Gjest Acer Skrevet 28. april 2024 #1 Del Skrevet 28. april 2024 (endret) Nyhetsbilde har vert preget av drap, knivstikking, og den eksplosive økningen i ungdomskriminaliteten. Nyhetsbilde har også vert preget av krigen i Ukraina og midtøsten, og verdensbilde har endret seg . Det vekker nok stor bekymring blandt folk flest at det tilsynelatende har skjedd en holdningsendring.Til tross for at vi bor eit at verdens fredligste, og beste velferdsamfunn så har det aldri vert så mye klaging, og syting,, og klagingen og sytingen har økt i takt med velstandsøkningen. Det meste politikken idag handler idag om økonomi og penger å i liten grad hvordan ein skal løse en rekke samfunnsutfordringer. Det er ikkje alt som lar seg løse bare med å pøse på mer penger om de ikkje blir forvaltet på riktig måte. At de flest av våre folkevalgte har akademisk utdannelse, og mangler yrkesfaglig utdannelser / ærfaringer blir ofte igjennomskuet i de politiske debattene, og setter sitt preg på politikken. Endret 28. april 2024 av Acer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne Liese Braun Skrevet 28. april 2024 #2 Del Skrevet 28. april 2024 preger det meg? Ja, det gjør det nok. Men jeg klarer heller ikke å la være å følge med, og holder meg borte fra de mest blodige og intense artiklene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Acer Skrevet 28. april 2024 #3 Del Skrevet 28. april 2024 (endret) Anne Liese Braun skrev (1 time siden): preger det meg? Ja, det gjør det nok. Men jeg klarer heller ikke å la være å følge med, og holder meg borte fra de mest blodige og intense artiklene. Til mer en hører om dette til mer herdet blir nok de fleste sålenge det ikkje angår en selv, og i nære relasjoner. Mange spør seg nok hva som er de underliggende årsaker til mer brutal vold og kriminalitet og har forlengst gjordt seg opp noen meninger. men snakker ikkje om det idet offentlige rom. Forhåpentlegvis så blir det jobbet i kulissene med å avdekke årsaken til at samfunnet har endret seg, Politikerne sitter handlingslammet, vet ikkje hva de skal gjøre,og legge en handlingsplan. Det er bare å rope på mer penger, og mer politi som ledd i forebygging. Oslo og i andre byer er det blitt Vill Western og det ropes på mer politi, som ledd i forbygging. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/lover-grep-etter-nok-en-skyteepisode/16647629/ Endret 28. april 2024 av Acer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 28. april 2024 #4 Del Skrevet 28. april 2024 Jeg kan ikke ta innover meg alt det fæle som skjer overalt. Men jeg kjenner at disse familiedrapene går inn på meg. Helt jævlig tragisk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå