Gå til innhold

Hvor ofte spyr du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

(tenker da ikke på dere som er gravide eller er langvarig syke)

Jeg klarer ikke holde igjen hvis jeg må spy, og da kommer det prosjektil-spy. Skikkelig ekkelt! Var ute på torsdag og det gikk over stokk og stein med alkoholinntaket. Spydde på jobb på fredag (på do heldigvis, litt classy må man være). 

Ellers pleier jeg ikke bli så full og dårlig som jeg ble nå altså. Sist gang var vel i desember, så er vel et par ganger i året jeg blir såpass dårlig. Sprit + for mye vin = dårlig! 

Anonymkode: 17e26...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sist var da jeg var 16 år da jeg fikk i meg for mye alkohol. 
det er 14 år siden. 

Anonymkode: 54636...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har, bank i bordet, aldri spydd av for mye alkohol. Egentlig ganske utrolig, for jeg festet ganske mye som tenåring og i 20-årene. Jeg har faktisk ikke kastet opp siden jeg var 12 år gammel. Nå er jeg 51. 

Anonymkode: 9b02a...eb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er mange år siden ja. Jeg drikker ikke så mye at jeg må spy. 

Anonymkode: d17ef...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spydd pga alkohol? Aldri!

Anonymkode: 1da0e...50d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer av og til om alkoholinntaket blir for høyt. Egentlig skal vi jo være glad at vi har kropper som reagerer sånn, man kvitter seg jo med det raskere. Men ideelt sett så stopper jeg jo drikkingen før det blir det sånn da :) kjipt når det skjer. Kan også småspy litt dagen derpå om det har blitt blandet veldig mye forskjellig alkohol. Men DA snakker vi ekstrem hangover. 

Anonymkode: e0128...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har spydd én gang pga alkoholinntak, da var jeg 15-16 år og drakk rusbrus med skyhøyt sukkerinnhold så det var vel like mye sukkeret som alkoholen egentlig.

Ellers går det flere år mellom hver gang jeg spyr. Sist var i høst en gang på grunn av medisiner med kvalme som bivirkning.

Anonymkode: 06416...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har, bank i bordet, aldri spydd av for mye alkohol. Egentlig ganske utrolig, for jeg festet ganske mye som tenåring og i 20-årene. Jeg har faktisk ikke kastet opp siden jeg var 12 år gammel. Nå er jeg 51. 

Anonymkode: 9b02a...eb2

Goals! Kan jeg spørre om du har barn? 

Anonymkode: a75ac...768

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er avholder og har aldri kastet opp som voksen, bortsett fra noen episoder da jeg gikk på antidepressiva.

 

Anonymkode: fecf5...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri spydd pga alkohol, sist spydd det var pga omgangssyke da var jeg 13 år -nå er jeg 47. Har 3 barn og hatt mange runder med spysyke i hus, men jeg har emetofobi så klarer pga det «holde igjen» når jeg er kvalm. 

Anonymkode: 145cb...3ea

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spydd på grunn av alkohol skjedde vel når jeg var tenåring. Ellers så er det ikke ofte jeg spyr, med mindre jeg har spysyken. Og det skjer vel ikke så ofte, flere år mellom hver gang.

Anonymkode: 52e8b...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri spydd pga. alkoholinntak. Jeg drikker veldig sjelden mer enn en enhet om gangen, og har ikke vært full på 20 år. Men som tenåring og ung voksen skjedde det at jeg drakk alt for mye, og blant annet husket lite fra kvelden før. Og heller ikke da spydde jeg etterpå, jeg bare sov. 

Ellers vet jeg ikke om spørsmålet handlet om fyllesyke, eller om kortvarig sykdom også teller med? Jeg har hatt omgangssyke alt for mange ganger de siste årene pga. små barn hjemme og jobb i barnehage, og da har jeg definitivt spydd. Det blir jeg smittet av hver bidige gang noen i nærheten av meg har det. 

Anonymkode: e9b02...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster aldri opp selv om jeg er kvalm og mageinnholdet snur seg når jeg snur meg i sengen. Og jeg har heftig migrene. Veldig rart. Omgangssyke får jeg aldri. Ikke hatt siden jeg var 13. 

Anonymkode: 7b2c6...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For mye alkohol....og da spes på tidlig morgen.   Lenge siden nå.  Er 50.   Har ikke hatt omgangsyke på 25 år. 

Anonymkode: 34bfb...7b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri spydd av alkohol.

Har spydd av omgangssyke, men det er - bank i bordet - mange år siden sist.

Og hatt lyst til å spy av og til pga reisesyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har drukket meg til bevisstløs tilstand uten at jeg har spydd det opp. Men da har jeg bygget opp en toleranse for alkohol over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

(tenker da ikke på dere som er gravide eller er langvarig syke)

Jeg klarer ikke holde igjen hvis jeg må spy, og da kommer det prosjektil-spy. Skikkelig ekkelt! Var ute på torsdag og det gikk over stokk og stein med alkoholinntaket. Spydde på jobb på fredag (på do heldigvis, litt classy må man være). 

Ellers pleier jeg ikke bli så full og dårlig som jeg ble nå altså. Sist gang var vel i desember, så er vel et par ganger i året jeg blir såpass dårlig. Sprit + for mye vin = dårlig! 

Anonymkode: 17e26...6cb

Sjelden, og bare når har jeg spysjuka - og det er veldig sjelden. Nå i det siste én gang i året. Må gjerne putte fingeren i halsen for å få det opp. I fjor var jeg svært kvalm i et døgn før jeg stakk fingeren i halsen. Da kom det bare opp litt. Nå sist for et par dager siden kom det bare opp litt da også, men et par timer senere var det nok. Da trødde jeg fingrene i halsen til det hele gikk av seg selv. 

For øvrig godter jeg meg over folk som spyr av å drikke for mye. Hadde en gang en kjæreste som var sur på meg fordi jeg ikke trøstet henne fordi hun spydde pga. for mye alkohol. 

Anonymkode: ffa9a...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freyja Valkyrie skrev (2 timer siden):

Utenom,  sykdom aldri. 

Utenom hva? Spyr du aldri når du er syk?

Anonymkode: ffa9a...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kastet opp 1 gang på 20 år.

Anonymkode: 64f1b...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...