Gå til innhold

Åpent forhold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du som har åpnet forholdet ditt, hvordan gikk du frem for å ta opp dette? 
Hvilken reaksjon forventet du på forhånd, og hva ble reaksjonen fra partneren? 

Jeg ønsker dette etter et langt monogamt samliv som har blitt kjedelig, men jeg tør rett og slett ikke å ta det opp 🫣 Har gitt noen hint med en fleipete tone og da har min partner blitt satt ut. Redd hele forholdet ryker om jeg tar opp dette på en seriøs måte…

Tips tas i mot med takk 😅

Anonymkode: 26a1e...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Verdt å ta risikoen med å ta det opp, fordi et åpent forhold ryker uansett.

Anonymkode: c8cbd...c28

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva håper du å få ut av et åpent forhold? Og hva får deg til å tro at partneren vil ta det på en fin måte, dersom det ikke blir godt mottatt når du fleiper om det? 

Er du forberedt på hvordan du vil takle det, dersom partneren din sier ja, og h*n finner seg en kjæreste? 

Anonymkode: dd248...cf5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Verdt å ta risikoen med å ta det opp, fordi et åpent forhold ryker uansett.

Anonymkode: c8cbd...c28

Vel, jeg ønsker jo å unngå akkurat det da. Har du egen erfaring som du baserer utsagnet ditt på? 

Anonymkode: 26a1e...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hva håper du å få ut av et åpent forhold? Og hva får deg til å tro at partneren vil ta det på en fin måte, dersom det ikke blir godt mottatt når du fleiper om det? 

Er du forberedt på hvordan du vil takle det, dersom partneren din sier ja, og h*n finner seg en kjæreste? 

Anonymkode: dd248...cf5

Nei, er jo nettopp det jeg er redd for da, at partneren min ikke vil ta det særlig bra… Redd for å ødelegge oss for alltid 🙃

Men jeg har tenkt mye på det og tenkt at det er helt fint å dele på h*n. At det kanskje krydrer forholdet oss imellom også 😏 Jeg vil i så fall ha samme mulighet.
Faktisk har jeg foreslått at h*n finner noen å få barn med ettersom h*n egentlig ønsker barn men det er ikke noe jeg kan gi h*n. Men får da til svar at h*n ikke vil….
Blir så usikker på om jeg bør pushe videre på dette…

Anonymkode: 26a1e...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Du som har åpnet forholdet ditt, hvordan gikk du frem for å ta opp dette? 
Hvilken reaksjon forventet du på forhånd, og hva ble reaksjonen fra partneren? 

Jeg ønsker dette etter et langt monogamt samliv som har blitt kjedelig, men jeg tør rett og slett ikke å ta det opp 🫣 Har gitt noen hint med en fleipete tone og da har min partner blitt satt ut. Redd hele forholdet ryker om jeg tar opp dette på en seriøs måte…

Tips tas i mot med takk 😅

Anonymkode: 26a1e...447

Problemet er at de som faktisk reelt er polyamorøse, vil jo faktisk være klar over dette på forhånd. 
Det at du ønsker å åpne forholdet etter lang tid og fordi det er KJEDELIG, viser at du kun er lei av forholdet ditt, og vil være utro uten den dårlige samvittigheten. Det at du tuller med dette til kjæresten din er SYKT dårlig gjort??? Stakkars dem. Tenk å ha en kjæreste som er for feig til å gjøre det slutt, og heller prøver å ødelegge psyken deres.

 

Hvis det ikke var tydelig nok, så er det reale å gjøre, å slå opp, eller skjerpe deg og prøve å gjøre forholdet ditt bra igjen. Ingen fortjener å bli behandlet som du behandler kjæresten din.

Anonymkode: 01406...bd5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, er jo nettopp det jeg er redd for da, at partneren min ikke vil ta det særlig bra… Redd for å ødelegge oss for alltid 🙃

Men jeg har tenkt mye på det og tenkt at det er helt fint å dele på h*n. At det kanskje krydrer forholdet oss imellom også 😏 Jeg vil i så fall ha samme mulighet.
Faktisk har jeg foreslått at h*n finner noen å få barn med ettersom h*n egentlig ønsker barn men det er ikke noe jeg kan gi h*n. Men får da til svar at h*n ikke vil….
Blir så usikker på om jeg bør pushe videre på dette…

Anonymkode: 26a1e...447

Virker jo som dere vil ha veldig forskjellige ting i livet, og i et forhold. Hva er grunnen til at du har valgt å bli i forholdet så langt? Barneønske er jo så fundementalt og kritisk, er man uenig der så ser jeg ikke for meg en fremtid, uansett om man velger å gå inn i et åpen forhold, eller ikke. 

