Gå til innhold

Jeg blir så lett trøtt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En velsignelse når det gjelder å legge seg om kvelden, jeg sovner på sekunder. Men ganske irriterende når jeg vil feks være oppe sent i sosiale lag eller meditere. Jeg klarer ikke å golde meg våken. Min samboer er motsatt, vil helst legge seg i 4 tiden, og sliter med å sovne. Hvorfor er vi mennesker så forskjellige på dette området? Hva kan jeg gjøre for å være mer våken? Bruker ikke noen medisiner. Er kvinne 40 år. Alltid vært sånn. 

Anonymkode: ac35a...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også sånn. Typisk A-menneske, mens mannen liker å sitte oppe til langt på natt. Tror vi bare må innfinne oss med at vi er skrudd sammen slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditzy Doo skrev (6 minutter siden):

Drikk mer kaffe og / eller energidrikk :matas:

Jeg drikker ingen av delene, kanskje jeg faktisk burde begynne med det 😊

Anonymkode: ac35a...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms. Steele skrev (9 minutter siden):

Jeg er også sånn. Typisk A-menneske, mens mannen liker å sitte oppe til langt på natt. Tror vi bare må innfinne oss med at vi er skrudd sammen slik. 

Godt å høre at jeg ikke er alene om det. Jeg våkner ikke alltid så tidlig, kan finne på å sove til 10-11 i helgene, så har sett på meg selv mer som kronisk trøtt enn A-menneske. Men i dag våknet jeg 8 da. 

Anonymkode: ac35a...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså er det bare kvelden det gjelder? Du blir ikke trøtt midt på dagen? 

Da er det jo ikke noe problem. 

Anonymkode: 896f3...879

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

altså er det bare kvelden det gjelder? Du blir ikke trøtt midt på dagen? 

Da er det jo ikke noe problem. 

Anonymkode: 896f3...879

Blir litt trøtt på dagen også, men klarer fint å holde meg våken så fremt jeg holder på med noe. Hvis jeg skal meditere, sitte på i bil hvor man ikke snakker eller lignende, sovner jeg. Klarer nesten ikke å være stille uten å drive med noe uten å sovne. Driver med mye "tvangsritualer" for å holde meg våken. Teller ting jeg ser rundt meg, plusser sammen tallene på bilskilt o.l. 🙈 Helt meningsløse aktiviteter som jeg gjør daglig for å ikke bli for sløv. Spesielt i kjedelige møter må jeg gjøre dette hele tiden. 

Anonymkode: ac35a...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg drikker ingen av delene, kanskje jeg faktisk burde begynne med det 😊

Anonymkode: ac35a...f32

Ja, anbefales. Det holder ihvertfall meg våken om natta 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Blir litt trøtt på dagen også, men klarer fint å holde meg våken så fremt jeg holder på med noe. Hvis jeg skal meditere, sitte på i bil hvor man ikke snakker eller lignende, sovner jeg. Klarer nesten ikke å være stille uten å drive med noe uten å sovne. Driver med mye "tvangsritualer" for å holde meg våken. Teller ting jeg ser rundt meg, plusser sammen tallene på bilskilt o.l. 🙈 Helt meningsløse aktiviteter som jeg gjør daglig for å ikke bli for sløv. Spesielt i kjedelige møter må jeg gjøre dette hele tiden. 

Anonymkode: ac35a...f32

Har du alltid hatt det sånn? Og har du sjekket jernstatus, og at du ikke har noen andre manlger?

Jeg kjenner meg igjen i å bli trøtt på kvelden. Akkurat nå sliter jeg litt kl. 22 en lørdagskveld fordi jeg er trøtt, men venter på en klesvask. Derimot pleier jeg riktignok ikke å ha veldig lyst til å stå opp kl. 06 i hverdagen, særlig ikke om vinteren, men jeg har ikke noe særlig problemer med det heller. Jeg tenderer mot å være a-menneske, og blir mer ekstrem pga. døgnrytmen jeg må ha for å ivareta små barn hjemme og rekke jobb. 

Men det du beskriver med vansker med å holde seg våken gjennom stillesittende aktiviteter på dagtid, det har jeg bare opplevd i enkelte perioder i livet. Og da har det enten vært pga. lite og oppstykket nattesøvn (og baby i hus) eller så har det vist seg at jeg hadde kraftig jernmangel. 

Anonymkode: b7d13...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars!!!

Du er ikke alene,har prøvd melatnonin. Fungerer ikke. 

Har jobbet natt og ekstra siden 1996 . Sover 4- 6 timer.  Det er for lite. 

Anonymkode: 309c0...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...