Gå til innhold

Hva menes med tynn slimhinne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser i ulike IVF-forum at veldig mange sliter med tynn slimhinne og får avlyst forsøk pga dette, leste senest om 2 i dag.

Vi har brukt 2 år med ekstremt mye motstand på å få 3 normale embryoer. Neste stopp er nå innsett og jeg fokuserer på alt som kan gå galt (av erfaring). 

Jeg tok MR for noen uker siden før eggløsning og da var endometeriet på 11mm. Under ultralyd ifbm stimulering ser  jeg at hun har skrevet at endometeriet ofte er mellom 10-13 mm. Er det dette som er slimhinne? Og hva er normalt og hva er tynn? 

 

Anonymkode: 85527...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ser i ulike IVF-forum at veldig mange sliter med tynn slimhinne og får avlyst forsøk pga dette, leste senest om 2 i dag.

Vi har brukt 2 år med ekstremt mye motstand på å få 3 normale embryoer. Neste stopp er nå innsett og jeg fokuserer på alt som kan gå galt (av erfaring). 

Jeg tok MR for noen uker siden før eggløsning og da var endometeriet på 11mm. Under ultralyd ifbm stimulering ser  jeg at hun har skrevet at endometeriet ofte er mellom 10-13 mm. Er det dette som er slimhinne? Og hva er normalt og hva er tynn? 

 

Anonymkode: 85527...c43

Endometeriet er slimhinnen ja. Med tynn slimhinne menes ofte under 7mm. Ved ivf har ulike klinikker noe ulik grense for hvor tynn slimhinne de setter inn på. Min klinikk - offentlig - setter ikke inn hvis det er tynnere enn 7mm. Ønsket slimhinnetykkelse er mellom 7mm og 15mm. 

Anonymkode: db5ff...93d

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat det du spør om, men jeg slet med tynn slimhinne etter utskrapning. Det gjorde at jeg mistet mange ganger. Ble gravid naturlig. Begynte så på akupunktur for å få tykkere slimhinne, og det hjalp veldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...