Anonymkode: dd248...cf5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, er jo nettopp det jeg er redd for da, at partneren min ikke vil ta det særlig bra… Redd for å ødelegge oss for alltid 🙃

Men jeg har tenkt mye på det og tenkt at det er helt fint å dele på h*n. At det kanskje krydrer forholdet oss imellom også 😏 Jeg vil i så fall ha samme mulighet.
Faktisk har jeg foreslått at h*n finner noen å få barn med ettersom h*n egentlig ønsker barn men det er ikke noe jeg kan gi h*n. Men får da til svar at h*n ikke vil….
Blir så usikker på om jeg bør pushe videre på dette…

Anonymkode: 26a1e...447

Ah, du troller.

 

Patetisk

Anonymkode: 01406...bd5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel, jeg ønsker jo å unngå akkurat det da. Har du egen erfaring som du baserer utsagnet ditt på? 

Anonymkode: 26a1e...447

Snu på det. Kjenner du et par som har gått lykkelig i graven i åpent forhold? Eller par som har hatt et lykkelig ekteskap i 30 år i et åpent forhold? For de få jeg kjenner som har prøvd det, så har forholdene røket. Åpent forhold har vært en strategi til å forbedre/redde forholdet, men det har ikke hjulpet- tvert i mot. Et forhold skal være utrolig sterkt og godt for at det skal kunne fungere som et åpent. 
Et forslag til hvordan du kan få en føling på hva din partner synes. Si at du leste om åpent forhold et sted etc, og spør hva din partners mening er om det. 

Anonymkode: c8cbd...c28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel, jeg ønsker jo å unngå akkurat det da. Har du egen erfaring som du baserer utsagnet ditt på? 

Anonymkode: 26a1e...447

Blir typisk at den ene har mer sex enn den andre, og det blir sjalusi og bråk.

Anonymkode: 9a7d1...7ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke en seriøs tråd, slutt å gi råd

Anonymkode: 01406...bd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... 

 

 

Endret av no shame
Gidder ikke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Snu på det. Kjenner du et par som har gått lykkelig i graven i åpent forhold? Eller par som har hatt et lykkelig ekteskap i 30 år i et åpent forhold? For de få jeg kjenner som har prøvd det, så har forholdene røket. Åpent forhold har vært en strategi til å forbedre/redde forholdet, men det har ikke hjulpet- tvert i mot. Et forhold skal være utrolig sterkt og godt for at det skal kunne fungere som et åpent. 
Et forslag til hvordan du kan få en føling på hva din partner synes. Si at du leste om åpent forhold et sted etc, og spør hva din partners mening er om det. 

Anonymkode: c8cbd...c28

Ja, jeg kjenner flere sånne. Var i en begravelse senest i år.

Dessverre har innstillingen til dem rundt forhindret dem i å være åpne om livsstilen..

De fleste som lever i åpne forhold, gjør det uten at deres omverden aner noe om det..

Som du sier, må forholdet være sterkt og nært i utgangspunktet, men du kjenner garantert flere som er åpne uten å snakke om det..

Anonymkode: 4089c...a83

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dette er ikke en seriøs tråd, slutt å gi råd

Anonymkode: 01406...bd5

Folk kjeder seg jo....

Anonymkode: 4089c...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

no shame skrev (12 minutter siden):

Tenker du har gjort deg opp noen fornuftige tanker.

Men "åpent forhold" betyr alt fra at "vi to finner folk på byen for en trekant og snakker aldri med dem igjen" til "vi kan bli kjærester med andre, kanskje til og med dele en kjæreste"..

Hva som blir riktig, må man finne ut av underveis sammen. Det viktigste er KOMMUNIKASJON. Til det kjedsommelige til tider. Viktig å ta opp absolutt alt man lurer og bærer på, også underveis.

Det med at forhold ryker fordi de åpnes, er nok fordi mange gjør dette som en siste krampetrekning da forholdene egentlig er over. Det bør gjøres når forholdet står sterkt og samholdet er tett. De jeg kjenner som har gjort dette på det grunnlaget, har  dypere, tettere og nærmere relasjoner enn andre jeg kjenner. Også mindre sjalusi.. 

Dersom du lurer på spesifikke detaljer, kan du sende meg en mld, da jeg ikke ønsker å dele alt med hele verden. 

Det jeg kan si er at det funker for meg og mine partnere, og jeg kommer aldri til å entre en monogam relasjon igjen..

