Gå til innhold

2 venninner som ikke kommer i konfirmasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det gjelder konfirmasjonen til mitt barn. De to venninnene ( mine, ikke barnet sitt) har kjent mitt barn siden han ble født. Så de har en relasjon både til ham og til meg. Jeg inviterte dem allerede for 6 måneder siden, og i dag ringte jeg begge to for å høre om de kommer alene (skilt begge to, men har barn som også er invitert).

Begge to sa at de var opptatt på konfirmasjonsdagen. Så ingen kommer.


Jeg vet ikke om jeg er mer skuffet eller mer sånn: ja, da var det dette vennskapet da…like greit.

Må si at for meg er de ikke akkurat de nærmeste venninnene, men de var  viktige voksne i livet til mitt barn da h*n var liten. Derfor ble de invitert.

Lurer også på om de rett og slett ikke vil komme fordi de ikke vil bruke penger på gave. Begge klager mye på dårlig råd. Men de kunne jo ha ringt å meldt avbud, ikke ventet på at jeg skal ringe.

 

 

 

Anonymkode: b9134...9b1

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig at de kunne sagt ifra selv, det var sløvt, men ville avskrivd hele vennskapet pga dette... 

Anonymkode: aa85d...eed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje rar, men det skulle vært veldig nære venner for at jeg hadde tenkt det var naturlig at jeg dro i deres barns komfirmasjon.

Anonymkode: ce14c...be1

  • Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er like høytidelig for de som for deg. Jeg skjønner at det er en stor dag for deg (har hatt konfirmant selv og skal ha neste år), men at det kommer noe i veien for enkelte kan man ikke forhindre. Svarte de ikke noe innen SU fristen på invitasjonen? Om ikke så synes jeg det er litt uhøflig, men at de ikke kan komme er sånt som kan skje. 

Anonymkode: 59eb0...ea1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må be om svar innen fastsatt dato i innbydelser. 

De høres ikke egentlig ut til å ha noe konfirmasjonen å gjøre slik forholdene mellom dere er nå.. kanskje de tenker det samme, i tillegg til pengene.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det gjelder konfirmasjonen til mitt barn. De to venninnene ( mine, ikke barnet sitt) har kjent mitt barn siden han ble født. Så de har en relasjon både til ham og til meg. Jeg inviterte dem allerede for 6 måneder siden, og i dag ringte jeg begge to for å høre om de kommer alene (skilt begge to, men har barn som også er invitert).

Begge to sa at de var opptatt på konfirmasjonsdagen. Så ingen kommer.


Jeg vet ikke om jeg er mer skuffet eller mer sånn: ja, da var det dette vennskapet da…like greit.

Må si at for meg er de ikke akkurat de nærmeste venninnene, men de var  viktige voksne i livet til mitt barn da h*n var liten. Derfor ble de invitert.

Lurer også på om de rett og slett ikke vil komme fordi de ikke vil bruke penger på gave. Begge klager mye på dårlig råd. Men de kunne jo ha ringt å meldt avbud, ikke ventet på at jeg skal ringe.

 

 

 

Anonymkode: b9134...9b1

Jeg skjønner deg godt. Opplevde det samme i fjor. En av mine nærmeste venner kunne ikke komme pga at det kom mange hun ikke kjente. Hun kaller seg selv tante for mine barn. Vi har kjent hverandre i over 20 og jeg trodde vi var nærmere enn hva hun tydelige føler 

Her er det vanlig å invitere de nærmeste venner av mor eller far i konfirmasjonen. 

Anonymkode: 65c7e...5a7

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De burde meldt fra om at de ikke kom, for lenge siden. Når det er sagt, så er det ofte ikke så veldig kjekt å bli bedt i konfirmasjon som veninne. Resten av gjestene er familie, og man føler at man ikke har noe der å gjøre. Skal du be veninner, bør de ha et nært forhold til og og din familie nå. At de var tett på da barnet var liten, er jo faktisk lenge siden. 

Anonymkode: c0245...768

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne er det unaturlig å forvente at de kommer, bare fordi dere var nære da barnet ditt var yngre. Det er jo åpenbart mange år siden dere hadde en tett relasjon. Hadde det vært konfirmantens faddere, og dere fremdeles har en tett relasjon, så kunne jeg forstått reaksjonen, men dere er åpenbart ikke nære nok venninner til at det er forventet at de kommer. 

De kunne absolutt tatt seg bryet med å svare, det er bare ren folkeskikk. Ville likevel ikke avskrevet et vennskap, basert på at de ikke prioriterer ditt barns konfirmasjon. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

vi kommer fra samme land, og de vet at jeg ikke har familie her. Det har mannen min. 


Og jeg var i konfirmasjonen til barnet til den ene. Jeg var faktisk den eneste på mors side. Og hun gad ikke å gi beskjed at de ikke kommer engang

Anonymkode: b9134...9b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts her.

vi kommer fra samme land, og de vet at jeg ikke har familie her. Det har mannen min. 


Og jeg var i konfirmasjonen til barnet til den ene. Jeg var faktisk den eneste på mors side. Og hun gad ikke å gi beskjed at de ikke kommer engang

Anonymkode: b9134...9b1

Jeg forstår at det er sårende, men du skriver jo selv at de ikke er så nære venninner lenger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til konfirmasjon ber man vel bare familie  ikke venner med mindre de er faddere. Mine venninner blir ikke invitert til mine barns konfirmasjon selv om vi er nære.

Men de burde absolutt ha gitt deg beskjed,  det handler om respekt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cafflatte skrev (Akkurat nå):

Til konfirmasjon ber man vel bare familie  ikke venner med mindre de er faddere. Mine venninner blir ikke invitert til mine barns konfirmasjon selv om vi er nære.

Men de burde absolutt ha gitt deg beskjed,  det handler om respekt. 

Det er da forskjellig fra familie til familie, mange inviterer venner 

Anonymkode: d1bf4...04b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva de er vant med. Vi holder oss bare til familie til dåp og konfirmasjon, ikke venninner.

Anonymkode: fbbdc...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spørs hva de er vant med. Vi holder oss bare til familie til dåp og konfirmasjon, ikke venninner.

Anonymkode: fbbdc...ccf

Ts her.

jeg har ikke familie i Norge

Anonymkode: b9134...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dårlig oppførsel. Men så mange er overfladiske nå for tiden. De tenker på hva som er inn og påpeker åpenbare feil hos andre. Svarer ikke, selvfølgelig ikke, hvorfor skulle de gjøre det

Anonymkode: 8946f...af6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du forventer for mye. De er dine venninner. De har åpenbart ikke så mye med barnet ditt å gjøre. 
 

Men du forsterker situasjonen fordi du kommer fra et annet land, og dermed føler deg «alene». 
 

Du overtolker og overdriver. 

Anonymkode: c1cce...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har vært i konfirmasjonen til venninnens barn. Ikke som primært som gjest, men som en medhjelper. 

Konfirmasjon er ikke så veldig gøy hvis man ikke tilhører familien... 

Jeg skjønner skuffelsen og ensomheten din, men dine forventninger er nok for høye her

Anonymkode: 8226e...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...