Gå til innhold

Preger nyhetsbilde deg over antall drap, knivstikking, vold ?


Acer

Anbefalte innlegg

Nyhetsbilde har vert preget av drap, knivstikking, og den eksplosive økningen i  ungdomskriminaliteten.  Nyhetsbilde har også vert  preget av krigen i Ukraina  og midtøsten, og  verdensbilde har endret seg . Det vekker nok  stor bekymring blandt folk flest at det tilsynelatende har skjedd en holdningsendring.Til tross for at vi bor eit at verdens fredligste, og  beste velferdsamfunn så har det aldri vert så mye klaging, og syting,, og klagingen og sytingen har økt i takt med velstandsøkningen. Det meste politikken idag handler idag  om økonomi og penger å i liten grad  hvordan ein skal løse en rekke samfunnsutfordringer.  Det er ikkje alt som  lar seg  løse bare med å pøse på mer penger om de ikkje blir forvaltet på riktig måte. At  de flest  av våre folkevalgte har akademisk utdannelse, og mangler yrkesfaglig utdannelser / ærfaringer blir ofte igjennomskuet i de politiske debattene, og setter sitt preg på politikken.  

Endret av Acer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

preger det meg? Ja, det gjør det nok. Men jeg klarer heller ikke å la være å følge med, og holder meg borte fra de mest blodige og intense artiklene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne Liese Braun skrev (1 time siden):

preger det meg? Ja, det gjør det nok. Men jeg klarer heller ikke å la være å følge med, og holder meg borte fra de mest blodige og intense artiklene. 

Til  mer en hører om dette til mer herdet blir  nok de  fleste  sålenge det ikkje angår en selv, og  i nære relasjoner.  Mange spør seg nok hva som er de underliggende årsaker til mer brutal vold og kriminalitet   og har forlengst gjordt seg opp noen meninger. men snakker ikkje om det idet offentlige rom. 

Forhåpentlegvis så blir det jobbet i kulissene med å avdekke årsaken til at samfunnet har endret seg, Politikerne sitter  handlingslammet, vet ikkje  hva de skal gjøre,og legge en handlingsplan. Det er bare å rope på mer penger, og mer politi som ledd i forebygging.  Oslo og i andre byer er det blitt   Vill Western og det  ropes på mer politi, som  ledd i forbygging.

 https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/lover-grep-etter-nok-en-skyteepisode/16647629/

Endret av Acer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke ta innover meg alt det fæle som skjer overalt. Men jeg kjenner at disse familiedrapene går inn på meg. Helt jævlig tragisk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...