Masse lykke til. 😁

Takk for et meget utfyllende svar. Av en eller annen grunn tror resten av gjengen her at jeg troller, noe jeg ikke gjør. 
 

Skal få sendt deg en PM, så kan jeg gi litt mer info selv også siden jeg heller ikke vil utlevere noe her. 

Setter pris på det! 🙏🏻

Anonymkode: 26a1e...447

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg kjenner flere sånne. Var i en begravelse senest i år.

Dessverre har innstillingen til dem rundt forhindret dem i å være åpne om livsstilen..

De fleste som lever i åpne forhold, gjør det uten at deres omverden aner noe om det..

Som du sier, må forholdet være sterkt og nært i utgangspunktet, men du kjenner garantert flere som er åpne uten å snakke om det..

Anonymkode: 4089c...a83

Trollfar og Trollmor kanskje 😉

Anonymkode: c8cbd...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Trollfar og Trollmor kanskje 😉

Anonymkode: c8cbd...c28

Jaja, deg om det.. utdyp gjerne ..

Anonymkode: 4089c...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du som har åpnet forholdet ditt, hvordan gikk du frem for å ta opp dette? 
Hvilken reaksjon forventet du på forhånd, og hva ble reaksjonen fra partneren? 

Jeg ønsker dette etter et langt monogamt samliv som har blitt kjedelig, men jeg tør rett og slett ikke å ta det opp 🫣 Har gitt noen hint med en fleipete tone og da har min partner blitt satt ut. Redd hele forholdet ryker om jeg tar opp dette på en seriøs måte…

Tips tas i mot med takk 😅

Anonymkode: 26a1e...447

Skal man åpne forholdet sexuelt så er min erfaring at man må starte fra et forhold som fortsatt fungerer sexuelt, man må prøve seg frem litt og litt uten å stresse partneren og mannen i forholdet må være den minst aggressive. Det siste er etter min mening et absolutt så lenge det må skje på kvinnens premisser for at det skal ha mulighet til å fungere.

Er du en mann så må du fokusere på din partners sexuelle utvikling og la ditt behov for sex med andre ligge til din partner har blitt mer sikker på deg og den eksperimenteringen hun har igangsatt. En mann bør aldri forvente noen form for likestilling i startfasen hvis han skal få med seg sin kvinne på en sexuell åpning av forholdet.

Er du en kvinne så er åpning av forholdet mindre komplisert og krever mindre tålmodighet så lenge menn er enklere å provosere sexuelt og mer motiverte biologisk for partnerens sex med andre. Menn er vanligvis også mer interesserte i slikt enn kvinner så da er det bare snakk om å få han opp av sofaen og inn på en swingersklubb for å få han i det rette humøret. Eventuelt via en strippeklubb eller noe tilsvarende med rødt lys. Hvis han er så firkantet at du ikke får han med på noe slikt så er løpet kjørt for åpning av forholdet og da er vel like greit å ha sex med andre bak hans rygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Village skrev (28 minutter siden):

 Hvis han er så firkantet at du ikke får han med på noe slikt så er løpet kjørt for åpning av forholdet og da er vel like greit å ha sex med andre bak hans rygg.

Tenkte "her er det noen som faktisk prøver å komme med gode råd" frem til denne triste avslutningen. Hvorfor ikke:

- Velge å være monogam med den partner man har

- Prioritere polygami så mye at man avslutter det forhold man er i

Som vel er de to ærlige og hederlige alternativene istedenfor utroskap. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (1 time siden):

Tenkte "her er det noen som faktisk prøver å komme med gode råd" frem til denne triste avslutningen. Hvorfor ikke:

- Velge å være monogam med den partner man har

- Prioritere polygami så mye at man avslutter det forhold man er i

Som vel er de to ærlige og hederlige alternativene istedenfor utroskap. 

Det er vel dette som er mest trist: "Jeg ønsker dette etter et langt monogamt samliv som har blitt kjedelig, men jeg tør rett og slett ikke å ta det opp". Fulgt tristhetsmessig av å avslutte forholdet og å være monogam. Å være utro fremstår etter min mening som det minst triste alternativet så lenge det gjør noe aktivt med problemet uten å avslutte det forholdet man har. Etter at man har vært utro har man muligheten til å fortelle det til partnere og bruke det som en inngang til å fortelle om hvilket behov man har som ikke blir tilfredsstilt og hva man eventuelt kan gjøre med det.

Utroskapen kan være det som skal til for å få en firkantet mann opp av sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...