Gå til innhold

Er avgangstider med fly viktig for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da jeg var yngre var jeg veldig fleksibel på avgangstider med fly og kunne godt stå opp kl 4 på natta for å fly. Nå gidder jeg ikke det, blir så sliten. Prøver å finne en flyreise til sør-Europa til høsten, men er jo nesten bare tidlige flighter :( Helst ikke før kl 12 på dagen for min del. 

Hvor viktig er flytider for deg? 

Anonymkode: fac60...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg betaler oftere litt mer for flytider som passer meg bedre. 

Tidlig fly ut synes jeg bare er bra, da kommer man i gang med dagen. Og får tid til å installere seg godt på ankomststedet, slipper taxi sent på kvelden og slikt. Men tidlig fly tilbake hater jeg, føler det ødelegger siste dagen på tur, og så må du legge inn så stor sikkerhetsmargin fordi du er på et ukjent sted. En av destinasjonene jeg flyr en del til har valget mellom morgenfly 7 retur, eller 21 retur. Velger alltid siste, selv om det betyr et-par tusenlapper ekstra. 

Anonymkode: 88eb8...9db

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før var jeg ikke så kresen på det, selv om jeg foretrakk flytider som gjorde at jeg kunne få mest mulig ut av reisen. F.eks. reise etter jobb for en langhelg, eller dra hjem litt utpå dagen så man rekker å få gjort litt på siste reisedag. Men etter at jeg fikk barn er det viktigere å fly på et tidspunkt hvor barnet er relativt opplagt, så vi får en så bra reise som mulig. Det utelukker all kveldsreising for vår del.

Anonymkode: 254e7...f5b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig viktig, men mest fordi det skal korrespondere med fly til/fra nærmeste by, en kjøretur på et par timer og en ferge (med sporadiske avganger, og ikke bestandig så sent på kvelden) :ler: Er sjukt god på logistikk da. 

Da vi var unge studenter og bodde i Oslo valgte vi ofte det første flyet om morgenen. Da kom vi oss tidlig avgårde og fikk en "gratis" dag. Nå kjører vi komfort der vi kan :P

Anonymkode: c02ec...087

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke ta fly. Men tidligere så stod vi opp midt på natta (klokka 04.00) for å rekke morgenferja i kristiansand. Nå så tar vi heller en overnatting i kristiansand i stedet for hvis vi skal ta morgenferja (den som går klokka 08.00, med oppmøte klokka 07.00).

Anonymkode: cbb0a...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker at jo tidligere jo bedre, vil komme tidlig frem til feriedestinasjonen. 

Anonymkode: 3af46...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg foretrekker å ta de flyavgangene som går tidligst mulig. Jeg føler vi mister mye av en dag om vu drar ut på ettermiddagen.

Anonymkode: e5fe2...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives best med tidlig avgangstid, vil ha så mye ut av dagen som mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig viktig.  Det er for lengst slutt med å sove på benkene på flyplasser, stå opp midt på natta for å nå fly eller forlate hotell osv.  Jeg orker heller ikke altfor lang ventetid på flyplass ved mellomlanding. Betaler heller noe mer for å ha en behagelig reise.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke uvanlig at flyene går tidlig. Neste reise må jeg kjøre hjemmefra rundt ett på natta. Det går greit. Verst er det å lande veldig sent rundt midnatt. Det er en veldig tung kjøretur hjem. 

Anonymkode: 0316f...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig viktig, hater tidlige avganger da sover jeg ikke natten i forveien fordi jeg er redd for å forsove meg.

Men har og erfart at det å ha sene hjemreiser heller ikke er ideelt, da blir vi gående og vente hele dagen. 

Anonymkode: 9fe94...7fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig viktig. Om jeg "må" ta et veldig tidlig fly, så har jeg lagt meg på flyplasshotellet.

Jeg kan være veldig seint oppe, men blir ødelagt av å stå opp tidlig. Får litt sånn jetlag-følelse nesten, selv uten tidsforskjell! Så det ødelegger jo også første dagen om jeg må stå opp midt på natta. Betaler gjerne ekstra for gode flytider.

Men i gamle dager, da kunne jeg stå opp midt på natta, overnatte på en benk på Schiphol etc. Da hadde jeg også mindre penger. 

Anonymkode: 9b319...917

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før tok jeg det billigste. Nå, med tre barn og jobb, er tidene viktige.

Anonymkode: 06d42...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til Europa og Nord—Amerika er utreise på morgenen og hjemreise på ettermiddagen å foretrekke, noe som gjerne ikke er forenelig med å fly low cost carriers, så ja, betaler gjerne mer for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker et fly som går midt på dagen, orker ikke stå opp grytidlig for å rekke et fly.

Anonymkode: dfdfe...6a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne tidligst mulig slik at jeg får mest mulig ut av dagen på reise.

Anonymkode: fd8ca...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er veldig viktig. Jeg vil dra tidlig for å komme tidligst mulig frem. Men ikke så tidlig at det er vanskelig å komme seg til flyplassen. Kollektivtilbudet tidlig og sent er dessverre dårlig. Derfor prøver jeg også å komme hjem veldig sent. Sene fly er gjerne også forsinket, og jeg har opplevd en gang for mye å overnatte på en benk på flyplassen da siste buss var gått. Synes det burde vært ekstra flybusser ved forsinkede avganger. 

Anonymkode: 3ff46...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler heller ett par tusen mer for å slippe å reise til flyplassen grytidlig. Sist hadde jeg valget mellom å være på Gardermoen kl.04.15 eller kl.10.30. Enkelt valg😊

Anonymkode: cf6ed...a31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var ungen og uten barn, betydde avgang/ankomsttid lite. Nå er jeg gammel med barn, og ikke akkurat like fleksibel 🤣

Anonymkode: 9e79b...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg betaler oftere litt mer for flytider som passer meg bedre. 

Tidlig fly ut synes jeg bare er bra, da kommer man i gang med dagen. Og får tid til å installere seg godt på ankomststedet, slipper taxi sent på kvelden og slikt. Men tidlig fly tilbake hater jeg, føler det ødelegger siste dagen på tur, og så må du legge inn så stor sikkerhetsmargin fordi du er på et ukjent sted. En av destinasjonene jeg flyr en del til har valget mellom morgenfly 7 retur, eller 21 retur. Velger alltid siste, selv om det betyr et-par tusenlapper ekstra. 

Anonymkode: 88eb8...9db

Enig med du.

Tidlig ut, sent hjem.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...