Gå til innhold

Gullet26`s nye hverdag!


Gullet26

Anbefalte innlegg

Hallo :sjenert:

Så er jeg her da og skal prøve å få ned no vettugt på en torsdag kl.08:49 *hmm*

Har akkurat skrevet en hel haug til Malina,fikk vel tømt meg litt der så får bytte rekkefølge neste gang her først og andre etterpå *ss*

LITT OM MEG

*Er 26 år

*utdannet omsorgsarbeider og jobber på legevakt nå om dagen

*har en datter som ble 1år nå første februar

*har en god bilring etter graviditet`n som jeg skulle vært kvitt->hjelp mottas med takk :-D

så det er vel kropp og sjel som gjelder mest nå om dagen..

DAGENS LILLE SUNNE!!

ANANAS OG SITRON ØKER ENZYMPRODUKSJONEN I FORDØYELSEN SOM IGJEN SETTER I GANG FORBRENNINGEN,PRESS LITT SITRON OVER SALATEN ELLER TA EN BIT ANANAS *YUMMI IN THE TUMMY*

***

Skal egentlig ha et kosthold som skal være uten sukker,gjær og hvetemel så jeg bruker spelt mel,fruktose og bakepulver-> som ikke er så godt...

ER det noen her ute som sitter på noen gode oppskrifter eller tips så er jeg kjempe takknemelig for det,man kan aldri få for mye nytt ;)

*det snør,det snør tiddeliboooom* ut å måke...

Endret av Gullet26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvordan har det seg at den j... :frustrert: måkebilen finner det for godt å komme akkurat når jeg står og holder på som best og spyr inn me snø så det holder..*phuuu*

Nok om det...

Noen som kan gi meg et tips på hvordan jeg får lagt til min dagbok når jeg skriver i andres??ser at de fleste som skriver svar har en liten link nederst hvor man kan klikke å gå rett inn å se???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Så flott at du fikk laget deg dagbok! ;)

Er bare koselig det at du skriver til meg...er ikke ofte jeg får meldinger ;) Jeg gleder meg til å følge deg i dagboken!

Ah,du er heldig som har fått jobb på legevakten! Håper jeg kan få jobb der i praksisen....Øre, nese,hals er kanskje ikke spennende liksom...

Forresten; trodde ikke omsorgsarbeidere vanligvis fikk jobb på sykehus?? :forvirret:

Skjønner at det kan være vanskelig å holde seg borte fra hvetemel, gjær og sukker....det er jo ihvertfall èn av delene i mange matvarer.

Håper du kommer inn på sykepleien da! :) Jeg hadde også tenkt på å søke,men har vel funnet ut at det er annet som virker mer tiltrekkende- men de aller fleste yrker jeg kan tenke meg er noe innen helse da....

Ha en fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go kveld ja :tunge1:

Jeg er ikke på sykehus,er på noe som heter Alarmsentral/legevakt begynte for 6år siden,har tatt masse kurs i akuttmedisin osv,kan aldri få fast jobb så lenge jeg ikke er sykepleier,men er i et vikariat...Og har vært ferie/sykevikar i 5år

Er aldri lett å velge utdanning vet jeg hvertfall ikke når man er 15-16år,tror jeg kansje hadde valgt litt anderledes hvis jeg hadde den erfaringa som jeg har nå,meeeen aldri forsent å lære noe :lese:

Nei detta mat greine er noe drit,jeg la på meg 15kg under svangerskapet og 10kg av de sitter igjen,veldig tungt å prøve å få orden på det,men er ved godt mot og tar en dag av gangen og prøver ut div i kosten fordi jeg har kryssallergi.

Jau hvordan har dagen vært da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag nye muligheter....Ganske så trøtt :sove: Anell har vært våken på nettene nå i 3 dager,tett i nesa og en 1års jeksel på gang!!I dag skal hun til bestemor og være der til imorgen,jeg skal jobbe hele helga så pappa`n får en stille og rolig kveld i kveld,kjenner jeg han rett blir det sofan under teppe og halv sove *ss* skjønner jeg godt!!!!

Er ikke noe tvil om at hverdagen blir en helt annen når man får barn,litt av en overgang så det er ganske deilig når en bestemor innimellom vil låne vesla litt så man kan sove litt lengre enn morgen,det blir luxus og da setter man mer pris på det...De små tingene i hverdagen skal man ikke ta som en selvfølge :icon_question: ehhh og når ble jeg en liten poet *ler*

Nå kom det ei lita frøken krabbende me x-box kontrollen til gubben her og babler i vei!! :) utrolig spennende den dingsen der..

