Gå til innhold

Det å holde en samtale gående.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så vanskelig å holde en samtale gående? Jeg stresser og strever sånn med det sosiale. 

 

Anonymkode: 1de9a...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er av dem som har lett for å samtale med andre.  Har aldri noen problemer med å finne på noe å si eller å finne temaer å snakke om. 
Men det har ikke alltid vært slik.  Som ungdom var jeg tilbakeholden.  Tror at jeg etter hvert opparbeidet selvtillit ved å omgås mange forskjellige typer mennesker.  Når du oppdager at det du sier blir tatt vel i mot, styrkes også interessen din for andre.     
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor er det så vanskelig å holde en samtale gående? Jeg stresser og strever sånn med det sosiale.

Anonymkode: 1de9a...129

Det handler kanskje om at du er altfor selvbevisst. Egentlig selvopptatt (ikke på en egoistisk måte, men fordi du kanskje er nevrotisk anlagt). Meditasjon/mindfulness kan hjelpe godt, du blir mer oppmerksom på folk og ting rundt deg i stedet for bare dine egne tanker.

Anonymkode: 444bb...a83

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er vanskelig. De siste månedene har jeg hørt podkasten til Tone Damli, synes hun er så utrolig flink til å holde samtaler igang. Har lært en del av hvordan hun stiller oppfølgingsspørsmål, og fletter inn litt om seg selv, og får til en veldig fin og naturlig flyt i samtalene. 

Øvelse gjør mester. 

Anonymkode: ee234...2dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en egenskap som noen er bra på og andre ikke. Selv har jeg alltid vært elendig på skravling, og har resignert med årene.

 

Anonymkode: d18cf...d07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fomler bare og vet ikke hva jeg skal si.

Anonymkode: 1de9a...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.4.2024 den 19.27):

Hvorfor er det så vanskelig å holde en samtale gående? Jeg stresser og strever sånn med det sosiale. 

 

Anonymkode: 1de9a...129

Har du noen diagnoser?

Anonymkode: f216c...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...