Topper og daler Skrevet 30. april 2024 #41 Skrevet 30. april 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): samfunnsmessig konstrukt. Er åpent forhold ikke «et samfunnsmessig konstrukt», da? Du tenker at urmennesket hadde nedfelt avtaler om sexlivet? At urtidens han og hun hadde laget komplekse avtaler om seksualitet som bidro til deres selvutvikling?
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #42 Skrevet 30. april 2024 Topper og daler skrev (7 timer siden): Er åpent forhold ikke «et samfunnsmessig konstrukt», da? Du tenker at urmennesket hadde nedfelt avtaler om sexlivet? At urtidens han og hun hadde laget komplekse avtaler om seksualitet som bidro til deres selvutvikling? Ekteskapet er er samfunnsmessig konstrukt, vi er er ikke skapt for å være monogame Anonymkode: 299b2...78f
Topper og daler Skrevet 30. april 2024 #43 Skrevet 30. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ekteskapet er er samfunnsmessig konstrukt, vi er er ikke skapt for å være monogame Anonymkode: 299b2...78f Det heterofile, monogame ekteskapet settes her opp mot åpent forhold, som om ekteskapet ER en kulturell konstruksjon, men at åpent forhold ikke er det. Hvilket selvsagt bare er vrøvl. Åpent forhold, swinging og tilsvarende seksuelle forhold er like mye kulturelle konstruksjoner som det monogame ekteskapet er det. Dette er sensuelle samkvem som alle er kultivert av mennesket. De er basert på samtykke, tror du samtykke finnes i dyreriket? Endret 30. april 2024 av Topper og daler
Village Skrevet 30. april 2024 #44 Skrevet 30. april 2024 Fremmed fugl skrev (16 timer siden): Du vet at situasjonen der sexlivet har blitt nesten fraværende og kvinnen foreslår "åpent" forhold, så handler det ofte om at hun vil få lov å iverksette planen: - Ha mannen som partner i å drifte AS familien. Få seg en "godkjent" elsker. Som er begynnelsen på slutten. Dem jeg kjenner til som har prøvd denne varianten har alle gått skikkelig på trynet med skrik og hyl med etterfølgende samlivsbrudd. Jeg klarer ikke å blande sammen dette med mine bekjente som driver med swingers og åpne forhold, kan ikke se at det har noe med hverandre å gjøre. Når du snur på det Fremmed fugl og ser det fra personen som får forslaget om åpent forhold i morgenkaffen så blir mitt syn på saken helt forskjellig. En mann som får et forslag om åpent forhold servert til morgenkaffen bør så raskt som mulig konkludere med at her er Jeg iferd med å bli singel. Kvinner som foreslår åpent forhold til morgenkaffen er på veg ut av forholdet og inn i sengen til en annen mann. Debattstarteren, hvis vedkommende er en kvinne, er foreløpig ikke en slik kvinne så lenge hun fortsatt ikke har foreslått et åpent forhold. Får en mann et forslag om åpent forhold fra sin kvinne så bør han satse alt på å få henne tilbake via å være med på alt det kreative hun foreslår med unntak av forslaget om at man skal gjøre ting på egen hånd. Hvis ikke så bør mannen engasjere seg i hvordan han skal overleve skilsmissen økonomisk.
Skjold Skrevet 30. april 2024 #45 Skrevet 30. april 2024 Hadde jeg blitt foreslått åpent forhold så hadde jeg dumpa dama/kona umiddelbart uansett hva slags situasjon vi var i.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2024 #46 Skrevet 30. april 2024 AnonymBruker skrev (På 28.4.2024 den 21.06): Nei, er jo nettopp det jeg er redd for da, at partneren min ikke vil ta det særlig bra… Redd for å ødelegge oss for alltid 🙃 Men jeg har tenkt mye på det og tenkt at det er helt fint å dele på h*n. At det kanskje krydrer forholdet oss imellom også 😏 Jeg vil i så fall ha samme mulighet. Faktisk har jeg foreslått at h*n finner noen å få barn med ettersom h*n egentlig ønsker barn men det er ikke noe jeg kan gi h*n. Men får da til svar at h*n ikke vil…. Blir så usikker på om jeg bør pushe videre på dette… Anonymkode: 26a1e...447 Du vet jo allerede at han ikke vil, så la være dersom du ønsker å beholde ham. Du sårer ham bare. Klarer du ikke leve sånn så bryter du heller ut av forholdet. Han blir jo såret da også, men da har du i allefall gjort ting mer sømmelig. Anonymkode: 77a63...782
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå