Gå til innhold

Hvorfor er menn slik (nettdating)?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært på Tinder og Facebook dating i fire måneder nå. Har chattet ned en god del og som oftest dør samtalen ut. Og det er jo fordi vi merker at det ikke er en connection. Men! En ting jeg ikke forstår, og dette har skjedd fire ganger, er når mannen viser veldig mye interesse, skriver at vi har samme verdier og er ute etter det samme. Skriver at jeg har alt han ser etter og at han ønsker å treffe meg. To har skrevet at vi kanskje er soulmates. Og jeg blir jo veldig glad for dette har vært gutter jeg virkelig liker. Så, uten at noe som helst har skjedd, blir de borte. Den siste meldingen kan være «jeg tror vi kan få det veldig fint sammen», og så borte vekk! 
Jeg skjønnet det ikke og nå orker jeg ikke mer. Jeg er et følelsesmenneske og får jo forhåpninger. Hvorfor må menn gjøre sånt? 
Jeg tenker jo at de sikkert har sveipet frem ei mer spennende, penere eller gudene vet hva, men kan de virkelig gå fra å være så på til å bli helt borte?

Jeg har slettet kontoene mine nå og er bare lei meg. Hvorfor må de gi så store forhåpninger? 🥲

Anonymkode: a5a00...a8b

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Chatter du veldig lenge med de?

 

Anonymkode: 404ad...4d9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Chatter du veldig lenge med de?

 

Anonymkode: 404ad...4d9

Noen bare et par-tre dager, andre en uke eller to. 

Anonymkode: a5a00...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan selvsagt være du velger deg ut menn som "alle andre" også vil ha, og taper i konkurransen, men det kan også være sånn at det bare koker litt bort i kålen. Du kan jo prøve å foreslå å møtes litt tidligere.

Anonymkode: 5ec36...a09

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kan selvsagt være du velger deg ut menn som "alle andre" også vil ha, og taper i konkurransen, men det kan også være sånn at det bare koker litt bort i kålen. Du kan jo prøve å foreslå å møtes litt tidligere.

Anonymkode: 5ec36...a09

Flere av de har bodd et stykke unna og da er det ikke bare å avtale å møtes på en kaffe når begge har barn f.eks. Det må planlegges litt,

Anonymkode: a5a00...a8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Flere av de har bodd et stykke unna og da er det ikke bare å avtale å møtes på en kaffe når begge har barn f.eks. Det må planlegges litt,

Anonymkode: a5a00...a8b

Kanskje de møter barnløse kvinner som bor nærmere da, og du velges bort av rent praktiske årsaker. 

Anonymkode: 5ec36...a09

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje de møter barnløse kvinner som bor nærmere da, og du velges bort av rent praktiske årsaker. 

Anonymkode: 5ec36...a09

Dette. Du virker som en fin dame, så gøy med match etc. men når de tenker seg om, vil de ha en dame som bor nær (aller helst i skolekretsen om hun har barn).

Anonymkode: 8f24d...a70

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittelen er litt misvisende syntes jeg. Dette gjelder kvinnfolk også. Opplevd det flere ganger selv. Man har en ganske bra connection også bare dør det litt ut. Det er kjipt. Vet ikke om det er fordi de finner seg noen "bedre" eller hva det er,men da kan man jo bare være ærlig om det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok du må legge fra deg følelsene å bli så fort såret pga litt små chatting på nett. Dessverre.

At en mann sier dere er soulmates,uten å kjenne hverandre, uten en gang å ha treffes hadde jeg absolutt ikke sett på som særlig seriøst. 

Vær åpen om at du vil ha forhold, men ikke gi altfor mye følelser i det etter litt chatting. 

Anonymkode: b2e40...2bf

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

To har skrevet at vi kanskje er soulmates.

Menn som skriver at dere sjelevenner uten å ha møttes, da hadde jeg iallfall rygget!
Kutt umiddelbart ut alle menn som legger for mye i det for kjapt, og gå for menn som skriver at de ønsker å bli kjent.
Du fremstår litt desperat. Lar du deg sjarmere, og bygger forhåpninger av alle menn som gidder å føre en samtale med deg på appene?

Anonymkode: c537c...bd9

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær skeptisk til de som overdriver, ikke bli smigret eller ta dem serriøst. De prøver å manipulere deg, du hadde flaks for at de gikk videre. 

