Gå til innhold

Spiste blodig biff


tyren56

Anbefalte innlegg

Er i uke 8, og glemte plutselig at jeg var gravid. Jeg liker best blodig biff og tenkte ikke over det før jeg hadde spist hele opp 😅 Er det farlig så tidlig? 
Rart hvor fort jeg glemmer dette svangerskapet, har allerede en på to år så føler jeg ikke har tid til å la det synke inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er neppe noko skade skjedd. Grunnen til å unngå raudt kjøtt er ein hypotetisk sjanse for listeria eller toksoplasma, men begge kjempesjeldne her til lands. Du kan be lege teste deg for sistenemnde, sidan ein som regel har få eller inga symptom på det. 

Helsing frå ho som googla i fem dagar etter at ho åt roastbiff. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også gravid og ville ikke ofret det en tanke. Mat i Norge er veldig, veldig trygt, og de fleste slike advarsler er bare for å være på den heeeeelt sikre siden. Å ha spist blodig biff én gang gir en praktisk talt ikke-eksisterende sjanse for noe som helst galt. Bare ikke gjør det til en vane (og det høres det absolutt ikke ut som at du planlegger😊). Håper biffen smakte 🥰

Anonymkode: 1a618...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går helt fint. 

Anonymkode: a1ce2...7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist spekemat, drukket rødvin, brukt snus, spist røykelaks (når det var utbrudd av listeria..) og en haug med muggost før jeg fant ut at jeg var gravid 😅

Hadde ikke stressa pga en biff, men la vær å spis mer av det fremover🙂 

Anonymkode: 7b735...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste Burger med rødt kjøtt da jeg var gravid. Glemte å be om gjennomstekt. Før jeg visste at jeg var gravid var jeg på fylla og snuste og røykte. Spiste også røkelaks en gang. Har en frisk og fin ettåring i dag :). Det er ganske trygt å spise sånt i Norge. Det er bittesmå sjanser for at noe vil gå galt. 

Anonymkode: 3b0d9...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...