Gå til innhold

Hvordan la være å tenke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har så mye tanker og en trang som er mer enn bare tanker om å ta en overdose av medisiner jeg har. Har gjort det før. Det er ikke nødvendigvis for å dø, mer selvskading eller noe. Samtidig er det veldig slitsomt både fysisk og psykisk, så jeg er ambivalent til det. Men når jeg først har begynt å tenke på det er det umulig å ikke kjenne på denne trangen og lysten. Kan ikke kontakte legevakt eller lignende da jeg har gjort det mange ganger før og de ikke kan drive å bruke ressurser på meg hele tiden for noe jeg gjør selv. 

Anonymkode: 8ed29...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søk opp videoer av dyr på youtube, sjekk ut BBC Earth. Jeg ble sittende og se på det i flere timer her om dagen når jeg bare hadde èn tanke om hvordan det vil gå med meg i livet.. Få tankene over på noe annet. 

Anonymkode: 0c322...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrive, skrive og skrive ned alt av tanker. Bare la det strømme. 

Anonymkode: bbcd8...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Søk opp videoer av dyr på youtube, sjekk ut BBC Earth. Jeg ble sittende og se på det i flere timer her om dagen når jeg bare hadde èn tanke om hvordan det vil gå med meg i livet.. Få tankene over på noe annet. 

Anonymkode: 0c322...5c4

Det er det jeg gjør mesteparten av døgnet, men så plutselig så sniker tanken og trangen seg sånn fast at det ikke bare er å finne noe å se på eller tenke på.

Anonymkode: 8ed29...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skrive, skrive og skrive ned alt av tanker. Bare la det strømme. 

Anonymkode: bbcd8...42e

Det hjelper ikke. Jeg skriver dagbok blant annet. 

Anonymkode: 8ed29...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er det jeg gjør mesteparten av døgnet, men så plutselig så sniker tanken og trangen seg sånn fast at det ikke bare er å finne noe å se på eller tenke på.

Anonymkode: 8ed29...d2a

Gå ut. Nå. Gå deg en tur. Skift miljø. 

Anonymkode: 0c322...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får du hjelp av psykolog? Kanskje du kan prøve metakognitiv terapi? 

Anonymkode: 3ace1...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette medisiner du i utgangspunktet SKAL ta hver dag, men bare ikke i slike mengder som du tenker på? Kan du hjelpe deg selv ved å få en sånn medisindispenser innstilt av helsepersonell til kun å gi ut korrekt dose til rett tid, og ingenting mer? Har ikke erfaring med slik problemstilling som du beskriver, bare tenkte dette kunne parkere den destruktive trangen ang akkurat dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke tenke at de som hjelper deg kaster bort ressursene sine, de er der for at når man trenger de så er de behjelpelig uansett. Det er den negative siden som sier til deg at man ikke skal være til bry, men den telefonen kan gjøre at nervesystemet roer seg. Det at du skriver her inne håper jeg hjelper deg litt nå i en litt ensom stund, så er det flere her som gjerne vil snakke med deg. 

Anonymkode: 5c093...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrive dagbok, enten for hånd eller på pc. YouTube, masse YouTube. Lær deg å meditere. Drit vanskelig første tiden fordi du må lage nye mønstre i hjernen din

Anonymkode: 61c5c...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du på de medisinene da? Jeg gikk på noe tidligere som faktisk gav meg tvangstanker om skade/skade andre. Måtte kutte det ut tvert. Så om du går på medisiner så sjekk om det er noe som kan gå utover nervesystemet/psyken osv. . 

Anonymkode: ec8af...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...