Gå til innhold

Gullet26`s nye hverdag!

Gullet26

Anbefalte innlegg

GO MORGEN

Eller er det det *hmm* ikke helt formen begynner å gå nedover :syk: etter å ha vært hjemme 1år me vesla tar det tydligvis tid for kroppen å bli vant til alle basselusker som kommer i luka og skal til legen.kom hjem i går kveld etter jobb kvalm,frøys,vondt i hele skrotten og 0 matlyst...

Så nå er det bare å ta det me ro så man ikke blir skikkelig syk,har ikke lyst på infulensa for den er ikke mye hyggelig mot kroppen i år!! :grine:

AnneBeth

Hellu,bare snik i vei du :):velkommen:

LinKri

Har blitt mer jobb enn kos men tar det igjen i dag :klem:

DAGENS LILLE SUNNE

Når man er syk er det viktig å få i seg væske og vann er det beste som er,frisk eller syk 2-3 liter om dagen ++ en liten dæsj til hvis man trener renser skrotten og holder huden flotters..

13 kalde på gradestokken også og gubben hakke klart og handle i helga så jeg må ut me barnevogn og handle :frustrert: ikke helt fornøyd me det kan man si!!Når man ser på lørdag at nurket bare har et middagsglass igjen så kan man ta med seg det når man alikevel er ute..

Hun spiser mye av maten vi spiser også men ikke alt som er bra for maffan hennes enda..

Sånn dagens klage på plass også *hehe*

:klem: til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rødtoppen

HEI HEI!! God morgen til deg! :vinke:

Håper formen er stigende altså, vi har fått norvalk blant de ansatte på avdelingen, så er mye uggne mennesker der om dagen. Ikke gått utover pasientene ENDA da heldigvis, håper det holder seg sånn også. Jeg er ikke så veeldig glad i :kvalm: akkurat... *grøss*

Jeg har jo plutselig fri i dag jeg da, så nå skal jeg steke meg litt fokost og VÆRE STILLE hjemme (gubben sover etter nattevakt). Har fått time hos frisøren kl 13 da, gleder meg til det. Lenge siden sist, blir deilig å få vekk etterveksten osv :sjenert:

Håper du får en bra da, selv om du må ut og handle osv :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da sover endelig Anell en liten blund etter mye kjemping,er ikke helt i form hun heller!!Virker som hun blir forkjølet.

Hellu Trinemor

Jobber du og typen i samme type jobb eller`? jada er ikke så kaldt lenger nuh så tror vi har godt av å få litt luft etterpå ,er ikke langt å gå og sola har kommet opp =) minner om påskevær ja...

Nuh om dagen venter jeg på svar om jeg skal gå litt som vikar hos en syk baby...Den vil me ca 98% vokse seg frisk igjen rundt 2-3års alderen!Jeg må jo gå litt ugunstige vakter siden jeg ikke kan jobbe dagtid i ukedagene så får håpe det passer for dem.. :)

Du får nyte den ikke planlagte fridagen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rødtoppen

Hællæ Gullet26!!

NÅ setter jeg meg ned for å slappe av litt her, jeg har jo ikke ro i rompa til å sitte stille når jeg har fri heller! Hehe! Har fått vært hos frisøren i dag, veldig fornøyd. Og så har jeg fått laget middag (paella - :wow: ), vasket opp, støvsuget hele leiligheten, vasket en maskin med klær, strøket en haug med duker osv og vasket badet og do! :enig:

Jeg og sambo er ikke i samme bransje nei, men han jobber 6-skift på fabrikk. Så han jobber mye merkelige vakter han også kan du si. Han lager soyaolje :sjarmor:

Nå skal jeg se på en episode med Friends jeg - "the one at the beach" :)

Fikk forresten tlf fra avdelingsspl. på sykehuset i stad, han beklaget så mye han kunne, og jeg skulle så klart på betalt for det jeg hadde fått beskjed om at jeg skulle jobbe :klappe: Så nå er jeg fornøyd!

Du får han en fortsatt god kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GO MORGEN

Hopper rett på dagens lille sunne:

DAGENS LILLE SUNNE

Ha alltid et mellommåltid innen rekkevidde før suget tar overhånd,det forhindrer at man sprekker :)

11kalde ute i dag,jeg er dødstrøtt anell våkner så tidlig om dagen 05.30 et par dager på rad nå,hun er tett i nesa pottetett!!Jeg har fortsatt feber men virker som det stopper der,håper hvertfall det!Pøser på med den vanlig vitamin dosen og drikker 2 glass jucie i tillegg i løpet av dagen...

Dagens frokost bestod av:

0,5 l vann

2 grove speltbrødskiver

1ss leverpostei

mer spennende enn det kan det jo ikke bli :ironi:

Men det brødet er knallgodt er fra Bakers og spelt er et sunnere melalternativ enn hvetemel og hvis man er gravid er det helt topp :) sa jordmor til meg hvertfall da jeg gikk med Anell...

Trinemor

HÆLLÆ PÅ REI SJÆL

skulle bare mangle om du ikke fikk betalt,det var bra å høre!!

Soyaolje ja det har jeg på benken min her kanskje det kommer fra han *ss* artig!!

I går fikk jeg ikke gjort en dritt og det har jeg ikke tenkt til i dag heller :sjarmor:

Mamma kommer en tur etterpå i dag så da får jeg vel kanskje sette over en vaskemaskin eller 2 :klem:

Malina

Hallais snuppa her er alt bra :) kos å "se" DEG IGJEN ETTER HELGA..ups :)

Kverula

Hei on you :vinke:

SOFAN ROPER PÅ MEG OG VESLE MOR,VI GÅR og slapper av litt :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for "dagens sunne" - skal plukke med meg noen tips til motivasjon!

