Gå til innhold

Bidrag til særlige utgifter, konfirmasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har søkt om bidrag til særlige utgifter til konfirmasjon som kan fortelle litt hvordan det fungerte? Hva slags kvitteringer la dere med?

Jeg har konfirmant i år og nå har altså far sagt at han ikke vil være med pg betale noe som helst for konfirmasjonen til min datter. Jeg har betalt bunad, pynt, invitasjoner og lignende hittil. Det eneste jeg har bedt han om er at han kan være med og betale for selskapet. Dette vil han altså ikke og da tenker jeg at det mest rette blir å søke bidrag til særlige utgifter gjennom NAV. Jeg kommer ikke til å søke før etter selskapet har vært, men tenker jo voldsomt på dette nå. Skal jeg legge ved kvitteringer på bunaden og alt sølvet? Jeg forventer selvfølgelig ikke at han skal betale halvparten av en bunad, men mener han burde betale halvparten av selskapet og han kunne betalt litt til klær.
 

Anonymkode: 1135b...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du finner svar på www.nav.no

Anonymkode: f8ec4...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du finner svar på www.nav.no

Anonymkode: f8ec4...e35

Fant ikke svar på akkurat det jeg lurer på

 

ts

Anonymkode: 1135b...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myml1 skrev (11 minutter siden):

Skal ikke familien han være der ?

Jo, han og. Hvordan det?

 

ts

Anonymkode: 1135b...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jo, han og. Hvordan det?

 

ts

Anonymkode: 1135b...f23

Er han virkelig så smålig at han og hans familie kommer i selskapet, men han vil ikke bidra? Vet hans familie om dette?

Her må det være fristende å be de arrangere eget selskap.

 

Anonymkode: 594bd...614

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er han virkelig så smålig at han og hans familie kommer i selskapet, men han vil ikke bidra? Vet hans familie om dette?

Her må det være fristende å be de arrangere eget selskap.

 

Anonymkode: 594bd...614

Jeg vet ikke hva hans familie vet. Jeg har inntrykk av at han har vendt hele familien sin imot meg med usanne historier da han var veldig bitter fordi jeg ville ut av forholdet. Og ja, tro meg, jeg har hatt utrolig lyst til å be han ordne sitt eget selskap. Har òg hatt lyst til å si at han ikke trenger å komme men resten av familien hans er velkommen. Men det vil jo ramme datteren min, og det ønsker jeg ikke. Samme hvor vondt det er å måtte ha denne dagen i lag med han og familien hans. Gruer meg skikkelig. 

Anonymkode: 1135b...f23

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du kan kreve bidrag for bunad + sølv, da dette er valgfritt å kjøpe. Er dog enig med deg i at han bør bidra noe for klær, det måtte konfirmanten hatt uansett. Men for selskapet, selvfølgelig skal han bidra der. Spar på alt av kvitteringer som handler om festen 👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det beste ut av situasjonen for datteren deres, søk hos nav som du nevner. 

Anonymkode: ae3d0...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Er det noen som har søkt om bidrag til særlige utgifter til konfirmasjon som kan fortelle litt hvordan det fungerte? Hva slags kvitteringer la dere med?

Jeg har konfirmant i år og nå har altså far sagt at han ikke vil være med pg betale noe som helst for konfirmasjonen til min datter. Jeg har betalt bunad, pynt, invitasjoner og lignende hittil. Det eneste jeg har bedt han om er at han kan være med og betale for selskapet. Dette vil han altså ikke og da tenker jeg at det mest rette blir å søke bidrag til særlige utgifter gjennom NAV. Jeg kommer ikke til å søke før etter selskapet har vært, men tenker jo voldsomt på dette nå. Skal jeg legge ved kvitteringer på bunaden og alt sølvet? Jeg forventer selvfølgelig ikke at han skal betale halvparten av en bunad, men mener han burde betale halvparten av selskapet og han kunne betalt litt til klær.
 

Anonymkode: 1135b...f23

her har jeg og far det skriftlig heldigvis at han skal hjelpe til hvis det gjelder briller, tannregulring og konfirmsjon, 50/50, barnet har allerede hatt en tannregulring i 6 mnd, så veldig flott han er villig til og hjelpe.

Gavene order vi selv og hva vi ønsker og gi.

Nav er ganske vanskelig har jeg hørt hvis både mor og far jobber og far betaler bidrag fra før, hørt flere venninner si det

Anonymkode: f3f59...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...