Gå til innhold

Pris ansvarsforsikring bil kjørelengde


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan ikke noe om dette. Er det stor prisforskjell på hvor mye man kjører, på ansvarsforsikring bil?
Om det uansett kjøres lite.
Hvor går grensene liksom, på kjørelengde?

Anonymkode: 420db...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har selv 12000 km vet jeg. Tror det er ganske vanlig. Så kjører du mye bør du vel ha en høyere grense vice versa. 

Det er du selv som skal innrapportere km stand til forsikringsselskapet og om du har overholdt grensen eller ei.

Endret av ThereGoesBob
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ansvarsforsikringen en fast pris lik i alle forsikringsselskaper og uavhengig av kjørelengde? Leste nå noe om trafikkforsikringsavgift som kan se ut til å være annet navn på ansvarsforsikring?

Anonymkode: 420db...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ThereGoesBob skrev (2 minutter siden):

Har selv 12000 km vet jeg. Tror det er ganske vanlig. Så kjører du mye bør du vel ha en høyere grense vice versa.

Hva betaler du da i ansvarsforsikringsdelen?

Anonymkode: 420db...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva betaler du da i ansvarsforsikringsdelen?

Anonymkode: 420db...bc1

Jeg betaler ca. 700 kroner i mnd. Har en eldre bil som ikke er mye verdt. Da er vel veitrafikkforsikringen inkludert i det beløpet. Tror ansvarssatsene er ganske like hos de forskjellige selskapene. Kjørelengden har jo en del å si for hvor mye du må betale. Dette er ikke en nøyaktig vitenskap. Du må ikke være akkurat på km. Du kan f.eks ha 1000km pluss minus uten at du trenger å forandre på forsikringen.

Endret av ThereGoesBob
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ThereGoesBob skrev (1 minutt siden):

Jeg betaler ca. 700 kroner i mnd. Har en eldre bil som ikke er mye verdt. Da er vel veitrafikkforsikringen inkludert i det beløpet.

har du da bare ansvarsforsikring eller også andre?

Anonymkode: 420db...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

har du da bare ansvarsforsikring eller også andre?

Anonymkode: 420db...bc1

Ansvar er jo det du minimum MÅ ha. Den veitrafikkforsikringen er kanskje en hundrings eller noe sånt. Så du MÅ ha begge disse som du da betaler via forsikringsselskapet. Du bør ha kredittverdighet hvis du skal ha del/full kasko og det greiene der evnt. så må du betale hele forsikringen for et helt år i gangen om du ikke har kredittverdighet.

Endret av ThereGoesBob
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ThereGoesBob skrev (1 minutt siden):

Ansvar er jo det du minimum MÅ ha. Den veitrafikkforsikringen er kanskje en hundrings eller noe sånt. Så du MÅ ha begge disse som du da betaler via forsikringsselskapet.

ja, men hva koster ansvarsforsikring?

Anonymkode: 420db...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

ja, men hva koster ansvarsforsikring?

Anonymkode: 420db...bc1

Det må du nesten spørre forsikringsselskapet ditt om. Har du en bil til en million eller 1000 kroner bøkført verdi? Ikkesant...det er mange faktorer som spiller inn for en utregning av akkurat DIN bilforsikring. Har du en skadehistorikk kan det trekke ned. Er du ung er det kanskje en høyere risiko for skade osv. Mange faktorer de bruker for å regne ut prisen. Men grovt sett så er det vel en tusenlapp eller under pr. mnd tror jeg om du har en "billig" bil. 

Endret av ThereGoesBob
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, nå ble du vel litt klokere eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris på forsikringen varierer utifra biltype/model, forsikringsselskap, kjørelengde, din alder og hvor du bor.

Så du bør ta en runde å sjekke med de forskjellige selskapene for prisene kan variere mye.

Anonymkode: 4c9bd...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sjekke hos de forskjellige forsikringsselskapene. F. eks her: https://www.gjensidige.no/forsikring/kalkulator/bil?id=1

Hos Gjensidige ville ansvarsforsikring kostet meg 346 kr pr måned. Da brukte jeg en eldre Toyota yaris som eksempel, med 12 000 km kjørelengde, 75% bonus og ingen sjåfører under 23 år. Bosted i sentrum i en mindre by med parkering på egen eiendom. 

Hva det vil koste deg kommer an på biltype, bonus, skadehistorikk, hvor du bor osv. Så det er umulig for andre å svare på. 

Anonymkode: ceb97...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er uansvarlig av deg TS å ikke følge opp tråden, så her ville jeg nok anbefalt full kasko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 27.4.2024 den 15.57):

Er ansvarsforsikringen en fast pris lik i alle forsikringsselskaper og uavhengig av kjørelengde? Leste nå noe om trafikkforsikringsavgift som kan se ut til å være annet navn på ansvarsforsikring?

Anonymkode: 420db...bc1

Til nummer 1.  Nei.
Til nummer 2.  Trafikkforsikringsavgift er det som før het veiavgift.  Det byttet navn da innkrevingen ble flyttet fra Staten til forsikringsselskapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...