Pussig at du nevner speltbrød, for jeg leste litt om det i går og lurer på å prøve. :)

Ha en flott dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KVERULA

:) Ja prøv spelt brød,yummi godt for maven!Spelt er et mye sunnere kornslag enn hvete,det har en annen type gluten i seg også som er kalt vannløselig gluten,det inneholder også mye mer næringstoffer fordi røttene går dypere ned i jorda.Spelt blir klat for det smarte korn

Happy valetine Malinasnuppa :hjerte::hjerte::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Go morgen alle sammen...

Bare -2c i dag men her snør det og blåser litt nuh,isssssskaldt her på morran!Sambo hadde glemt å fylle parafin så ovnen hadde slukket da var det bare å tusle under dyna me veslemor og varme oss litt der mens pappa fyrte opp for oss,så nå er det digg temp i huset..OGSÅ DAGENS HØYDEPUNKT SOM DERE ALLE HAR VENTET PÅ :sjarmor:

DAGENS LILLE SUNNE

I dag smeller jeg til med en pikant aprikos smoothie:

1tørket aprikos

1/2 pære

1/2dl pærejucie

1cm av frisk rød chilipepper

legg aprikosen i en kopp og ha på vann så den dekkes,skrell og rens pæren,og hakk den i biter.Rens chilien for frø og hakk den så i små biter,så små du bare kan.Kjør alt i blender til en smoothie :briller2:

Et lite tileggstips i dag cayennepepper brenner fett i kroppen så bruk det i matlaging isteden for vanlig pepper

To for en i dagens lille sunne :sjarmor:

Resten av uka er det full fres me jobbings,begynner opplæring i dag hjemme hos en familie med en liten baby..Så får man se hvordan det går,gruer meg littjaaah ønsk meg lykke til..

HA en fin dag alle sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rødtoppen

GUD MURNING SNUPPA!!

Så SPENNENDE med opplæring hos den vesle da, lyst å fortelle hva som feiler den eller?? Sukk... Jobbe med barn ja... Kunne hatt lyst til å barnesykepleier eller noe sånt også etter hvert jeg, eller kanskje jordmor... MANGE valg kan du si, og mye som høres veeldig spennende ut!!

Hadde DU en god dag i går da? Her var det stille og rolig kan du si, :herremann: er ikke akkurat så veldig :hjerter_rundt: av seg, men vi har det jo veldig fint sammen for det da! Men giftesyk som jeg jo er, går jeg stadig rundt og håper på en liten ring snart da :sjenert:

Håper du får ordnet en del i dag da, skal ordne en del :husarbeid: osv selv i dag jeg... Skal straks en tur til svigers og levere ene mobilen vi har kjøpt til dem. Så blir det klesvask, rydding, oppvask osv før jeg skal på nattevakt i natt...

Ha en strålende dag!! :klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Little me

Er inne en tur og snikelser litt jeg :sjenert:

Godt å se at formen din er bedre, og håper det gikk bra hos den lille jenta :)

Snart ferdig sykepleier jeg, og kan love deg at det er et spennende studie selv om forelesningene varierer voldsomt i kvalitet. Uansett er det jo i praksis man tilgner seg mest kunnskap, og der har jo du masse erfaring!! :-D

Ha en fortsatt god dag i snøværet!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rødtoppen

Hei igjen Gullet26!

Måtte jo bare innom og si HEI en gang tili dag jeg da, skal skrive littebitt i boka MI også før jeg skriver handleliste og slapper av litt her. Jobb i natt!

Masse :klem: fra Trinemor!

Forresten, hvis de billettene du har ikke får bein å gå på tar jeg de gjerne jeg altså ;);) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann hoppsann og go morgen...

Hvem har bestilt dette sinnsyke snøværet????*tiddeliboom* fullstendig kaos i gata på morran svigerfar boom fast og alle mann alle ut med spade og dytte bil :frustrert: måkebil?????hvor er du???

DAGENS LILLE SUNNE

KYLLINGSALAT MED GRAPEFRUKT

*1 FILET AV KYLLINGBRYST

*1DL HØNSEBULJONG

*1TS HAKKET FRISK ESTRAGON

*1/4 SITRON

*2SS KESAM

*1/2 SIKORISALAT

*1DL FRISK BABYSPINAT

*1/2 GRAPEFRUKT

*20GR FLAKEDE MANDLER

*SALT OG PEPPER

SLENG FILET`N I PANNA HELL OVER BULJONG,ESTRAGON OG LITT RASPET SITRONSKAL,KOK KYLLINGEN PÅ MIDDELS VARME TIL DEN ER GJENNOMKOKT TA UT KYLLINGEN OG LA DEN OG BULJONGEN AVKJØLES HVER FOR SEG,SKJÆR OPP KYLLINGEN.BLAND KESAM OG BULJONG TIL EN KREMET SAUS,HA LITT SAFT AV PRESSET SITRON,LEGG SIKORISALATEN OG SPINAT PÅ EN TALLERKEN LEGG PÅ GRAPEFRUKT I SKIVER OG SLENG KYLLING`N PÅ TILSLUTT.HELL OVER SAUSEN DRYSS MED MANDLER OG SMAK TIL MED SALT OG PEPPER :klem1:

TRINEMOR

JA DE VILLE NOK FÅTT BEIN Å GÅ PÅ HVIS JEG KUNNE SOLGT DE ELLER AT NOEN ANDRE OVERTOK DE,MEN DET GÅR IKKE ......Kun jeg som kan bruke den men men sånn er det ,kanke få me seg alt her i verden heller!Håper du hadde en fin natt i natt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...