Gå til innhold

Dating, og parykk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er singel, og vurderer å date litt. Men, jeg bruker parykk, og er usikker på hvordan det vil bli mottatt og når jeg bør fortelle det. Jeg har kort hår under. Noen i samme situasjon som har gode tips/andre som har tanker rundt dette?

Anonymkode: ca4bb...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den er kinkig. Jeg ville ventet en stund med å si det. Dette fordi det tidlig i datingfasen faktisk kan avgjøre om mannen får følelser for deg. Om han allerede har følelser på plass vil ikke det bety noe at du bruker parykk. 

Hva enn som føles sensitivt og privat syns jeg man skal holde for seg selv til man føler seg mer trygg og komfortabel, og da kan nok følelser allerede være etablert. Det er iallfall det jeg mener. Jeg forventer ikke at en mann skal fortelle meg noe privat om seg selv veldig tidlig i datingfasen. 

Anonymkode: b7311...4b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er noe en kan si fort. 

Tror ikke det vil være avgjørende for riktig person, det er jo ganske populært med parykk også nå. Har selv lyst på en. 

Vi har alle noe som kan være sårt å dele. 

Hvordan reagerer andre på at du bruker parykk? 

Anonymkode: 9781b...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du parykk pga sykdom eller mens du sparer til lengre? Dersom det er førstnevnte kan du godt vente. Om det er fordi du sparer, ville jeg tatt daten med kort hår.

Anonymkode: ae95a...f5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å si det, hadde tatt det som komplemang at du er sårbar eller åpen med meg. Har du hårsykdom eller noe, kanskje du har afrikansk hår som er vanskelig/umulig å gjøre noe med styling wise? Null problem 

Anonymkode: df201...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Den er kinkig. Jeg ville ventet en stund med å si det. Dette fordi det tidlig i datingfasen faktisk kan avgjøre om mannen får følelser for deg. Om han allerede har følelser på plass vil ikke det bety noe at du bruker parykk.

Anonymkode: b7311...4b1

Jeg har tenkt på det samme, men ville ikke det være å «lure» vedkommende til å like noe som egentlig er fake? Det ville også være sårt å bli avvist av noen man er investert i 😅

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg tenker det er noe en kan si fort. 

Tror ikke det vil være avgjørende for riktig person, det er jo ganske populært med parykk også nå. Har selv lyst på en. 

Vi har alle noe som kan være sårt å dele. 

Hvordan reagerer andre på at du bruker parykk? 

Anonymkode: 9781b...410

Andre synes det er kult eller mener (sier, iallefall) at det ikke er noe å tenke på. Jeg limte på hår tidligere men gadd ikke det lenger og kjøpte parykk. 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Bruker du parykk pga sykdom eller mens du sparer til lengre? Dersom det er førstnevnte kan du godt vente. Om det er fordi du sparer, ville jeg tatt daten med kort hår.

Anonymkode: ae95a...f5d

Jeg limte på hår i mange år pga. hårtap/veldig tynt hår. Jeg barberte vekk alt håret og kjøpte parykk men lar det vokse under for å se hvordan det blir. Man ser jo at det er tynt, men jeg har hår på hele hodet typ. Tror ikke jeg føler meg komfortabel med å møte opp med kort hår, føler meg ikke så fin da 🤔

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Bare å si det, hadde tatt det som komplemang at du er sårbar eller åpen med meg. Har du hårsykdom eller noe, kanskje du har afrikansk hår som er vanskelig/umulig å gjøre noe med styling wise? Null problem 

Anonymkode: df201...aa9

Det er på grunn av hårtap ja ☺️

Anonymkode: ca4bb...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig med den første som svarte at du kan holde dette for deg selv til du ser om det virkelig klaffer mellom deg og han du møter.

Det vil vel egentlig ikke ha så stor praktisk betydning for ham om du har hår eller ikke? Han trenger jo sjelden å se deg uten hår om han ikke vil (eller du synes det er ubehagelig).

Jeg kjenner ei som jobber som frisør og som en gang sa at det er mange flere enn det man skulle tro som bruker parykk. Det er bare at de fleste holder det skjult fordi de synes det er ekkelt som kvinne å ikke ha hår. Så mange bruker nok parykk uten at omverdenen er klar over det, for de ser så naturlige ut.

Ei jeg jobbet med tidligere mistet plutselig håret, og hun begynte så raskt med parykk at det ennå er mange som ikke er klar over det. Mannen hennes tok det helt greit, han elsker henne som hun er. Flott dame, både med og uten parykk!

Anonymkode: 25154...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.4.2024 den 3.55):

Jeg er enig med den første som svarte at du kan holde dette for deg selv til du ser om det virkelig klaffer mellom deg og han du møter.

Det vil vel egentlig ikke ha så stor praktisk betydning for ham om du har hår eller ikke? Han trenger jo sjelden å se deg uten hår om han ikke vil (eller du synes det er ubehagelig).

Jeg kjenner ei som jobber som frisør og som en gang sa at det er mange flere enn det man skulle tro som bruker parykk. Det er bare at de fleste holder det skjult fordi de synes det er ekkelt som kvinne å ikke ha hår. Så mange bruker nok parykk uten at omverdenen er klar over det, for de ser så naturlige ut.

Ei jeg jobbet med tidligere mistet plutselig håret, og hun begynte så raskt med parykk at det ennå er mange som ikke er klar over det. Mannen hennes tok det helt greit, han elsker henne som hun er. Flott dame, både med og uten parykk!

Anonymkode: 25154...1db

Takk for svar!

ja det oppleves jo litt skambelagt å ikke ha hår/miste hår som dame 🤷🏻‍♀️ 

Anonymkode: ca4bb...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar!

ja det oppleves jo litt skambelagt å ikke ha hår/miste hår som dame 🤷🏻‍♀️ 

Anonymkode: ca4bb...e5f

Det er rart, det der. Du kan jo virkelig ikke noe for at du mister hår, og alle skjønner at ingen har lyst til å miste håret, så det er rart at noen reagerer sånn på det.

Tenk i hvert fall at hvis han reagerer negativt, så er han ingenting å samle på.

Grunnen til at jeg skrev at jeg ville ha ventet med å si noe til jeg visste om det ble noe seriøst, er at sånn jeg ser det så er det ditt privatliv dette gjelder, og du trenger ikke å fortelle om det til sånne som bare blir et kort bekjentskap. Men, mange er veldig åpne, så her må du kjenne på hva du føler for selv.

Anonymkode: 25154...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...