Gå til innhold

Hvilke erfaringer har du av bipolare mennesker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var sammen med en og det var ikke lett, men dere som har vært sammen med bipolare hvordan har det gått når dem har vært litt maniske og deprimerte osv?

Anonymkode: 6b9ff...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De jeg kjenner som har bipolar sykdom har ikke merkbare symptomer pga god medisinering.

Anonymkode: 29884...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske slitsomme uten medisinering, helt vanlige med. 

Anonymkode: 9dfba...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplevd samboeren min manisk, er visst ikke uvanlig at de maniske periodene avtar med alderen, og han er over 40 år. Han har vært deprimert i over et halvt år nå, og det er selvsagt tøft. Han er heldigvis ikke så deprimert at jeg bekymrer meg for forsøk om å avslutte livet, men han er så deprimert at det påvirker ork og gnist til å gjøre noe utenom å sitte med gaming hele dagen. Får han ikke med ut på kafé, restauranter, tur i parken osv. Han sliter også med tvangstanker som begrenser hvilke fysiske aktiviteter han gjør. Jeg håper at sommeren og behandling hos psykolog, vil gjøre at depresjonen hans letter. Har hatt ei venninne med bipolar, hun slet mye med maniske perioder. Søkte konflikter og slåsskamper, ringte flere ganger midt på natten, gjorde det slutt med samboeren, ble veldig fokusert på sex og brukte penger helt ukritisk. 

Anonymkode: 2a09d...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare erfaring med en ansatt. Strevsomt når personen ikke ville godta selv at man trengte kanskje litt hjelp. Var åpen om det. Men forstod ikke hvorfor legen og psykologen ville hjelpe personen. Så det var ikke lett for oss som var rundt personen heller. 

Anonymkode: 6015f...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bipolar og så lenge jeg er godt medisinert så er ikke jeg noe annerledes å være sammen med enn andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kun erfaring med pasienter. Erfaringen er at de veksler VELDIG fort mellom de høye topper og dype daler. 

Anonymkode: 8a9ba...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kun erfaring med pasienter. Erfaringen er at de veksler VELDIG fort mellom de høye topper og dype daler. 

Anonymkode: 8a9ba...e5e

Øh, bipolare veksler ikke fort. Det er borderline som er kjapp i veksling mellom opp og ned. Vi bipolare kan ha måneder og år mellom sykdomsepisodene

Anonymkode: 18200...1fc

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfaring med å leve med en umedisinert bipolar. Ukritisk og lettsindig og impulsiv (spesielt med penger) i hypomane perioder, apatisk, sløv og mutt i depressive perioder. Forholdet tok slutt etter 11 år. Han tok livet sitt noen måneder etterpå. 

Anonymkode: 9ff9d...4ba

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min beste venninne er (var) bipolar og brukte medisiner for 10-15 år siden. Hun klarte å trappe ned og etterhvert slutte, og bruker ingen medisiner i dag.

Hun er et fantastisk godt, varmt, inkluderende, klokt og sterkt menneske - som har tatt en god utdanning og har en god jobb. 
Bipolariteten definerer ikke henne - hun er et nydelig og hjertevarmt menneske som tiltrekker seg andre gjennom sin nydelige energi og tilstedeværelse ❤️

Anonymkode: 03764...e80

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vonde opplevelser med bipolar eks-dame jeg har barn med. Veldig høyt oppe da vi ble sammen, alt var fantastisk med henne helt til nedturen begynte og da ble det svart.

Jeg forlot henne til slutt, følte jeg var i et fengsel og klarte ikke mer.

Nektet meg omsorg og samvær med  barnet vårt gjorde hun også.

Drama fra a-å.

Verre med medisiner-bedre med.

Anonymkode: ef0e7...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...