Gå til innhold

Sprengte blodkar på beina :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I det siste så har jeg lagt merke til at jeg har fått sprengte blodkar på beina, både under kne og over kne. Og det kommer bare mer og mer 😵‍💫🫤 Jeg skjønner ikke hvorfor og hva årsaken er. 

Noen som har noe tips evnt råd hva jeg kan gjøre? Er det noe jeg bør unngå? Jeg er veldig bekymret for det kommer bare flere og flere på kort tid :( 

Anonymkode: 5a178...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som vet? Er jeg den eneste som har dette?

Anonymkode: 5a178...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprengte blodkar? Mener du åreknuter? I mange tilfeller er det vel litt genetikk som bestemmer hvem som får åreknuter og hvem som ikke gjør det. Hvis du er overvektig så kan det være med å bidra til at du har fått det, så å gå ned i vekt kan kanskje hjelpe å forebygge litt at du får flere. Graviditet gjør også at mange utvikler åreknuter. Ellers så er det viktig å "hvile" beina. Legge de høyt når du har sjansen, ikke stå for lenge. Hvis du har en jobb hvor du står og går mye så kan sikkert kompresjonsstrømper hjelpe å forebygge. Vet det finnes flere typer behandlinger de kan gjøre for åreknuter, tror det er både operasjon, varmebehandling, injeksjonsbehandling og laserbehandling. Hvis man får plager / smerter pga. det kan man sikkert få det dekt av det offentlige. Men hvis det kun er kosmetisk må du nok betale selv på privat klinikk.

Anonymkode: 7e000...c0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sprengte blodkar? Mener du åreknuter? I mange tilfeller er det vel litt genetikk som bestemmer hvem som får åreknuter og hvem som ikke gjør det. Hvis du er overvektig så kan det være med å bidra til at du har fått det, så å gå ned i vekt kan kanskje hjelpe å forebygge litt at du får flere. Graviditet gjør også at mange utvikler åreknuter. Ellers så er det viktig å "hvile" beina. Legge de høyt når du har sjansen, ikke stå for lenge. Hvis du har en jobb hvor du står og går mye så kan sikkert kompresjonsstrømper hjelpe å forebygge. Vet det finnes flere typer behandlinger de kan gjøre for åreknuter, tror det er både operasjon, varmebehandling, injeksjonsbehandling og laserbehandling. Hvis man får plager / smerter pga. det kan man sikkert få det dekt av det offentlige. Men hvis det kun er kosmetisk må du nok betale selv på privat klinikk.

Anonymkode: 7e000...c0e

Sprengte blodkar ja. Er ikke overvektig, er 165 og veier 57 kilo, ikke født. 

Legger ved bilde:

IMG_3831.thumb.jpeg.761abd7e0e1cf94753e14a521907339e.jpeg

Anonymkode: 5a178...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...