Gå til innhold

Vaskejobb - Hvor mye i timen?


Ditzy Doo

Anbefalte innlegg

Hei! En av naboene spurt meg i dag om jeg kunne vaske huset hans neste helg, han er i 70-årene og har dårlig rygg og bein. Han har både barn og barnebarn men ingen ville hjelpe han sa han, de hadde ikke tid så jeg tenkte jeg kunne hjelpe han. Han er veldig koselig og snill, hilser alltid. Han vil at jeg skal vaske skuffer, skap og vindu også, for det har ikke vært skikkelig vasket på år og dag og trengst. Det er 2 etasjer og mange rom. Han sa han vil betale meg for arbeidet, det var bare å si hvor mye jeg ville ha, men jeg vet ikke hvor mye jeg bør eller kan ta for arbeidet. Mor sa "det der får du finne ut av selv, er du som har takket ja" så der var det ikke mye hjelp å få så prøver her. Hvor mye kan jeg ta betalt? Kommer til å ta en hel dag å bli ferdig :hæ:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville tenkt 250/time er ok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en fastpris, ikke pr time. Og siden det er en engangsjobb så tar du hvertfall 1000 kr!  Det er mye jobb når du og skal vaske skuffer og skap. Jeg hadde tatt så mye uansett! 

Anonymkode: 8add1...918

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde du tenke hva som er en dags arbeidslønn. Ca 2000 :)  

Anonymkode: 48eb2...305

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditzy Doo skrev (19 timer siden):

Hei! En av naboene spurt meg i dag om jeg kunne vaske huset hans neste helg, han er i 70-årene og har dårlig rygg og bein. Han har både barn og barnebarn men ingen ville hjelpe han sa han, de hadde ikke tid så jeg tenkte jeg kunne hjelpe han. Han er veldig koselig og snill, hilser alltid. Han vil at jeg skal vaske skuffer, skap og vindu også, for det har ikke vært skikkelig vasket på år og dag og trengst. Det er 2 etasjer og mange rom. Han sa han vil betale meg for arbeidet, det var bare å si hvor mye jeg ville ha, men jeg vet ikke hvor mye jeg bør eller kan ta for arbeidet. Mor sa "det der får du finne ut av selv, er du som har takket ja" så der var det ikke mye hjelp å få så prøver her. Hvor mye kan jeg ta betalt? Kommer til å ta en hel dag å bli ferdig :hæ:

Med tanke på at dette blir en tung hovedvask og du risikerer alt ved å ta en jobb uten å være forsikret, 250,- i timen. Spørsmålet er om han er villig til å betale dette, men da er det bare å poengtere at de fleste firmaer har mer enn dobbelt i timen.

Skal du ha fastpris så går du etter kvm. Ta husets kvm og gang det med 45 så har du halvparten av firmapris.

Du må også finne ut hvem av dere som står for utstyr, du vil trenge skikkelige mopper og kluter, og mange av de. Det kan leies i stedet for å kjøpes, men hvem av dere betaler dette? 

Anbefaler også å ta halvparten av summen på forskudd og resten på etterskudd. Si også at om det er noe han ikke er fornøyd med så jobber du til han er fornøyd, uten ekstra betaling. 

Anonymkode: 78072...e29

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ta en fastpris, ikke pr time. Og siden det er en engangsjobb så tar du hvertfall 1000 kr!  Det er mye jobb når du og skal vaske skuffer og skap. Jeg hadde tatt så mye uansett! 

Anonymkode: 8add1...918

Ok, takk for svar :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Da burde du tenke hva som er en dags arbeidslønn. Ca 2000 :)  

Anonymkode: 48eb2...305

2000 høres mye ut :hæ:

Men, okey, takk for svar! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aristoteles skrev (15 timer siden):

Jeg ville tenkt 250/time er ok.

Okey, takk for svar :laugh:👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville kostet han fra 4-8000kr å bestille et firma. 250kr timen er helt innafor. Ta så mye at du syns det er verdt å gjøre det om igjen om 6 mnd.

Anonymkode: d2e31...2c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Med tanke på at dette blir en tung hovedvask og du risikerer alt ved å ta en jobb uten å være forsikret, 250,- i timen. Spørsmålet er om han er villig til å betale dette, men da er det bare å poengtere at de fleste firmaer har mer enn dobbelt i timen.

Skal du ha fastpris så går du etter kvm. Ta husets kvm og gang det med 45 så har du halvparten av firmapris.

Du må også finne ut hvem av dere som står for utstyr, du vil trenge skikkelige mopper og kluter, og mange av de. Det kan leies i stedet for å kjøpes, men hvem av dere betaler dette? 

Anbefaler også å ta halvparten av summen på forskudd og resten på etterskudd. Si også at om det er noe han ikke er fornøyd med så jobber du til han er fornøyd, uten ekstra betaling. 

Anonymkode: 78072...e29

Ok :)👍🏻

Mor jobber som renholder så jeg skal få låne det jeg trenger av vaske utstyr av henne ~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det ville kostet han fra 4-8000kr å bestille et firma. 250kr timen er helt innafor. Ta så mye at du syns det er verdt å gjøre det om igjen om 6 mnd.

Anonymkode: d2e31...2c3

Takk for svar!

Oi, 4-8000 det var mye! :hæ: Hvis han blir sur så kan jeg nevne for ham hvor mye det koster å bestille et firma 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000 kr er latterlig lite, det er en stor og tung jobb. Ville sagt 4-4500. Når han har sagt seg villig til å betale har han råd, men bare ikke råd til vaskefirma. ;)

 

Anonymkode: 6d171...926

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...