Gå til innhold

Ghostet av venninne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Obs! Langt innlegg. 

Har problemer med en venninne som har stått meg nær i mange år. Litt bakgrunn:  Jeg har akkurat fått baby og hadde et ekstremt utfordrende svangerskap med flere sykehusinnleggelser pga svangerskapskvalme og fikk på slutten store problemer med blodforgiftning og gallesteinanfall der jeg måtte ha dren. Fødselen endte i hastekeisersnitt og 5 dager i respirator på meg pga hjertestans under fødsel. 
 

venninnen min har vært der mye under svangerskapet men, tidlig begynte hun å oppføre seg veldig kontrollerende. Hun skulle bestemme alt av hvordan denne fødselen/graviditeten skulle foregå og oppførte seg som hun skulle få dette barnet. Når hun ikke fikk viljen sin kom det ofte stygge kommentarer og ble sint. Hun satt ofte å hylgrein i sofaen min slik at jeg måtte trøste henne. Grunnen til dette var at hun hadde det så fælt fordi jeg var syk. Det var aldri rom til mine følelser oppi alt, det var alltid hun som hadde det fælt og at jeg måtte jo forstå at jeg hadde gjort det her mot henne. Hun ble sint på meg og var frekk hvis ikke jeg sendte oppdateringer til henne. Og at hun alltid måtte spørre. At jeg ikke gav henne full info hele tiden. Det var ekstremt utmattende fordi jeg var så syk at jeg ikke orket å ha noen på besøk eller ringe noen i nesten 9 mnd. Hvis jeg fikk besøk skulle hun kontrollere hvem som kom og at hun tydligvis synes jeg var rar som fikk besøk. Hun skulle også kommentere hva jeg spiste og bestemme hva som var rett å spise. Med en gang jeg prøvde å ta tilbake kontrollen å satt ned foten (hun skulle da skrive fødebrev for meh fordi hun følte jeg la opp til min egne forferdelige fødsel), så rabla det helt for henne. Etter fødsel sendte jeg henne mld om hvordan det hadde gått, men da var det for mye info. Jeg måtte forstå hvor traumetiserede det var for henne. Jeg orket ikke på dette tidpunktet å sende mld til min egen mor og hadde da prioritert å sende mld til henne fordi hun alltid ble så sint hvis jeg ikke oppdaterte henne.  Hun blokkerte meg overalt og mente at jeg hadde gjort alt det her mot henne og jeg måtte jo skjønne at det var hun som hadde det vanskelig. Dette var dagen etter jeg ble tatt sv respirator og fikk møte sønnen min for første gang. jeg sitter igjen å føler at alt er min feil, og at jeg har mistet en venn fordi jeg ikke klarte å innvolvere henne nok. Samtidig sitter jeg å føler meg tråkket på, lite respektert og kontrollert. 
Det er mye mer hun har holdt på med, men det blir for langt. Takk for at du leste!

TS
 

 


 

 

Anonymkode: 0ba44...1e7

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun høres jo fullstendig gal ut, vær glad hun er ute av livet ditt

Anonymkode: 1c684...741

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jp helt gal. Bra hun har. ghostet deg, ta IKKE kontakt med henne mer! Du kan ikke ha en sånn person i livet ditt når du har ansvar for et lite barn.

Anonymkode: 5d6f0...966

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor lettelse at noen andre er inne på tanken at hun er gal også! Når sånne mennesker manipulerer sånn, skylder man ofte på seg selv. 
 

TS 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pust lettet ut. Nå slapp du den synsing gjennom oppveksten og oppdragelsen av barnet.

Anonymkode: b2501...c76

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du skrevet om henne før? Uansett good riddance, hun der må du bare være glad for at er ute av livet ditt. Du er mamma nå og trenger ikke sånne mennesker ❤️

Anonymkode: 4d0dd...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PS, synes du kan blokkere henne over alt du også så slipper du å måtte forholde deg til henne om hun tar kontakt igjen. Hva sier mannen din til alt dette? 

Anonymkode: 4d0dd...dab

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må holde dette sinnsyke menneske unna ungen din vertfall. Du får være glad at det var hun som ghostet deg først, så slipper du å gjøre det "slutt". 

Anonymkode: aeddf...baf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi bare din side av saken, så det er veldig vanskelig å svare.

Noen reagerer med sinne og kontroll når de blir redde og bekymret. 

Så vanskelig å gi deg noen råd her, for vi har som sagt bare din side og den behøver ikke å være den riktige. 

Det beste hadde vært å snakke ut om det sammen. Men siden hun har ghostet deg så blir det nok litt vanskelig...

Anonymkode: dbb8c...61e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå har vi bare din side av saken, så det er veldig vanskelig å svare.

Noen reagerer med sinne og kontroll når de blir redde og bekymret. 

Så vanskelig å gi deg noen råd her, for vi har som sagt bare din side og den behøver ikke å være den riktige. 

Det beste hadde vært å snakke ut om det sammen. Men siden hun har ghostet deg så blir det nok litt vanskelig...

Anonymkode: dbb8c...61e

At dette menneske reagerer med å blokkere/ghoste en nær venninne, fordi hun er sint, lei seg, skuffet eller ikke får viljen sin, sier alt om denne personen. Trenger ikke høre den andre siden. 

Anonymkode: aeddf...baf

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

At dette menneske reagerer med å blokkere/ghoste en nær venninne, fordi hun er sint, lei seg, skuffet eller ikke får viljen sin, sier alt om denne personen. Trenger ikke høre den andre siden. 

Anonymkode: aeddf...baf

Vi har ikke all fakta. Vi har ingen peiling på hva TS kan ha sagt og gjort, annet enn hennes versjon.

Anonymkode: dbb8c...61e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi har ikke all fakta. Vi har ingen peiling på hva TS kan ha sagt og gjort, annet enn hennes versjon.

Anonymkode: dbb8c...61e

Utrolig tullete svar! Har du ikke noe bra å si, så ikke skriv i det hele tatt!

 

Dette er KG, et anonymt forum. Forventer du å få tosidig info for hvert innlegg? 
Nei, her må du svare etter det ts legger frem. Dette er hennes syn på saken, og det vi har å forholde oss til. 
 

Jeg synes ts gjør rett i å blokkere henne tilbake, gjort er gjort og spist er spist. Vær glad du slipper å forholde deg til henne mer. Du har gjort hva du kunne og hun kunne ordnet opp on hun ønsket vennskapet. Fokuser på deg selv og babyen og glem henne. Finnes mange flere bedre damer du kan ha som venninner.

Anonymkode: 305df...1c7

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette hun venninna som krevde å være med på ultralyd? Tror du skal være veldig glad for at du er kvitt henne, det der er ikke en venn. 

Anonymkode: dca3f...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk alle sammen, begynner å innse nå at det er for det beste ❤️ til deg som spurte om jeg hadde postet om det før og du som spurte om det var hun med UL så stemmer det. Tok rådene til de som kommenterte og satt grenser, det skulle vise seg å være det riktige! når hun fikk litt motgang og ikke fikk kontrollere viste hun sitt sanne jeg. 

Anonymkode: 0ba44...1e7

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...