Gå til innhold

Nybegynner treningssenter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,  sikkert veldig rart spm. Jeg er helt ny på treningssenter, og er ganske nervøs. Har derfor litt praktiske spm jeg håper noen kan svare meg på.
1. hva har du med deg inn i treningssenteret ut fra garderoben? Mobil, nøkler, vannflaske, headset... noe mer? Hvordan "frakter" dere dette rundt omkring?
2. hvordan holder dere oversikt over hva dere skal gjøre, hvor mange kg dere har løftet osv. Mobil?
3. hvordan gjør dere det med sko om dere skal trene styrke og mølle? To par sko, eller i sokkelesten når dere løfter? Noen spesielle skotips?

Anonymkode: 67c7b...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei,  sikkert veldig rart spm. Jeg er helt ny på treningssenter, og er ganske nervøs. Har derfor litt praktiske spm jeg håper noen kan svare meg på.
1. hva har du med deg inn i treningssenteret ut fra garderoben? Mobil, nøkler, vannflaske, headset... noe mer? Hvordan "frakter" dere dette rundt omkring?
2. hvordan holder dere oversikt over hva dere skal gjøre, hvor mange kg dere har løftet osv. Mobil?
3. hvordan gjør dere det med sko om dere skal trene styrke og mølle? To par sko, eller i sokkelesten når dere løfter? Noen spesielle skotips?

Anonymkode: 67c7b...fd9

2. penn og papir , enten sånn billig bok du kjøper på rema, eller en sikkelig trenings loggbok Fra tights eller lignende. 
 

Du må ha progresjon , bare skriv ned hva du gjør!

prøv å hold samme pause tider , samme teknikk hver økt. Neste økt gjør noe bedre!  Enten 1 mer repetisjon eller samme repetisjons antall men med 2% høyere vekt typ.

brystpress 

Sett 1: 40 kg 10 repetisjoner 

sett 2 : 40 kg 8 repetisjoner 

 

Om du bare løfter ting uten mening så mosjonere du, loggfører du og setter det i system så trener du!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei,  sikkert veldig rart spm. Jeg er helt ny på treningssenter, og er ganske nervøs. Har derfor litt praktiske spm jeg håper noen kan svare meg på.
1. hva har du med deg inn i treningssenteret ut fra garderoben? Mobil, nøkler, vannflaske, headset... noe mer? Hvordan "frakter" dere dette rundt omkring?
2. hvordan holder dere oversikt over hva dere skal gjøre, hvor mange kg dere har løftet osv. Mobil?
3. hvordan gjør dere det med sko om dere skal trene styrke og mølle? To par sko, eller i sokkelesten når dere løfter? Noen spesielle skotips?

Anonymkode: 67c7b...fd9

Har med 2 par sko,  ene paret gjør at jeg kommer dypere i knebøy, andre paret for løping. 

Anonymkode: c5e5a...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hei,  sikkert veldig rart spm. Jeg er helt ny på treningssenter, og er ganske nervøs. Har derfor litt praktiske spm jeg håper noen kan svare meg på.
1. hva har du med deg inn i treningssenteret ut fra garderoben? Mobil, nøkler, vannflaske, headset... noe mer? Hvordan "frakter" dere dette rundt omkring?
2. hvordan holder dere oversikt over hva dere skal gjøre, hvor mange kg dere har løftet osv. Mobil?
3. hvordan gjør dere det med sko om dere skal trene styrke og mølle? To par sko, eller i sokkelesten når dere løfter? Noen spesielle skotips?

Anonymkode: 67c7b...fd9

Mobil og vannflaske, headset hvis jeg er alene. Trenger du nøkler? Har bare sekken med meg rundt uansett jeg da, mest praktisk. 
App til logging. 
Sko til mølle, sokkelesten ved løfting. 

Anonymkode: 24ba6...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei,  sikkert veldig rart spm. Jeg er helt ny på treningssenter, og er ganske nervøs. Har derfor litt praktiske spm jeg håper noen kan svare meg på.
1. hva har du med deg inn i treningssenteret ut fra garderoben? Mobil, nøkler, vannflaske, headset... noe mer? Hvordan "frakter" dere dette rundt omkring?
2. hvordan holder dere oversikt over hva dere skal gjøre, hvor mange kg dere har løftet osv. Mobil?
3. hvordan gjør dere det med sko om dere skal trene styrke og mølle? To par sko, eller i sokkelesten når dere løfter? Noen spesielle skotips?

Anonymkode: 67c7b...fd9

Har med meg vannflaske, mobil og headset. Nøkkelen til skapet fester jeg på skoen min. 

Jeg startet med PT sånn jeg kom inn i det. 

Anonymkode: cd454...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vannflaske, øreklokke, mobil og vannflaske. De få gangene jeg har nøkkelbrikke fester jeg den i vannflasken. 

Logger på mobilen i notatfunksjonen. 

Bruker samme sko til mølle og vektløfting, løfter uansett ikke så tungt at jeg trenger noe spesialsko. Har vanlige joggesko. 

Forresten ingen grunn til å være nervøs, de aller fleste er mest opptatt av seg selv. 

Anonymkode: a2d56...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle ønske de hadde treningssenter for bare kvinner, ingen plagsomme kikker menn som bare MÅ prate litt

 

GÅ VEKK!

Anonymkode: 73bf9...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg skulle ønske de hadde treningssenter for bare kvinner, ingen plagsomme kikker menn som bare MÅ prate litt

 

GÅ VEKK!

Anonymkode: 73bf9...d43

Feel you. Som en forsåvidt pen dame så føler jeg meg veldig utsatt på treningssenteret. 

Anonymkode: 81c96...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vannflaske, håndkle og mobil med meg inn i treningssalen. Nøkkel legger jeg i jakken som jeg henger opp og ryggsekken hvor jeg hadde alle tingene legger jeg i et skap. Bytter til treningssko og har vanlige sko i ryggsekken i skapet.

Anonymkode: 6a4ca...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg skulle ønske de hadde treningssenter for bare kvinner, ingen plagsomme kikker menn som bare MÅ prate litt

 

GÅ VEKK!

Anonymkode: 73bf9...d43

Da setter man grenser, gå inn med tunellsyn , man må dessverre dele samfunnet med andre, jeg må forholde meg til høylytte kvinner som snakker over hverandre 😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...