Gå til innhold

Anbefalinger kettlebells tilpassa damehender


Jannikce

Anbefalte innlegg

Noen som har tips verd kettlebells som er mer tilpassa små damehender.?tenker på noen med tynnere håndtak som vil gi bedre tak…? Anyone ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tror jeg aldri jeg har sett dessverre...

Anonymkode: ba85e...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo egnet for begge kjønn, skal være slikt det er slik du tren grep også. Lag deg en selv med sekk du fyller opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, dette savner jeg også, har gitt opp kettlebells helt. Nytter ikke å styrke grepet når jeg knapt når rundt med grepet. Hva f er greia?? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har små damehender, og det går fint an å trene opp grepet sitt til å holde vanlige kettlebells. Kalk kan være god hjelp i prosessen. Bare å sette i gang 😉 

Anonymkode: a7a2e...998

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har små damehender, og det går fint an å trene opp grepet sitt til å holde vanlige kettlebells. Kalk kan være god hjelp i prosessen. Bare å sette i gang 😉 

Anonymkode: a7a2e...998

Ville man sagt det samme til en mann med store hender som måtte bruke utstyr som egentlig er unormalt stort i forhold til grep? "drit i tilpasset utstyr, tren heller grepet"? Hvorfor ikke bare sørge for tilpasset utstyr i stedetfor å forvente at kvinner alltid skal tilpasse seg mannlig standard? 

Jeg har små hender. Kettlebells over 12 kg funker dessverre bare ikke for meg. Jeg har faktisk ikke mer å gå på i grepsstyrke, og er på gymmet for å trene mer enn bare hender. Er da ikke så urimelig å ønske seg tilpasset utstyr? Mannfolka hadde garantert sutra hadde kettlebells hatt dobbel så stor diameter på håndtaket, men vi kvinner får bare fokusere på å trene irrelevante ting i stedetfor å be om tilpasset utstyr. 🙄

Anonymkode: d5a01...13b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

issoras skrev (11 timer siden):

Haha, dette savner jeg også, har gitt opp kettlebells helt. Nytter ikke å styrke grepet når jeg knapt når rundt med grepet. Hva f er greia?? 

 

Bruk sekk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ville man sagt det samme til en mann med store hender som måtte bruke utstyr som egentlig er unormalt stort i forhold til grep? "drit i tilpasset utstyr, tren heller grepet"? Hvorfor ikke bare sørge for tilpasset utstyr i stedetfor å forvente at kvinner alltid skal tilpasse seg mannlig standard? 

Jeg har små hender. Kettlebells over 12 kg funker dessverre bare ikke for meg. Jeg har faktisk ikke mer å gå på i grepsstyrke, og er på gymmet for å trene mer enn bare hender. Er da ikke så urimelig å ønske seg tilpasset utstyr? Mannfolka hadde garantert sutra hadde kettlebells hatt dobbel så stor diameter på håndtaket, men vi kvinner får bare fokusere på å trene irrelevante ting i stedetfor å be om tilpasset utstyr. 🙄

Anonymkode: d5a01...13b

Ikke klag, tren deg opp til å løse oppgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes kettlebells i ulike størrelser, også rundt håndtaket. På treningssenteret der jeg trener er de fargerike, store, med større diameter enn de svarte og mindre med samme vekt. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med aperatene på treningssenter, er like lav som en 10 åring 😄

Anonymkode: e91dd...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke trene seg til lengre fingre. Hvis man har så små hender at fingrene omtrent ikke rekker rundt håndtaket på en kettlebell, er det begrenset hvor hensiktsmessig det er å trene grepet. Jeg støtter alle som er frustrerte over dette. Har selv nylig søkt rundt på "hele internettet" for å finne kettlebells med smalere håndtak, men det ser ikke ut til å eksistere. 

Jeg anbefaler TS å bruke dumbbell i stedet for kettlebell i de øvelsene der det er mulig.

