Gå til innhold

Permisjon og ferie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi driver å planlegger permisjonen vår. Har et lite spm ang. det.

jeg (mor) skal først ha mødrekvoten, deretter hele felleskvoten. Kan jeg rett etter det ta ut 5 uker ferie før far starter på fedrekvoten eller ødelegger det noe? (Far ønsker kun fedre kvoten).

har prøvd å finne det ut, men klarer ikke å lese oss klok🙈

Anonymkode: 4f574...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det kan du. Det er ikke krav til at far må ta permisjonen umiddelbart etter din, han må bare ta den ut senest innen barnet fyller 3 år eller dere får et nytt barn.  Vi gjør det akkurat slik dere beskriver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MamaShark skrev (53 minutter siden):

Ja det kan du. Det er ikke krav til at far må ta permisjonen umiddelbart etter din, han må bare ta den ut senest innen barnet fyller 3 år eller dere får et nytt barn.  Vi gjør det akkurat slik dere beskriver.

Tusen takk🙏🏻

Anonymkode: 4f574...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja😊vi gjør det, jeg tar min + felles, så tar jeg 10 uker ferie (årets + neste års) før pappaen tar ut sin andel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men må ikke far søke om utsettelse av sin permisjon pga ferie? Sånn var det ihvertfall før, men nå begynner det å bli en stund siden vi gjorde dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Yodas said:

Ja, men må ikke far søke om utsettelse av sin permisjon pga ferie? Sånn var det ihvertfall før, men nå begynner det å bli en stund siden vi gjorde dette.

Da vi søkte så søkte uannsett far etter at baby var født og mors kvote hadde startet. Her måtte bare far plotte inn når perm startet og sluttet og % og slikt. Fars perm starter jo uannsett til forskjellig tid. Og man søker jo individuelt så den følger ikke automatisk mors perm. Mulig man må søke om utsettelse om det er snakk om at han ikke skal ha perm før etter lang tid?

Anonymkode: 1745f...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yodas skrev (1 time siden):

Ja, men må ikke far søke om utsettelse av sin permisjon pga ferie? Sånn var det ihvertfall før, men nå begynner det å bli en stund siden vi gjorde dette.

Disse reglene er endret. Man trenger ikke lenger søke om utsettelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da vi søkte så søkte uannsett far etter at baby var født og mors kvote hadde startet. Her måtte bare far plotte inn når perm startet og sluttet og % og slikt. Fars perm starter jo uannsett til forskjellig tid. Og man søker jo individuelt så den følger ikke automatisk mors perm. Mulig man må søke om utsettelse om det er snakk om at han ikke skal ha perm før etter lang tid?

Anonymkode: 1745f...9cf

Regelen om å søke utsettelse ble fjernet for et par år siden. Nå kan man bruke permisjonen når man selv ønsker men senest innen barnet fyller 3 år eller får et nytt søsken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det på samme måte, ingen probem👍

Anonymkode: ee4f8...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/27/2024 at 8:53 PM, Yodas said:

Ja, men må ikke far søke om utsettelse av sin permisjon pga ferie? Sånn var det ihvertfall før, men nå begynner det å bli en stund siden vi gjorde dette.

Det er det slutt på. Mye enklere med permisjon nå enn tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Rosa Sitron said:

Det er det slutt på. Mye enklere med permisjon nå enn tidligere.

Så bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...