Gå til innhold

16:8 faste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, Hvilke erfaringer har dere med 16:8? Hvor fort gikk dere ned i vekt om dere spiste som normalt i spisevinduet? Da tenker jeg at dere ikke kuttet ut alt av sukker og usunn mat, men gjerne bare spiste mye mindre av det enn ellers. 

Anonymkode: c3f23...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Hva går denne dietten ut på?

 Hva kan man spise og innenfor hvilket tidsrom?

Anonymkode: 9a3f3...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hei, Hvilke erfaringer har dere med 16:8? Hvor fort gikk dere ned i vekt om dere spiste som normalt i spisevinduet? Da tenker jeg at dere ikke kuttet ut alt av sukker og usunn mat, men gjerne bare spiste mye mindre av det enn ellers. 

Anonymkode: c3f23...f16

Eg gjekk ned ca 10 kilo på 4 månadar. Kutta ikkje ut noko i det heile tatt. Snarare et eg meir junk og snop no enn før 16:8. 

Første måltid er klokka 11 og siste klokka 19. Har også ein dag i veka der eg enten et tidlegare eller seinare enn desse tidspunkta.

Anonymkode: 90bb7...1b0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei! Hva går denne dietten ut på?

 Hva kan man spise og innenfor hvilket tidsrom?

Anonymkode: 9a3f3...c3c

Man spiser 8 timer i døgnet og faster i 16. velger helt selv hvilke timer man faster og hvilke man spiser, men må selvvalgt være sammenhengende. Selv spiser jeg mellom 11 og 19. Man bør nok spise sunt og unngå for mye usunn mat og snacks om man ønsker vektnedgang, men jeg har ikke nok erfaring til å uttale meg helt.

Anonymkode: c3f23...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eg gjekk ned ca 10 kilo på 4 månadar. Kutta ikkje ut noko i det heile tatt. Snarare et eg meir junk og snop no enn før 16:8. 

Første måltid er klokka 11 og siste klokka 19. Har også ein dag i veka der eg enten et tidlegare eller seinare enn desse tidspunkta.

Anonymkode: 90bb7...1b0

Gikk ned fra hva til hva, og hvilken høyde? 10 kg sier egentlig lite, var det fra 120 til 110 på 4 mnd er det jo lite liksom. 

Anonymkode: 60376...24e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ikke ned noe. Klarer å spise for mye til lunsj og middag så er fortsatt i kalorioverskudd. Men synes det er lettere å telle kalorier i kombinasjon med 16:8 faste.

Anonymkode: 1edf2...c2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg gikk ikke ned noe. Klarer å spise for mye til lunsj og middag så er fortsatt i kalorioverskudd. Men synes det er lettere å telle kalorier i kombinasjon med 16:8 faste.

Anonymkode: 1edf2...c2b

Hvor lenge holdt du på? Skal ikke så mye til for å holde seg i et kaloriunderskudd.

Anonymkode: c3f23...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist 16:8 naturlig i mange år, da jeg ikke liker frokost. 

Må virkelig passe på kalorier og trening likevel, særlig nå etter fylte 40. Så det er på ingen måte en kur for å holde lav vekt. 

Spiser ikke snop og slikt, kun to måltid om dagen. Litt vin i helgene, ellers ingen flytende kalorier. 

Anonymkode: e1e6f...449

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvor lenge holdt du på? Skal ikke så mye til for å holde seg i et kaloriunderskudd.

Anonymkode: c3f23...f16

Det var da veldig generaliserende! Noen sliter med å få i seg nok, andre sliter med å være i kaloriunderskudd. Jeg er glad i mat og kan spise mye, for meg krever det faktisk en del å holde vekten lav.

Jeg gikk ned det jeg ønsket, men var tellingen av kalorier som gjorde det, ikke 16:8. Klarer du deg på 2 måltider og 0 imellom disse så trenger du nok ikke å telle. Men for den av oss som får lyst på en iskaffe, litt frukt, faser osv så betyr ikke 16:8 at man kan spise hva man vil. 

