Gå til innhold

Vegetarmat og budsjett


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser fire burgere av kjøtt koster 99,-, mens fire vegetarbugere koster 27,-. 
 

Hva bruker dere vegetarianere i mat hver måned? 

Anonymkode: 62a21...4bd

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bump :) 

Anonymkode: 62a21...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger heller å betale 99 kr. for noe som smaker godt og som ikke gir meg mangel på vitaminer og næringsstoffer i lengden. Men for all del, god fornøyelse.

Anonymkode: a0a93...f4d

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser mye linser, bønner og egg.

Anonymkode: 075dc...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en kjøttspiser og en vegetar, men vi spiser mest vegetar. Og et barn på besøk annenhver helg. Vi har budsjett på 4000 kr i måneden på mat. Det er selvsagt at mye vegetar er rimeligere enn kjøtt, men vi spiser ikke så mye kjøtterstatningsprodukter, da det er veldig dyrt. 

til deg som snakker om mangel på vitaminer og næringsstoffer, skulle gjerne sendt deg oversikt av blodprøvene mine, de er perfekte, med unntak av vitamin d på vinteren, som gjelder de fleste nordmenn 😎

Anonymkode: ffe6f...66e

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi er en kjøttspiser og en vegetar, men vi spiser mest vegetar. Og et barn på besøk annenhver helg. Vi har budsjett på 4000 kr i måneden på mat. Det er selvsagt at mye vegetar er rimeligere enn kjøtt, men vi spiser ikke så mye kjøtterstatningsprodukter, da det er veldig dyrt. 

til deg som snakker om mangel på vitaminer og næringsstoffer, skulle gjerne sendt deg oversikt av blodprøvene mine, de er perfekte, med unntak av vitamin d på vinteren, som gjelder de fleste nordmenn 😎

Anonymkode: ffe6f...66e

Takk for opplysning :) Jeg skjønner at bruker man bønner og linser blir det billigere og en del ferdigprodukter forhøyer prisen. Jeg Googler litt priser og en ide er å bruke en del frosne grønnsaker i tillegg for å spare. De har mye fine blandinger som er næringsrike og gjør seg godt på panna. Jeg kjøper kosttilskudd av B12 og jern og kutter ikke ut egg og melkeprodukter. Sammen med andre blir det nok kjøtt og fisk. 
 

Finner litt av hvert når jeg Googler. Ørretfilteter koster 109,- mens vegetarnuggets koster 59,90 for eksempel. 
 

4000,- i måneden er ikke mye nå til dags for 2 personer. 

Anonymkode: 62a21...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bønner og linser og kikerter på boks er billige. Bruker Ikke kjøtterstatningsprodukter. 

Anonymkode: a46f2...190

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser stort sett vegetarisk og fra bunnen av av helsemessige årsaker. Bruker ca 6000 pr mnd med masse grønnsaker og frukt, to kjernesunne voksne + en supersunn tenåring. Deilig å bruke penga på det som gir mest glede, og det er ikke kjøtt til middag. Bieffekt er god helse og god samvittighe

Anonymkode: 4b398...6c3

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vi spiser stort sett vegetarisk og fra bunnen av av helsemessige årsaker. Bruker ca 6000 pr mnd med masse grønnsaker og frukt, to kjernesunne voksne + en supersunn tenåring. Deilig å bruke penga på det som gir mest glede, og det er ikke kjøtt til middag. Bieffekt er god helse og god samvittighe

Anonymkode: 4b398...6c3

Ja, det har mange helsemessige fordeler om det er gjort riktig. Jeg leser oppskrifter og der er mye godt. 6000,- for tre personer var ikke ille på et så fullverdig kosthold. 

Anonymkode: 62a21...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Velger heller å betale 99 kr. for noe som smaker godt og som ikke gir meg mangel på vitaminer og næringsstoffer i lengden. Men for all del, god fornøyelse.

Anonymkode: a0a93...f4d

Hvordan er kolesterolet ditt?

Anonymkode: 0ef30...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vi spiser stort sett vegetarisk og fra bunnen av av helsemessige årsaker. Bruker ca 6000 pr mnd med masse grønnsaker og frukt, to kjernesunne voksne + en supersunn tenåring. Deilig å bruke penga på det som gir mest glede, og det er ikke kjøtt til middag. Bieffekt er god helse og god samvittighe

Anonymkode: 4b398...6c3

vegetarmat er dyrt når du kjøper ferdig i butikk.

Anonymkode: 08011...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

vegetarmat er dyrt når du kjøper ferdig i butikk.

Anonymkode: 08011...378

Ja, sånne kjøtterstatningsprodukter koster omtrent det samme som First Price kjøttdeig, men skal du ha Gilde kjøttdeig må du jo opp i 80 kroner. Nå kom jeg nettopp fra butikken og har kjøpt en hel full handlepose frukt og grønt og en del bønner og linser. Det ble bare 320,- og det inkluderte vitaminer og en litt fin dressing. Jeg er fornøyd. 

Anonymkode: 62a21...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Velger heller å betale 99 kr. for noe som smaker godt og som ikke gir meg mangel på vitaminer og næringsstoffer i lengden. Men for all del, god fornøyelse.

Anonymkode: a0a93...f4d

Vegetarmat som inkluderer egg og melk gir sjelden underernæring og er enkelt å følge. Det man trenger er tilskudd av B-vitaminer og man bør holde øye med jernet. Kos deg med biffen og burgeren. 

Anonymkode: 62a21...4bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er vegetarianer som spiser meieriprodukter. Har et barn på besøk ca. 8–10 dager i måneden, og det barnet spiser fisk og kjøtt.
Jeg bruker 5.500–7.000 kr på dagligvarer i måneden. Kjøper ikke ferdigprodukter og ultraprosessert mat. 

Anonymkode: 64232...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...