Gå til innhold

Overta barnets legetime?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mitt barn har en legetime hos vår fastlege i morgen, men jeg har en tilstand som har forverret seg og jeg trenger per nå timen mye mer enn henne. Kan jeg få endret denne legetimen til meg tror dere, eller må jeg bestille ø-hjelpstime? 

Anonymkode: 4aaa1...7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mitt barn har en legetime hos vår fastlege i morgen, men jeg har en tilstand som har forverret seg og jeg trenger per nå timen mye mer enn henne. Kan jeg få endret denne legetimen til meg tror dere, eller må jeg bestille ø-hjelpstime? 

Anonymkode: 4aaa1...7c6

Det er vel en grunn til at barnet ditt skal ha legetime? Ring imorgen tidlig å få en Ø hjelp time.. 

Anonymkode: 4740e...6cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bestiller akuttime til deg selv. Alarmerende når foreldre prioriterer egen helsetilstand over barnets. 

Anonymkode: 1bcf8...b36

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du bestiller akuttime til deg selv. Alarmerende når foreldre prioriterer egen helsetilstand over barnets. 

Anonymkode: 1bcf8...b36

For et fordømmende og ekkelt svar!!! 
Det kan være helt uskyldige ting man trenger en legetime til som lett kan vente, og det kan være akutte og alvorlige ting. 
Selvsagt prioriterer man da det som er akutt!!

Anonymkode: e3f23...151

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel en grunn til at barnet ditt skal ha legetime? Ring imorgen tidlig å få en Ø hjelp time.. 

Anonymkode: 4740e...6cd

Ø-hjelpstime kan jo være alt fra kl 09 til kl 13, Da må jeg være borte fra jobb hele dagen, får så utrolig dårlig samvittighet (helsevesenet) 😓

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du bestiller akuttime til deg selv. Alarmerende når foreldre prioriterer egen helsetilstand over barnets. 

Anonymkode: 1bcf8...b36

Ikke at du har noe med det, men det er snakk om gradvis økende nevrogene utfall i både armer og bein, det er ikke noe hyggelig kan jeg love deg. Lå våken i hele natt med kraftig forverring, jeg er livredd for at jeg har fått ALS eller noe annen dritt. Barnets legetime er i utgangspunktet en rutinekontroll som hun like gjerne kan ta om noen uker.

TS

Anonymkode: 4aaa1...7c6

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Du bestiller akuttime til deg selv. Alarmerende når foreldre prioriterer egen helsetilstand over barnets. 

Anonymkode: 1bcf8...b36

Noe annet som er alarmerende er voksne mennesker som ikke evner å se nyanser, for alt er farlig eller forferdelig, selv når man strengt tatt ikke vet noe om situasjonen i det hele tatt.

Anonymkode: dc309...0c0

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 Ring i morgen tidlig og spør o du kan overta timen fordi det er akutt med deg da?

Anonymkode: 27f44...e52

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen problem med at du tar denne timen, og bestiller an annen til barnet ditt. Ring med en gang legekontoret åpner og forklar situasjonen.

Anonymkode: ad400...333

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

 Ring i morgen tidlig og spør o du kan overta timen fordi det er akutt med deg da?

Anonymkode: 27f44...e52

Legekontoret åpner ikke før 08:30 og da har jeg vært på jobb i en time allerede. Da er det litt kjipt å få akutt-time kl 09 og umiddelbart la alle på jobb i stikken, da må alle pasientene fordeles på nytt 😕 Men ja jeg kan jo ikke bare satse på at jeg kan få timen til barnet mitt heller, da min problemstilling er helt annerledes. Får ringe sjefen i kveld og forklare situasjonen. Tusen takk for alle konstruktive svar. Hilsen TS

Anonymkode: 4aaa1...7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring legevakta i kveld eller noe? Ville uansett ha prøvd å ringe dagen etter for akutt-time selv om du er på jobb. De må jo ha forståelse for det. Evt ta egenmelding da, hvis du ikke vil stikke av fra jobb. Vet ikke hva barnet skal til legen selvsagt, men er vel en grunn til at h*n i utgangspunktet har time? Og da er du vel borte fra jobb uansett for å følge barnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ringt legekontoret når de åpner i morgen tidlig og forklart situasjonen. Sannsynligvis går det helt fint, eller hvis du har veldig flaks, kan de ha en ledig ø-hjelpstime rett før eller etter barnets konsultasjon.

Jeg fikk ordnet noe lignende da det ene barnet mitt hadde en time til oppfølging av noe som ikke var akutt eller plagsomt for barnet mer, og det andre barnet mitt fikk akutt ørebetennelse som ikke gikk over av seg selv. Jeg ringte, og det akutt syke barnet fikk overta timen til det andre barnet, mens det andre barnet fikk ny time uken etter. Det var ikke noe problem.

Anonymkode: 26bad...b53

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Legekontoret åpner ikke før 08:30 og da har jeg vært på jobb i en time allerede. Da er det litt kjipt å få akutt-time kl 09 og umiddelbart la alle på jobb i stikken, da må alle pasientene fordeles på nytt 😕 Men ja jeg kan jo ikke bare satse på at jeg kan få timen til barnet mitt heller, da min problemstilling er helt annerledes. Får ringe sjefen i kveld og forklare situasjonen. Tusen takk for alle konstruktive svar. Hilsen TS

Anonymkode: 4aaa1...7c6

Nå snakket ikke jeg om en akuttime da, men at du ringer for å spørre om du kan overta timen til barnet ditt når enn den måtte være i morgen.

Anonymkode: 27f44...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring å spør tenker jeg. Hvis du har økende nevrogene utfall med kraftig forverring er det kanskje greit med en sykedag og få dette sjekka ut? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...