Gå til innhold

Hva kan en Baby 6 mnd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gutten vår 5 og en halv mnd har nettopp begynt å rulle seg fra rygg til mage og omvendt. Og motiveres til det av leker eller ting som han griper etter. 
Er det litt sent ute? 

Anonymkode: 49dd5...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og så lurer jeg på om det er ved 6 måneder de skal begynne med smaksprøver når de fullammer eller om en egentlig skulle ha begynt før slik at de får full porsjon med grøt til de er ca 6 mnd? 
 

Jeg skal spørre på helsestasjonen, men kanskje noen her vet? 

Anonymkode: 49dd5...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan tidligst starte med smaksprøver når baby er 4 måneder gammel. Men å starte når baby er 6 måneder er helt fint. Begynn med mild grøt for de minste og en skje med frukt eller grønnsaker helt i starten. Jeg brukte appen Solid starts for hvordan mat skal deles opp for de forskjellige stegene.

Anonymkode: dd71f...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt ok å vente med smaksprøver til 6mnd, mange babyer lever fortsatt mest på morsmelk flere mnd til. Det er viktigere er at morsmelkerstatningsernærte barn begynner tidligere på grunn av at erstatningen ikke varierer i smak. Min er snart 8mnd, vi begynte rundt 6mnd og det er først nå hun spiser bortimot fulle porsjoner.

Det er stor variasjon i når de begynner å rulle og sånt, han er helt innafor der :)

Anonymkode: c16af...b99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn er forskjellige. Høres ikke unormalt ut 🙂. To av tre startet med grøt til kvelds fra 4 mnd av. Den tredje spiste aldri grøt, nektet. Tok nesten ingenting av smaksprøver heller. Var 7-8 mnd når hen endelig smakte på maten som ble tilbudt.

To av tre startet å rulle rundt fra 6 mnd. Den tredje fra knappe 4-5 mnd. De to som rullet senere begynte å krabbe ikke lenge etter rundt 8 mnd, og reiste seg ved siden av møbler fra 10 mnd. Den som startet å rulle tidlig, begynte å krabbe ved 10 mnd. Ingen tegn eller interesse for å prøve å stå eller reise seg... 

Og alle tre er helsøsken, med samme oppfølging og tilbud osv 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Gutten vår 5 og en halv mnd har nettopp begynt å rulle seg fra rygg til mage og omvendt. Og motiveres til det av leker eller ting som han griper etter. 
Er det litt sent ute? 

Anonymkode: 49dd5...d19

Du finner masse informasjon om utvikling på nett. Han er ikke sent ute, alle babyer er ulike. Vår jente begynte å rulle når hun var 3 mnd, hun var tidlig ute. 

 

Anonymkode: bfcf6...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...