Gå til innhold

Hvordan ender lønnsoppgjøret?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tror dere?

Er dette for alle k kommunal og privat sektor, eller er det ulikt?

Anonymkode: 8b722...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir kamp om en vs to tariffavtaler i staten, det blir kanskje det mest spennende punktet. 
Ellers tror jeg ramma vil bli ca den samme som i frontfaget. Det kan bli interessant og se hva spesielt lærerne evt får til av egne ordninger. 

Anonymkode: 456a1...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det blir kamp om en vs to tariffavtaler i staten, det blir kanskje det mest spennende punktet. 
Ellers tror jeg ramma vil bli ca den samme som i frontfaget. Det kan bli interessant og se hva spesielt lærerne evt får til av egne ordninger. 

Anonymkode: 456a1...bb2

Kommunene har selv gått ut og sagt at de ønsker å prioritere helse i år, så det synes jeg blir spennende.

Anonymkode: 3659c...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Kommunene har selv gått ut og sagt at de ønsker å prioritere helse i år, så det synes jeg blir spennende.

Anonymkode: 3659c...b47

Det er ikke første gang de har gjort det. Dessverre for helse så er det sånn at hvis helse skal få mer, så må andre få mindre, for ramma vil ikke økes bare fordi helse skal få mer. Så hvem skal få mindre? Det er ikke akkurat noen som melder seg frivillig der, gitt.

Anonymkode: 456a1...bb2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kommunene har selv gått ut og sagt at de ønsker å prioritere helse i år, så det synes jeg blir spennende.

Anonymkode: 3659c...b47

Ja, kjempespennende at en yrkesgruppe prioriteres over alle andre med tilsvarende utdanningslengde (noe som jo er NSF sin fanesak, men det er vel bare når det ikke er de selv som blir forfordelt 🙄🤦‍♀️) Spesielt når denne yrkesgruppen allerede er «prioritert» (les: lønnes høyere enn andre tilsvarende yrkesgrupper i veldig mange kommuner) 🙄

Anonymkode: 4eb4c...533

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er ikke første gang de har gjort det. Dessverre for helse så er det sånn at hvis helse skal få mer, så må andre få mindre, for ramma vil ikke økes bare fordi helse skal få mer. Så hvem skal få mindre? Det er ikke akkurat noen som melder seg frivillig der, gitt.

Anonymkode: 456a1...bb2

 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, kjempespennende at en yrkesgruppe prioriteres over alle andre med tilsvarende utdanningslengde (noe som jo er NSF sin fanesak, men det er vel bare når det ikke er de selv som blir forfordelt 🙄🤦‍♀️) Spesielt når denne yrkesgruppen allerede er «prioritert» (les: lønnes høyere enn andre tilsvarende yrkesgrupper i veldig mange kommuner) 🙄

Anonymkode: 4eb4c...533

Men noe MÅ gjøres når de ikke får inn kvalifiserte søkere, kommunene er lovpålagt å ha et forsvarlig helsevesen og det finnes ingen yrkesgrupper det er større mangel på og etterspørsel etter. Så endring må skje på et eller annet tidspunkt. Det nytter ikke at alle skal lønnes likt da. Det er bare et spørsmål om tid.

Anonymkode: 3659c...b47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er renholder og har ikke stort håp om mye lønnsøkning 

Anonymkode: a7663...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

 

Men noe MÅ gjøres når de ikke får inn kvalifiserte søkere, kommunene er lovpålagt å ha et forsvarlig helsevesen og det finnes ingen yrkesgrupper det er større mangel på og etterspørsel etter. Så endring må skje på et eller annet tidspunkt. Det nytter ikke at alle skal lønnes likt da. Det er bare et spørsmål om tid.

Anonymkode: 3659c...b47

Fornuftig svar, dessverre få som forstår dette.

Anonymkode: 123e2...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...