Anonymkode: 9ba43...4ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konser
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har vært på Tinder og Facebook dating i fire måneder nå. Har chattet ned en god del og som oftest dør samtalen ut. Og det er jo fordi vi merker at det ikke er en connection. Men! En ting jeg ikke forstår, og dette har skjedd fire ganger, er når mannen viser veldig mye interesse, skriver at vi har samme verdier og er ute etter det samme. Skriver at jeg har alt han ser etter og at han ønsker å treffe meg. To har skrevet at vi kanskje er soulmates. Og jeg blir jo veldig glad for dette har vært gutter jeg virkelig liker. Så, uten at noe som helst har skjedd, blir de borte. Den siste meldingen kan være «jeg tror vi kan få det veldig fint sammen», og så borte vekk! 
Jeg skjønnet det ikke og nå orker jeg ikke mer. Jeg er et følelsesmenneske og får jo forhåpninger. Hvorfor må menn gjøre sånt? 
Jeg tenker jo at de sikkert har sveipet frem ei mer spennende, penere eller gudene vet hva, men kan de virkelig gå fra å være så på til å bli helt borte?

Jeg har slettet kontoene mine nå og er bare lei meg. Hvorfor må de gi så store forhåpninger? 🥲

Anonymkode: a5a00...a8b

 

Kan bare snakke for meg selv da, men jeg liker at de viser litt hud da, og gjør seg til litt, da blir jeg interessert. Eller om de bare spør om møtes da, det fungerer også. Men å bare snakke, de er kanskje ikke typen min da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møt folk i virkeligheten, chatting er bare slitsomt.

Anonymkode: f8ecf...9de

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har vært på Tinder og Facebook dating i fire måneder nå. Har chattet ned en god del og som oftest dør samtalen ut. Og det er jo fordi vi merker at det ikke er en connection. Men! En ting jeg ikke forstår, og dette har skjedd fire ganger, er når mannen viser veldig mye interesse, skriver at vi har samme verdier og er ute etter det samme. Skriver at jeg har alt han ser etter og at han ønsker å treffe meg. To har skrevet at vi kanskje er soulmates. Og jeg blir jo veldig glad for dette har vært gutter jeg virkelig liker. Så, uten at noe som helst har skjedd, blir de borte. Den siste meldingen kan være «jeg tror vi kan få det veldig fint sammen», og så borte vekk! 
Jeg skjønnet det ikke og nå orker jeg ikke mer. Jeg er et følelsesmenneske og får jo forhåpninger. Hvorfor må menn gjøre sånt? 
Jeg tenker jo at de sikkert har sveipet frem ei mer spennende, penere eller gudene vet hva, men kan de virkelig gå fra å være så på til å bli helt borte?

Jeg har slettet kontoene mine nå og er bare lei meg. Hvorfor må de gi så store forhåpninger? 🥲

Anonymkode: a5a00...a8b

Jeg hadde styrt unna menn som skriver sånt. Spesielt å skrive sånt til en person du ikke har møtt. Man kan jo umulig vite at man er soulmates bare ved å chatte. Tror heller ikke du skal ha for store forhåpninger av en fyr du chatter med. Ikke chat for lenge, før en av dere tar initiativ til å treffes. Maks 3-4 dager 

Anonymkode: d4c9c...ff0

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har vært på Tinder og Facebook dating i fire måneder nå. Har chattet ned en god del og som oftest dør samtalen ut. Og det er jo fordi vi merker at det ikke er en connection. Men! En ting jeg ikke forstår, og dette har skjedd fire ganger, er når mannen viser veldig mye interesse, skriver at vi har samme verdier og er ute etter det samme. Skriver at jeg har alt han ser etter og at han ønsker å treffe meg. To har skrevet at vi kanskje er soulmates. Og jeg blir jo veldig glad for dette har vært gutter jeg virkelig liker. Så, uten at noe som helst har skjedd, blir de borte. Den siste meldingen kan være «jeg tror vi kan få det veldig fint sammen», og så borte vekk! 
Jeg skjønnet det ikke og nå orker jeg ikke mer. Jeg er et følelsesmenneske og får jo forhåpninger. Hvorfor må menn gjøre sånt? 
Jeg tenker jo at de sikkert har sveipet frem ei mer spennende, penere eller gudene vet hva, men kan de virkelig gå fra å være så på til å bli helt borte?

Jeg har slettet kontoene mine nå og er bare lei meg. Hvorfor må de gi så store forhåpninger? 🥲

Anonymkode: a5a00...a8b

Det er nok som du sier. De har matchet med ei ny ei og så går de heller for henne. 
Utvalget er stort, og da blir man kresen. Neste gang bør du heller sjanse litt. Går for å treffe litt tidlig. Og når dere treffes, så viser du at du vil ha han. Hvis du faktisk vil da. 
Ja. Du kommer til å ha noen dårlige treff med noen som bare vil tømme og rømme, men plutselig så er han der. Han som vil ha deg. 
lykke til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om de har en sjekketaktikk om å være veldig "på" men legger deg vekk når de finner noen mer spennende. 

Jeg ville rådet deg til å være skeptisk til de som hevder å få connection med deg over chat. Det er ikke mulig!! Det er bare noe man påstår for å manipulere. 

