Gå til innhold

Dårlig på teksting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg er notorisk dårlig på teksting, og smalltalk.Det har jeg alltid vært. Når jeg tekster er det først og fremst for å avtale et konkret møte. Jeg synes skriving er kjedelig. 

Jeg er god ansikt til ansikt og når jeg først er sammen med jenta, men er dårlig mellom møtene med å vise oppmerksomhet. Mange jenter har dermed naturlig nok valgt å slutte og date meg. Jeg lurer på om jeg skal tvinge meg selv til å gjøre en innsats her, men tenker at dersom jeg hadde vært veldig interessert burde jo dette kommet mer naturlig. Det skal sies at jeg var flinkere i begynnelsen av datingprosessen, men slik er det vel som oftest i starten når det er mer spennende. 

Mitt spørsmål er. Hvor mange menn har dere sluttet å date ene og alene fordi de skriver lite, gir lite oppmerksomhet, tar lite initiativ og generelt er for lite på mellom møtene? Jeg lurer egentlig på hvor normalt dette er. Det har vært et gjennomgående mønster i mitt datingliv. 

Viktig å påpeke at jeg ikke ghoster. Jeg er alltid tilgjengelig, og svarer alltid på melding. Jeg sletter heller ikke plutselig noen jeg aktivt snakker med. 

 

Anonymkode: 76a41...0d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg avslutta med en nå for noen uker siden fordi det ble for lite initiativ fra hans side. Synd, for jeg likte fyren godt, og tror vi er en god match.

Anonymkode: e6858...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke god på "chatting", men det å sjekke innom, og gi den andre parten bekreftelse på at en fortsatt er interessert er viktig. Spesielt nå som ghosting og parallelldating er blitt så vanlig. Er en dårlig på det er det iallefall viktig å avtale nytt møte når en er på date, eller et par dager etterpå. Da vet motparten at dere skal se hverandre igjen og trenger ikke stresse i mellomtiden.

Anonymkode: 72d0b...356

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært dealbreaker for meg, men de forholdene jeg har vært i har vært med menn som matcher meg på både skriving og FaceTime. Ligger nok på 100-200 meldinger (bruker Messenger) de dagene vi er fra hverandre med mannen jeg dater nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har avsluttet med en slik selv for noen måneder siden.  Alternativet er at han rett og slett ikke var interessert i det hele tatt, for det er nesten umulig å skille disse to situasjonene. 

Han var også alltid superhyggelig og tilgjengelig på meldinger, men hørte knapt fra han på eget initiativ. Det var jeg som tok initiativ til treff, og de gangene det ikke klaffet, kom det heller ikke forslag til en ny dag. Jeg ga opp til slutt. Han ga lyd fra seg flere uker etterpå, men det hele kokte ut i kålen igjen. 

Når det er sagt, likte jeg han utrolig godt og tenker fortsatt på han. Har vurdert å prøve å ta kontakt igjen, men tror ikke jeg gidder den sirup-greia der en gang til. 

Anonymkode: 185ea...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALB skrev (6 timer siden):

Ligger nok på 100-200 meldinger (bruker Messenger) de dagene vi er fra hverandre med mannen jeg dater nå.

Åj, det var mye. Når det er sagt, jeg er sammen med en som er elendig på å tekste. Han smalltalker bare, en setning her og der som virker helt platonisk, bortsett fra god natt- meldingene som også som regel inneholder «jeg er glad i deg». Jeg er så frustrert, han virker så lunken og uinteressert. Men han er jo sammen med meg, så hvem vet om det bare er dårlig kommunikasjon eller om han faktisk har en lunken interesse. Det føles iallefall ikke bra. Jeg må ta en prat med han snart (igjen) om det. Jeg trenger mer interesse, varme kjærlige ord, og mer initiativ. Hvis ikke orker jeg ikke mer.

Anonymkode: a9c30...08e

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man må vise interesse for at den andre skal oppfatte at du er interessert. 

Jeg har avsluttet alle forhold der hvor jeg føler at mannen er lunken, fordi det er ikke det jeg vil ha. Jeg vil ikke ha ett forhold hvor jeg føler at jeg alene er interessert. Det er jo så mye bedre når vi begge er interessert i hverandre. 

Jeg tenker fortsatt på han jeg avsluttet med for litt tid tilbake. Fordi jeg hadde så innmari lyst til at det skulle bli noe.. Men det gir meg bare dårlige følelser når det blir så ensidig, så det er ikke verdt det. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er heller ikke god på "chatting", men det å sjekke innom, og gi den andre parten bekreftelse på at en fortsatt er interessert er viktig. Spesielt nå som ghosting og parallelldating er blitt så vanlig. Er en dårlig på det er det iallefall viktig å avtale nytt møte når en er på date, eller et par dager etterpå. Da vet motparten at dere skal se hverandre igjen og trenger ikke stresse i mellomtiden.

Anonymkode: 72d0b...356

Det var vel dette jeg røk på nå i datingen. 

Jeg sendte melding igår, men så fikk jeg en lang melding tilbake om at det ikke var hyggelig å ikke få melding på et par dager, eller at jeg ikke hadde avtalt noe med hun i mellomtiden. Hun trodde ikke jeg kom til å endre meg, og det var slutten på visa. 

Anonymkode: 76a41...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du nevner at du lurer på om dette burde ha kommet mer naturlig, og om du bør tvinge deg selv til å gjøre en innsats - er du egentlig interessert? Og siden du nevner at du stort sett bruker meldinger til å avtale et konkret møte - avtaler du i det hele tatt møter? Eller forholder du deg helt passiv? Venter du bare på den andre?

Ligger det en form for sjenanse eller frykt for avvisning bak også? Eller bare gidder du ikke/kommer ikke på noe å si? 

Anonymkode: 185ea...9a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et 10 år langt forhold med en sånn mann. Det var litt kjedelig, men jeg var så intens og børstet bort tankene mine om det for uvisste grunner. Nå vil jeg ikke dit igjen, for tenker det er et tegn på manglende kjemi. Vil være mer bevisst rundt neste partner. 

Anonymkode: 37af7...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avsluttet nylig med en date fordi han oppførte seg som deg. Spennende fyr, og absolutt en jeg hadde kjemi med - men når jeg pratet oftere med dama i butikken enn han så ble det bare ikke noen følelser. 

Han tapte rett og slett for en annen mann som engasjerte seg i meg og mitt liv. For det er jo det du ikke gjør. 

Anonymkode: f036e...fbc

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en dealbreaker.

Avslutta akkurat noe jeg tror kunne blitt bra om vi matchet på det området også..

Dessverre blir det for tamp for meg å alltid måtte ta initiativ. Det koster ikke mye å sende en "ønsker deg en fin dag" eller "hvordan har dagen vært".. jeg er ikke klengete, og trenger ei daglig kontakt.

Men man føler seg temmelig uinteressant. Og jeg lurer da på hvordan kommunikasjonen blir når man har blitt vant til den andre..?

Snakk om været, nyheter, politikk, kjæledyr, jobb, hobbyer, reise, mål i livet, mål for dagen, you name it. Men gidd å ta kontakt. Gidd å være nysgjerrig og vis at du er interessert.

Anonymkode: 94f2d...09a

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det fungerer best om det er gjensidig interesse og initiativ. En sjelden gang er en flørt for på med meldinger, noe oftere har mannen for lite initiativ, eller har begrensninger som hindrer han fra å ta kontakt og lage avtaler. Ting kan godt utvikle seg sakte i starten for min del, og ta seg opp etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange. Jeg orker ikke sånt..får bare vonde følelser som usikkerhet, utrygghet osv. Datingfasen skal liksom være lett og glad. Ingenting gøyt med å bli ignorert og oversett. Det er bare kjedelig og sårende, særlig om man har sex. 

Anonymkode: 081b0...ad6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hei, 

Jeg er notorisk dårlig på teksting, og smalltalk.Det har jeg alltid vært. Når jeg tekster er det først og fremst for å avtale et konkret møte. Jeg synes skriving er kjedelig. 

Jeg er god ansikt til ansikt og når jeg først er sammen med jenta, men er dårlig mellom møtene med å vise oppmerksomhet. Mange jenter har dermed naturlig nok valgt å slutte og date meg. Jeg lurer på om jeg skal tvinge meg selv til å gjøre en innsats her, men tenker at dersom jeg hadde vært veldig interessert burde jo dette kommet mer naturlig. Det skal sies at jeg var flinkere i begynnelsen av datingprosessen, men slik er det vel som oftest i starten når det er mer spennende. 

Mitt spørsmål er. Hvor mange menn har dere sluttet å date ene og alene fordi de skriver lite, gir lite oppmerksomhet, tar lite initiativ og generelt er for lite på mellom møtene? Jeg lurer egentlig på hvor normalt dette er. Det har vært et gjennomgående mønster i mitt datingliv. 

Viktig å påpeke at jeg ikke ghoster. Jeg er alltid tilgjengelig, og svarer alltid på melding. Jeg sletter heller ikke plutselig noen jeg aktivt snakker med. 

 

Anonymkode: 76a41...0d5

Men hvis du må tvinge deg til å gjøre en innsats så er du vel heller ikke så veldig interessert?