Man får vel heve seg rundt å starte på dagens gjøremål før det er jobb kl.15 hmmm håper brannvesenet kan hente no kinamat til meg i kveld *yummi* stekt ris med kylling->sunt og godt....

DAGENS LILLE SUNNE..

TILSKUDD AV KROM ER SMART FORDI KROM STABILISERER BLODSUKKERET OG DEMPER SØTBEHOVET

Noen som har en god oppskrift på et sunt lørdagsmåltid(middag)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rødtoppen

HEI Gullet26!! Tusen takk for hyggelig hilsen i boka mi :) Jeg å skal jobbe i helga. Akkurat nå tar jeg noen ekstravakter på sykehuset i Moss, på en slagavdeling - det er TUNGT!! Er ikke akkurat så mye hjelpemidler der, så blir mye løft og dra kan du si. Kjenner det i nakken og skuldrene nå, og skal jobbe der 5 dager til nå før jeg får 2 netter på den faste jobben min i hjemmesykepleien. Men NESTE helg har jeg FRI!!! :sjarmor:

Jeg kommer nok til å følge med i boka di, håper det går bra?? ;) Nei, nå skal jeg lade opp til jobb her jeg å, begynner 1430... Ha en strålende kveld på jobb :overrasket:

:klem: fra Trinemor!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:frustrert: nå satt jeg her da og skrev den laaaaaaaaaaange meldinga åsså forsvinner det selvsagt for jeg er på jobb og brukte altfor laaang tid...

Trinemor:

:velkommen: inn i min dagbok her kan du slå deg løs på godt og vondt og det hadde jeg selvsagt tatt med i den andre mld jeg begynte på som var veeeeeeeeeldig lang hehe,har ikke tid til å begynne på den igjen nuh men prøver igjen senere,kjempe kos om du vil stikke innom så kan vi "skravle" litt..Vi er i samme bransje ser jeg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

Nå fant jeg boka di ja! :)

Akuttmedisin høres jo spennende ut da :) Kunne godt tenkt meg å jobbe med det selv, men jeg holder meg i akuttpsykiatrien en stund til :sjenert:

Ønsker deg en strålende helg :klem:

Og takk for at du er innom boka mi, det er så koselig :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little me

Der var dagboka di ja!!! :)

Du kommer nok til å se meg innimellom her... Snikleser litt her og der... :sjenert:

Ha en flott helg i det fantastiske været!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais everybody :vinke:

Så koselig at dere er innom meg og legger igjen en hilsen,da blir dagen så mye bedre!!

Linkri

flink til å finne frem du :) ja det er veldig spennende,men veldig tøft noen ganger også,ser endel ting som ikke er så hyggelig!!Jeg håper som sagt at jeg kommer inn på sykepleien da og kan videre utvikle meg litt og lære mer,for jeg føler at jo mer man kan jo mer trygg føler man seg på situasjoner som man møter i hverdagen... :klem:

Little me

jada har nok sett deg her og der *ss* lusker rundt ,bare legg igjen et lite hei du så er jeg fornøyd

:-D

Ellers så er det helg da,lørdag og jeg jobber!!samboeren ringte akkurat og måtte fortelle om den størsteste bæsjebleie han hadde tatt siden Anell ble født *ler* han hadde en kompis på besøk som også er Anell sin fadder så da fikk de kjørt seg begge to,ble et tidlig bad på frøkna i dag

Dagens lille sunne

Hvis man går trapper isteden for å ta heis bruker man dobbelt så mye energi og forbrenner mer..

Ha en toppers dag alle sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rødtoppen

HEI Gullet26!!! Håper du har ei bra helg. Jeg jobber og sliter vet du, brukte nesten 2 timer på å skifte på et sår på ei rumpe i dag... Stort trykksår midt bak, og pasienten klarte verken ligge på siden eller med senket hodeende fordi han har kols, canser pulm og nå pneumoni... Slitsomt! Men fikk da lagt på noe bak der til slutt, nekrose lukter IKKE digg!! Hehe!

Så teit at mld du skrev til meg i går ble borte da, et brennhett tips er at når du har skrevet en sånn laaaang melding, så kopierer du teksten før du trykker på forhåndsvis eller post, for da kan du bare lime det inn igjen da du logger deg inn på nytt ;) Det har jeg begynt å gjøre, hender jeg stikker og gjør noe annet innimellom skrivinga osv :sjenert:

Jobben din da, fikk ikke helt tak på det. Legevakt/AMK eller noe sånt?? Høres i uansett veldig spennende ut, jeg håper å kunne ta anestesi etter hvert jeg da. Og få meg jobb på ambulanse eller noe. Synes det er skikkelig "allright" når det skjer litt :) Selv om det så klart er veeeldig mye fælt og trist å se også...