Fokuser mer på de som stiller seriøse spørsmål på chat for å forstå mer hvem du er før de ber deg ut. Det kan være tegn på at de er seriøse, selv om det kanskje er litt kjedelig. Men ingen finner kjemi på chat. Det er bare ren fantasi. 

For min del stilte jeg "kjedelige" spørsmål på chat før jeg inviterte ut. Det var for å kvalifisere, for jeg var lei av å bruke tid på helt uaktuelle damer. Så ba jeg ut når jeg hadde trua på at denne kunne være en spennende match, men ingen av oss hadde crush pga chat. Det ble færre dates, men bedre. Det ble crush da vi møttes for første gang 😉

(mann) 

 

Anonymkode: dce4d...7e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så du blir soulmate med fremmede du chatter med på nett noen dager liksom?

Anonymkode: 9dd74...1f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Har vært på Tinder og Facebook dating i fire måneder nå. Har chattet ned en god del og som oftest dør samtalen ut. Og det er jo fordi vi merker at det ikke er en connection. Men! En ting jeg ikke forstår, og dette har skjedd fire ganger, er når mannen viser veldig mye interesse, skriver at vi har samme verdier og er ute etter det samme. Skriver at jeg har alt han ser etter og at han ønsker å treffe meg. To har skrevet at vi kanskje er soulmates. Og jeg blir jo veldig glad for dette har vært gutter jeg virkelig liker. Så, uten at noe som helst har skjedd, blir de borte. Den siste meldingen kan være «jeg tror vi kan få det veldig fint sammen», og så borte vekk! 
Jeg skjønnet det ikke og nå orker jeg ikke mer. Jeg er et følelsesmenneske og får jo forhåpninger. Hvorfor må menn gjøre sånt? 
Jeg tenker jo at de sikkert har sveipet frem ei mer spennende, penere eller gudene vet hva, men kan de virkelig gå fra å være så på til å bli helt borte?

Jeg har slettet kontoene mine nå og er bare lei meg. Hvorfor må de gi så store forhåpninger? 🥲

Anonymkode: a5a00...a8b

Fire måneder ja. Hvor mange har du tatt en kaffe med da? Om svaret er null så har du ingen grunn til være lei deg. For da har du ikke prøvd å date en gang. 😅 Chatting er ikke dating. Man kan utveksle et par ord for å sjekke at den du snakker med er ca normal. Og så kan du dra på date for å sjekke om du fortsatt synes han er attraktiv i levende live. Ikke chat for lenge. Og ikke begynn å utveksle bilder og bable om kjedelige hverdagslige ting. Vær interessant, morsom. Hold det sånn i starten. Dating skal være gøyalt og sosialt. Ikke preget av tristhet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Virker som om de har en sjekketaktikk om å være veldig "på" men legger deg vekk når de finner noen mer spennende. 

Jeg ville rådet deg til å være skeptisk til de som hevder å få connection med deg over chat. Det er ikke mulig!! Det er bare noe man påstår for å manipulere. 

Fokuser mer på de som stiller seriøse spørsmål på chat for å forstå mer hvem du er før de ber deg ut. Det kan være tegn på at de er seriøse, selv om det kanskje er litt kjedelig. Men ingen finner kjemi på chat. Det er bare ren fantasi. 

For min del stilte jeg "kjedelige" spørsmål på chat før jeg inviterte ut. Det var for å kvalifisere, for jeg var lei av å bruke tid på helt uaktuelle damer. Så ba jeg ut når jeg hadde trua på at denne kunne være en spennende match, men ingen av oss hadde crush pga chat. Det ble færre dates, men bedre. Det ble crush da vi møttes for første gang 😉

(mann) 

 

Anonymkode: dce4d...7e7

Les! Dette er smarte ord. 

Noen menn er enten manipulerende, eller ensomme nok til å si at de er forelsket etter et par setninger på chat. Dette er alltid bare tull. Det går ikke an. 

Jeg har hatt tinder i et par uker nå, og har vel snakka med fre fire stk. Nr 4 mente at han var forelsket. Da sa jeg rett ut at enten så tuller han med meg, eller så er han manipulerende eller så er han forvirret. For han er ikke forelsket. Han ville utrolig nok chatte mer på snap og utveksle bilder selv etter at jeg satte han på plass, men ikke gå med på det før dere tar en kaffe og faktisk har lyst å bli kjent. 😂

Bare slutt med Chatting. Treff dem over en kaffe eller en øl. I trygge omgivelser Ute blant folk, så klart. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker også at alle råd om å legge bort menn og kvinner som går veldig all inn i chatting etter få dager er et svært godt råd. 

Det kan virke som om du går for den type kommunikasjon, og det kan være du leter etter denne type bekreftelse i chatting? Det bør du i såfall legge bort. For min del er alle needy kvinner som går mot å få et forhold i chat et rødt flagg, akkurat som alle menn som lovebomber og går for fort fram bør være det. Det er lett å annta at dette er kontrollerende og/eller sjalu personer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...