Du er "flink" i starten, men så dabber det tydeligvis av, og det må jo være fordi du ikke synes det er så givende, og du bryr deg egentlig ikke om hvordan det går videre.

 

Anonymkode: 80801...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALB skrev (14 timer siden):

Hadde vært dealbreaker for meg, men de forholdene jeg har vært i har vært med menn som matcher meg på både skriving og FaceTime. Ligger nok på 100-200 meldinger (bruker Messenger) de dagene vi er fra hverandre med mannen jeg dater nå.

Herremin, fulltidsjobb med å sende meldinger, slitsomt deluxe.

Anonymkode: 4ed73...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er en dealbreaker.

Avslutta akkurat noe jeg tror kunne blitt bra om vi matchet på det området også..

Dessverre blir det for tamp for meg å alltid måtte ta initiativ. Det koster ikke mye å sende en "ønsker deg en fin dag" eller "hvordan har dagen vært".. jeg er ikke klengete, og trenger ei daglig kontakt.

Men man føler seg temmelig uinteressant. Og jeg lurer da på hvordan kommunikasjonen blir når man har blitt vant til den andre..?

Snakk om været, nyheter, politikk, kjæledyr, jobb, hobbyer, reise, mål i livet, mål for dagen, you name it. Men gidd å ta kontakt. Gidd å være nysgjerrig og vis at du er interessert.

Anonymkode: 94f2d...09a

Det gjør noe med relajsonen å ikke bli møtt når det nye med personen legger seg. Jeg klarte ikke å tenne i lengden og følte ikke på noe stor glede av å være hjemme. Eventyr var alltid der ute et sted eller i drømmene mine, skjønnte til slutt at det var fordi behovene for kommunikasjon ikke ble dekt, og samlivet vårt var så tamt og tomt.

Anonymkode: 37af7...ed5

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dumpet et par stk som ikke likte å tekste.

En av dem var ikke flink å svare på tekst heller. Da følte jeg meg skikkelig avvist. Han var skikkelig hyggelig og virket veldig interessert på datene vi var på og avtalte alltid ny date. Så jeg hadde alltid en god følelse etter datene. Men så var det rett tilbake i stumhet og stillhet fra han frem til neste date. Og jeg ble usikker og følte ikke at han var interessert før neste date igjen.

Trodde han ghostet meg etter første date. Men så sendte han meg melding rett før neste planlagte date og lurte på om vi kunne møtes på en annen restaurant. Da hadde jeg for lengst slått fra meg hele greia og tenkt at han ikke var interessert og hadde ghosta meg fordi jeg ikke hadde hørt fra han på ei uke og han hadde ikke svart på melding fra meg heller.

Gav det en mnd og så gav jeg opp fordi jeg merket hvor frustrert og usikker det gjorde meg. 

Veldig synd, for mannen var kjempeflott ellers.

Anonymkode: 75ef5...66b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hei, 

Jeg er notorisk dårlig på teksting, og smalltalk.Det har jeg alltid vært. Når jeg tekster er det først og fremst for å avtale et konkret møte. Jeg synes skriving er kjedelig. 

Jeg er god ansikt til ansikt og når jeg først er sammen med jenta, men er dårlig mellom møtene med å vise oppmerksomhet. Mange jenter har dermed naturlig nok valgt å slutte og date meg. Jeg lurer på om jeg skal tvinge meg selv til å gjøre en innsats her, men tenker at dersom jeg hadde vært veldig interessert burde jo dette kommet mer naturlig. Det skal sies at jeg var flinkere i begynnelsen av datingprosessen, men slik er det vel som oftest i starten når det er mer spennende. 

Mitt spørsmål er. Hvor mange menn har dere sluttet å date ene og alene fordi de skriver lite, gir lite oppmerksomhet, tar lite initiativ og generelt er for lite på mellom møtene? Jeg lurer egentlig på hvor normalt dette er. Det har vært et gjennomgående mønster i mitt datingliv. 

Viktig å påpeke at jeg ikke ghoster. Jeg er alltid tilgjengelig, og svarer alltid på melding. Jeg sletter heller ikke plutselig noen jeg aktivt snakker med. 

 

Anonymkode: 76a41...0d5

Har gitt opp flere på dette het og tatt det for at han ikke er interessert.,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mange. Jeg orker ikke sånt..får bare vonde følelser som usikkerhet, utrygghet osv. Datingfasen skal liksom være lett og glad. Ingenting gøyt med å bli ignorert og oversett. Det er bare kjedelig og sårende, særlig om man har sex. 

Anonymkode: 081b0...ad6

Fullstendig enig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...