Jeg har akkurat sendt gubben på jobb nå jeg da, jeg kom hjem ca kl 16, han begynner på jobb kl 18! Snakk om å være sosiale med hverandre i helga da! :overrasket: Hehe!!

Stikk gjerne innom boka mi igjen, morsomt å ha noen å "snakke" med liksom ;)

Nå skal jeg spise litt POPS jeg, og kose meg med et eller annet søppel på tv :sjarmor:

Ha en fortsatt GOD KVELD!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Go morgen :)

det var nå man skulle ligget i senga og :sove: *gjeeesp* men ikke denne jenta nei,ut i 17MINUS GRADER herregud hva skjer a???Plutslig skal det bli spreng kulde og nordpolen her nede!Akkurat hatt min første tlf fra noen som ikke hadde vann,frysne rør desverre!!! :frustrert: skjønner at der kjipt men må nok ringe en rørlegger...

Er ikke bare syke mennesker som ringer hit,har mottak for trygghetsalarmer,tyveri,brann og div annet småtteri..Nok å gjøre innimellom,nuh er det 5min stillhet folk holder seg vel under dyna når det er så kaldt,håper jeg hvertfall!

Prøver hver dag å legg inn dagens lille sunne :) just 4 fun,surfer nett og leser litt her og der og tenkte kanskje det var noen andre som syns det var litt artig å få et råd for dagen,tenkte jeg etterhver skulle legge ut noen oppskrifter som ikke inneholder sukker og hvetemel bl.a siden jeg ikke skal spise det selv..

Bakte boller til bursdagen til dattra mi og brukte fruktose og speltmel og de ble knall gode *yummi*

DAGENS LILLE SUNNE...

Bytt ut vanlig sukker med fruktose i bakevarer og matlaging,smaken blir den samme men fruktose har en GI på 19-> i forhold til sukker som har en GI på 70,den øker ikke blodsukkeret og er mer tannvennlig enn sukker

:syk: back to work

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Rødtoppen

Hei Gullet26!! Håper det ikke er ALTFOR mye å gjøre på jobb i dag! Jeg dro på jobb i dag tidlig jeg å, stod opp kl 0545 og satte meg i bilen for å dra til Moss. Og når jeg kommer dit, ser jeg at jeg er STRØKET fra å jobbe i dag da eller?? 40 min i bil, og så trengte jeg ikke komme!!! :frustrert: Ble med på morrastellet, og så dro jeg hjem. Og skrev så klart overtid for at jeg var der og jobba i dag også.

Har også fått beskjed om at jeg skal jobbe i morra, men har blitt strøket fra lista i morra også!! Er det mulig?? Ingen som hadde tenkt å gi MEG beskjed om det eller??? :kjempesinna: For å si det sånn så er jeg glad jeg ikke er fast ansatt der borte!! Hehe!

Men ellers er jeg fornøyd da, siden jeg ikke skal jobbe i morra får jeg gjort litt hjemme her i stedet for :husarbeid: Nå skal jeg fyre opp litt her, uten å vekke gubben etter nattevakt :sjarmor:

Ha en fortsatt god dag på jobb :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da hadde jeg blitt :frustrert: også skrivd opp hele vakta,mener du har krav på det...Du taper fritid og penger og at folk stryker deg fra vakter uten å si ifra det likner jo ingen ting :frustrert:

jobben i dag er rolig i forhold til i går,strømmen av folk er litt mere jevn enn at 10 stk kommer på engang.Jeg skal ikke jobbe før neste helg igjen egentlig jeg nuh men jeg skal hvertfall ikke gjøre

:husarbeid:

Leike me snuppa isteden :babyjente::hjerte:

Skulle vært på fjellet nå,hytte,peis kvikklunsj,kakao,appelsin *hhhhmmmmm* det hørtes ut som påsketur ja

*drømmer videre*

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

:vinke:

Håper du kommer inn på sykepleien da. Det er et veldig spennende studie :Nikke: Ja, du ser nok mye som ikke er så hyggelig. Gjør jeg og, der jeg jobber. Men det blir på en litt annen måte. Man ser det ikke like tydelig ... :sjenert:

Håper du har hatt en strålende helg, og kost deg med gullet ditt :hjerte:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...