Også funderer jeg på å ta kontakt med en produsent som kan utvikle kvinnetilpassede kettlebells for meg. Og ta patent på designet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Ville man sagt det samme til en mann med store hender som måtte bruke utstyr som egentlig er unormalt stort i forhold til grep? "drit i tilpasset utstyr, tren heller grepet"? Hvorfor ikke bare sørge for tilpasset utstyr i stedetfor å forvente at kvinner alltid skal tilpasse seg mannlig standard? 

Jeg har små hender. Kettlebells over 12 kg funker dessverre bare ikke for meg. Jeg har faktisk ikke mer å gå på i grepsstyrke, og er på gymmet for å trene mer enn bare hender. Er da ikke så urimelig å ønske seg tilpasset utstyr? Mannfolka hadde garantert sutra hadde kettlebells hatt dobbel så stor diameter på håndtaket, men vi kvinner får bare fokusere på å trene irrelevante ting i stedetfor å be om tilpasset utstyr. 🙄

Anonymkode: d5a01...13b

Alltid skal man gjøre det til en feministgreie 😂 Det er fordelaktig med sterkere hender, og jo, du klarer sikkert å trene dem opp. Men hvis det er helt uaktuelt, så kan du skaffe deg reimer. Billig løsning.

Anonymkode: a7a2e...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jacuzzi said:

Man kan ikke trene seg til lengre fingre. Hvis man har så små hender at fingrene omtrent ikke rekker rundt håndtaket på en kettlebell, er det begrenset hvor hensiktsmessig det er å trene grepet. Jeg støtter alle som er frustrerte over dette. Har selv nylig søkt rundt på "hele internettet" for å finne kettlebells med smalere håndtak, men det ser ikke ut til å eksistere. 

Jeg anbefaler TS å bruke dumbbell i stedet for kettlebell i de øvelsene der det er mulig.

Også funderer jeg på å ta kontakt med en produsent som kan utvikle kvinnetilpassede kettlebells for meg. Og ta patent på designet.

Hvor svære håndtak på kettlebells har dere egentlig på treningsstudioet? Jeg har fått ganske sterkt grep etter å ha trent mye chins og pull ups, og jeg har SMÅ hender og korte fingre. Så det er fullt mulig. Før sleit jeg med å holde alt over 16 kg manualer, men det går fint ganske langt opp i 20-tallet nå. Så vil tro dette går bra med litt innsats, ellers så kan man jo bare bruke reimer. 

Og ja, som du sier er kanskje manualer bedre?

Anonymkode: a7a2e...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blåmonster skrev (11 minutter siden):

Bruk straps da pingler 😂

Husk at det er et hjelpemiddel, ikke nødvendigvis en negativ ting. Når grepet er det som holder igjen vektøkning i en øvelse er stropper et bra verktøy, ved siden av generell grepstrening. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kicki_90 skrev (4 minutter siden):

Husk at det er et hjelpemiddel, ikke nødvendigvis en negativ ting. Når grepet er det som holder igjen vektøkning i en øvelse er stropper et bra verktøy, ved siden av generell grepstrening. 😊

Bruker det selv, var ment mer som gjør noe med det å slutt å klag, bruker selv noe straps på tung mark, nedtrekk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, Blåmonster said:

Bruk straps da pingler 😂

Bruker reimer i markløft, men det er svært ubehagelig så jeg må begrense antall øvelser med reimer. Ender opp med blodutredelser rundt håndleddene og dårlig blodtilførsel (prikking). 

Det ER jo en større styrkeutfordring å for en med små hender å holde grepet rundt et tykkere håndtak, så relativt sett er gjerne de med små hender sterkere enn de med store som bedre kan jukse med låst grep. Pingle sjæl ass. 

 

 

Anonymkode: d5a01...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Sliter med aperatene på treningssenter, er like lav som en 10 åring 😄

Anonymkode: e91dd...f1a

... gratulerer?

Anonymkode: 2f383...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...