Anonymkode: c9124...e18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gikk ned fra hva til hva, og hvilken høyde? 10 kg sier egentlig lite, var det fra 120 til 110 på 4 mnd er det jo lite liksom. 

Anonymkode: 60376...24e

10 kilo er ikke lite uansett.

Anonymkode: 25f36...524

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaringen min tilsier at 16:8 ikke er noe magisk, det gir ikke automatisk vektnedgang. Har levd på 16:8 i mange mange måneder og det har ikke ført til vektnedgang.

Jeg går ned om jeg setter fokus på mat, kutter alt av sukker og usunt. Men fasten i seg selv er ikke en magisk løsning som fører til vektnedgang uten at man gjør noe med kostholdet i tillegg. 

Anonymkode: f879f...173

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Erfaringen min tilsier at 16:8 ikke er noe magisk, det gir ikke automatisk vektnedgang. Har levd på 16:8 i mange mange måneder og det har ikke ført til vektnedgang.

Jeg går ned om jeg setter fokus på mat, kutter alt av sukker og usunt. Men fasten i seg selv er ikke en magisk løsning som fører til vektnedgang uten at man gjør noe med kostholdet i tillegg. 

Anonymkode: f879f...173

Helt sant, men man kommer også i lett ketose som forbrenner mer fett dersom man følger 16:8. Men man må selvsagt også tenke på hva og hvor mye man får i seg i spisevinduet.

Anonymkode: c3f23...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

10 kilo er ikke lite uansett.

Anonymkode: 25f36...524

Jo. Er man 150 kg, går man lett ned 10 kg om man tenker seg litt om ift hva man spiser, og kutter ut et måltid..

Anonymkode: c3f23...f16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei, Hvilke erfaringer har dere med 16:8? Hvor fort gikk dere ned i vekt om dere spiste som normalt i spisevinduet? Da tenker jeg at dere ikke kuttet ut alt av sukker og usunn mat, men gjerne bare spiste mye mindre av det enn ellers. 

Anonymkode: c3f23...f16

Synes 16:8 er fint fordi det er mulig å gjennomføre. Mens noen dager blir det bare 12t, og atter andre kan jeg dra det til 24t. 

Spis nok proteiner, beveg deg litt, og få søvn helst fra kl 23, så skal variablene ligge til rette for vektnedgang. 

Hvor fort man går ned varierer med hvor mye aktivitet / stress du har i livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo. Er man 150 kg, går man lett ned 10 kg om man tenker seg litt om ift hva man spiser, og kutter ut et måltid..

Anonymkode: c3f23...f16

Er det din personlige erfaring?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går jevnt ned, i starten hadde jeg et stort kaloriunderskudd også for å kickstarte alt og gikk ned 20 kg på 5 mnd. 
Men etter det har jeg ikke fokusert på noe annet enn 16:8, og gått ned 10 kg til, men da på omtrent samme tid. Jeg spiser stort sett det jeg vil, men jeg spiser naturlig sunt, elsker salat, grønnsaker, fisk og linser foreks. 
Drikker ikke noe særlig kalorier, kanskje en brus eller litt vin i helgen. Spiser det jeg vil av snacks, men det er fordi jeg helt naturlig er selvregulerende, spiser en stripe sjokolade på en onsdag og er ferdig. Er man ikke det må man nok regulere det. 

Anonymkode: 8bcf6...636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvor lenge holdt du på? Skal ikke så mye til for å holde seg i et kaloriunderskudd.

Anonymkode: c3f23...f16

I 8 år. Jeg spiser naturlig ikke frokost og ikke kveldsmat. Så jeg spiser kl 12-19. Men jeg må passe på kalorier om jeg ikke skal gå opp i vekt. Med spisevindu 12-19 holder jeg vekten og jeg legger på meg om jeg ikke tenker på hva jeg spiser. 

Anonymkode: 1edf2...c2b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...