Gå til innhold

Fars manglende initiativ


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en sønn på 9 mnd, som far kun har møtt flere ganger siden fødsel, men i snitt en gang i mnd, og han følger heller ikke noe plan for å trappe opp samvær/ ønsker ikke jevnlig trappe opp samvær. Han jobber turnus og kan være vekk i lengre perioder om gangen. Når han da er hjemme får jeg alltid høre hvor travelt han har det, og hvor lite tid han har til en baby, for jeg må jo skjønne han ikke er interessert når babyen er så avhengig av meg som mor enda. Han har også skrevet skriftlig han skal ha 50% fortest mulig, men han ønsker ikke se sønnen mer enn den ene gangen i mnd. Jeg har latt far og sønn ha samvær alene for å bli kjent, men synes det har vært svært ubehagelig da dette er et barn han ikke kjenner, men gitt etter da han blir svært forbanna over å ha med mor på samvær. Han har heller ikke betalt en krone for barnet siden juli da barnet ble født.

Nå har han skaffet seg en Nova Scotia hund som han visstnok har betalt flere tusen for. Så jeg føler som mor prioriteringene ligger feil sted… Han blir sur når mor ikke kan avlyse sine planer når han endelig kan se sønnen sin en dag fordi han ellers ifølge seg selv har for lite til tid sønnen, men når jeg som mor hører han har kjøpt seg valp til flere tusen, føler jeg prioriteringene ligger feil sted.

 

Det er i skrivende stund en mnd siden dem sist så hverandre igjen og jeg begynner å synes det er vanvittig krevende og utmattende å holde på sånn her og vondt å bare sende sønnen avgårde til pappaen som enda i praksis er fremmed. Tid har han tydeligvis nok av da han velger å skaffe valp. Jeg har bestilt to timer på familievernkontoret og han ber meg avlyse hver gang fordi det aldri passer. Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 1d99d...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 - hadde gått på møtet uten han. Han har ikke noe rett til å be deg avlyse. Hans problem om han ikke "kan" stille.

2 - krev bidrag via NAV- ikke privat avtale. 

3 - innstill deg på at du blir alene om alt. Han kommer ikke til å plutselig stille opp og ta del. 

4 - gjør alle avtaler og avlysinger, endringer via meldinger - skriftlig slik at du har alt skriftlig. 

5 - ikke føy deg for han. Du bestemmer. Sett foten ned, gi han klare krav og forventninger. Stå opp for deg selv og barnet ditt. 

Anonymkode: 0a230...f20

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50/50 er i alle fall totalt urealistisk. 

Anonymkode: 9c4ca...2bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri latt babyen min ha samvær alene med en person babyen ikke kjenner. Så små babyer husker ikke å ha møtt noen for en måned siden, og det faktum at noen er biologisk i slekt er ikke noe babyen bryr seg en døyt om. 

Slutt å legg til rette for elendig oppførsel. Møt opp på familievernkontoret alene, om så bare for å lufte litt. De kan ikke gjøre noe med samværet, men det kan være godt å lufte. 

 

Anonymkode: 2a30c...7aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...