Gå til innhold

Hund og katt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er oppdretter med flere hunder. Nå viser det seg at jeg har flere mus i hus så jeg vurderer å skaffe meg en katt. Lønner det seg da å kjøpe flere katter? Hvordan er det å ha katt når man har hund? Hundene mine pleier å bjeffe på katter så er redd de skal skremme bort kattene.

Anonymkode: ae361...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du, dropp den katten. Katter er minst like verdifulle som hunder og de fortjener å komme til noen som elsker dem. Ikke noen som bare vil ha et verktøy for å fange mus. Katt og hund fungerer best hvis katten kom først, og uansett høres det ut som om du har nok å drive med når du har hundeoppdrett. 

Anonymkode: 47f29...b00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars dyra dine... Det er levende individer med mye behov. Katter trenger like mye trening, tid, penger og aktivisering og berikelse og omsorg som hunder. Klarer du ikke å skjønne det burde du heller ikke ha hund...

 

Skremmende at sånne folk kan ha dyr/barn.

Anonymkode: cc4a5...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler en katt. Da får du ikke mus i huset. Hund og katt går godt sammen. Har god erfaring selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags hunder er der du har? 

Noen hunder går jo veldig fint med katter, men med andre er det vanskelig igjen. Har du hunder med høyt jaktinstinkt er det tilnærmet umulig å lære de til å ikke jage katten.

Har selv 2 katter og 1 jakthund. Hadde kattene først og brukte over et år på å lære valpen å ikke jage kattene. Og fortsatt kan de ikke være alene sammen uten oppsyn. Så det kan medføre ganske mye jobb fra deg, så du må vurdere om du syns det er verdt det.

Anonymkode: b715f...d72

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare sette opp feller? Når hundene ikke er vant til katt så vil det være mye jobb å få de til å gå overens, og å ha katt i hus betyr ikke automatisk at en vil slippe å ha mus rundt og i boligen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Stakkars dyra dine... Det er levende individer med mye behov. Katter trenger like mye trening, tid, penger og aktivisering og berikelse og omsorg som hunder. Klarer du ikke å skjønne det burde du heller ikke ha hund...

 

Skremmende at sånne folk kan ha dyr/barn.

Anonymkode: cc4a5...9d0

Hva er det du trener på med katten din? Her er katten mye ute, og fotfølger meg ikke overalt som hunden, så vil si katten trenger mindre tid enn hunden. Vi leker med katten om den viser tegn til det, er helst på dager med veldig dårlig vær, da er den mindre ute. Men enig i at en hundeoppdretters hjem kanskje ikke er et godt miljø for en katt. 

Anonymkode: a15e9...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten drar forresten inn levende og halvlevende mus. Har nok mer mus i hus etter at vi fikk katt. Har våknet flere netter sv at det er en dødskamp på gang, mye rabalder og skrikende mus. Så vil ikke anbefale katt om du ikke ønsker mus. 

Anonymkode: a15e9...8a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...