miljøer, hvor ungdom blir utsatt. 

Om du ikke er i en utsatt alder, så kan det hende han liker deg. Men det kan også hende han bare er snill/sosial. Husk at dette er et sosialt yrke som i stor grad handler om å se mennesket og være der. Da er mange flinke til å søke kontakt.

Anonymkode: c9b6b...6c6

Jeg er også i 20-årene, og han er den siste jeg kunne se for meg utnytte noen. Jeg er svært klar over at hans jobb krever at han er der for andre mennesker, det er det som gjør meg usikker. Jeg har truffet mange pastorer opp i gjennom, men jeg har aldri sett Gud så tydelig i en person før. Han er super hyggelig med alle, men jeg har aldri sett han gi andre en klem/tilbudt seg å hente mat/drikke eller satt seg ved siden av flere gudstjenester på rad. Vet også at det å bli kjent med familien til en evt. partner er langt vanligere i det kristne miljøet, og nå har han jo tross alt invitert oss på middag.
Men igjen, det kan jo være fordi han ønsker å ta oss godt i mot. Han er jo bare så varm og god. Hmmmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...