AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #1 Skrevet 27. april 2024 En velsignelse når det gjelder å legge seg om kvelden, jeg sovner på sekunder. Men ganske irriterende når jeg vil feks være oppe sent i sosiale lag eller meditere. Jeg klarer ikke å golde meg våken. Min samboer er motsatt, vil helst legge seg i 4 tiden, og sliter med å sovne. Hvorfor er vi mennesker så forskjellige på dette området? Hva kan jeg gjøre for å være mer våken? Bruker ikke noen medisiner. Er kvinne 40 år. Alltid vært sånn. Anonymkode: ac35a...f32
Ms. Steele Skrevet 27. april 2024 #2 Skrevet 27. april 2024 Jeg er også sånn. Typisk A-menneske, mens mannen liker å sitte oppe til langt på natt. Tror vi bare må innfinne oss med at vi er skrudd sammen slik.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #4 Skrevet 27. april 2024 Ditzy Doo skrev (6 minutter siden): Drikk mer kaffe og / eller energidrikk Jeg drikker ingen av delene, kanskje jeg faktisk burde begynne med det 😊 Anonymkode: ac35a...f32
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #5 Skrevet 27. april 2024 Ms. Steele skrev (9 minutter siden): Jeg er også sånn. Typisk A-menneske, mens mannen liker å sitte oppe til langt på natt. Tror vi bare må innfinne oss med at vi er skrudd sammen slik. Godt å høre at jeg ikke er alene om det. Jeg våkner ikke alltid så tidlig, kan finne på å sove til 10-11 i helgene, så har sett på meg selv mer som kronisk trøtt enn A-menneske. Men i dag våknet jeg 8 da. Anonymkode: ac35a...f32
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #6 Skrevet 27. april 2024 altså er det bare kvelden det gjelder? Du blir ikke trøtt midt på dagen? Da er det jo ikke noe problem. Anonymkode: 896f3...879 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #7 Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): altså er det bare kvelden det gjelder? Du blir ikke trøtt midt på dagen? Da er det jo ikke noe problem. Anonymkode: 896f3...879 Blir litt trøtt på dagen også, men klarer fint å holde meg våken så fremt jeg holder på med noe. Hvis jeg skal meditere, sitte på i bil hvor man ikke snakker eller lignende, sovner jeg. Klarer nesten ikke å være stille uten å drive med noe uten å sovne. Driver med mye "tvangsritualer" for å holde meg våken. Teller ting jeg ser rundt meg, plusser sammen tallene på bilskilt o.l. 🙈 Helt meningsløse aktiviteter som jeg gjør daglig for å ikke bli for sløv. Spesielt i kjedelige møter må jeg gjøre dette hele tiden. Anonymkode: ac35a...f32
Ditzy Doo Skrevet 27. april 2024 #8 Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg drikker ingen av delene, kanskje jeg faktisk burde begynne med det 😊 Anonymkode: ac35a...f32 Ja, anbefales. Det holder ihvertfall meg våken om natta 😆
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #9 Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Blir litt trøtt på dagen også, men klarer fint å holde meg våken så fremt jeg holder på med noe. Hvis jeg skal meditere, sitte på i bil hvor man ikke snakker eller lignende, sovner jeg. Klarer nesten ikke å være stille uten å drive med noe uten å sovne. Driver med mye "tvangsritualer" for å holde meg våken. Teller ting jeg ser rundt meg, plusser sammen tallene på bilskilt o.l. 🙈 Helt meningsløse aktiviteter som jeg gjør daglig for å ikke bli for sløv. Spesielt i kjedelige møter må jeg gjøre dette hele tiden. Anonymkode: ac35a...f32 Har du alltid hatt det sånn? Og har du sjekket jernstatus, og at du ikke har noen andre manlger? Jeg kjenner meg igjen i å bli trøtt på kvelden. Akkurat nå sliter jeg litt kl. 22 en lørdagskveld fordi jeg er trøtt, men venter på en klesvask. Derimot pleier jeg riktignok ikke å ha veldig lyst til å stå opp kl. 06 i hverdagen, særlig ikke om vinteren, men jeg har ikke noe særlig problemer med det heller. Jeg tenderer mot å være a-menneske, og blir mer ekstrem pga. døgnrytmen jeg må ha for å ivareta små barn hjemme og rekke jobb. Men det du beskriver med vansker med å holde seg våken gjennom stillesittende aktiviteter på dagtid, det har jeg bare opplevd i enkelte perioder i livet. Og da har det enten vært pga. lite og oppstykket nattesøvn (og baby i hus) eller så har det vist seg at jeg hadde kraftig jernmangel. Anonymkode: b7d13...6e1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #11 Skrevet 28. april 2024 Stakkars!!! Du er ikke alene,har prøvd melatnonin. Fungerer ikke. Har jobbet natt og ekstra siden 1996 . Sover 4- 6 timer. Det er for lite. Anonymkode: 309c0...013
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå