Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal feire 7 årsdag til datteren min neste søndag. Skal invitere søskenbarn hvor barna er 3 og 5 år også. Mannen min mener vi kan starte kl. 17, men det mener jeg er altfor sent. Hva tenker dere? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på søskenbarna, tenker jeg? Bor de langt unna, krasjer det med leggetid for dem, hvordan går det for dem med evt. senere leggetid og får den familien løst det fint praktisk? Og hva med dere, er det upraktisk å ha bursdagen litt tidligere, eller går det like greit?

Vi pleier å være i trippelbursdag til en mor og to barn som bor i nabokommunen, og da vi var der i fjor, var mine barn 3 og 5 år. De hadde bursdag som startet 17 på en hverdag, etter jobb og barnehage. Det funket for oss, sånn for en gangs skyld. Litt stress, men også veldig trivelig. Men det var delvis fordi jeg begynte 9 på jobb dagen etter, og fordi jeg visste at min yngste med stor sannsynlighet sovnet i bilen på vei hjem og kunne bæres inn i senga. Vi hadde med pysjamaser og pusset tennene før vi kjørte hjem. Og vi måtte dra litt tidligere enn de eldre gjestene.  

Anonymkode: 8843e...a7d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville hørt med dem når de må dra hjem. Mine nieser måtte ha dratt kl. 18 for å være i seng kl. 19, så da blir 17 litt sent. 

Anonymkode: 2f8c0...73f

Skrevet

Ville startet klokka 1500 og servert litt mer enn bare kaker. Kl 1700 er sent å starte. Hadde det vært etter skole/barnehage på en ukedag, så hadde det vært greit. 
Synes det er viktig å ta hensyn til kjøretid og leggetid særlig på søndag. De fleste må jo opp tidig neste dag.

• Liker 5
Skrevet

Når det er familiebursdag inviterer vi tidligere, 14-15-tiden og serverer enkelt måltid/tapas i tillegg til kaker. Da kan de være så lenge de ønsker.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

17 er for sent ja! 3 åringen (og kanskje også 5 åringen) legger seg vel rundt 19, så de må vel dra rundt 18. Jeg hadde invitert til 15 eller 16.

Anonymkode: 5f97d...9c2

Skrevet

Kl 17 hadde vært for sent her. Vi pleier å starte rundt kl.15:00-15:30. Gjerne med noe middag før kakene.

AnonymBruker
Skrevet

Kl 17 er fint. Da har man fremdeles helgen tilgjengelig til å gjøre andre ting. 

Anonymkode: 84bc7...0ba

Skrevet

Jeg har en på snart tre år som er overmoden for senga klokken halv 7, så for oss ville 17 vært litt sent😅 jeg hadde ikke kommet til å klage på tidspunktet altså, men vi måtte jo ha dratt etter 45 minutter😅 kan dere ikke invitere til middag klokken 17, men si at de kan komme litt tidligere så barna får leke litt først, f. eks? :) 

AnonymBruker
Skrevet

Min 3 åring legger seg i 18 tiden. Må ha litt ro hjemme før leggetid. 17 hadde vært uaktuelt for oss. Vi ville helst vært hjemme til 17.00. 

Anonymkode: 5855c...925

AnonymBruker
Skrevet

Med mindre du har familiemedlemmer som vil ha kvelden for seg selv og legger barna grytidlig, så er 17 vanskelig. Har du familie med litt mer fleksible tidsskjemaer og eldre barn er 17 ypperlig. Jeg nå med en ni-åring hadde foretrukket kl. 17 for da har vi hele dagen først :) 

Anonymkode: 3020e...1dc

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes 17 er seint når de er så små når de er større er 17 perfekt. Noen har jo veldig rigide leggetider av en grunn og jeg tar hensyn til slikt derfor begynte vi som regel rundt 14-15 om det var fridag.  

• Liker 1
Skrevet

Vi feira rett etter skolen. Henta alle ungene på skola, og gikk sammen til der bursdagen skulle være. Ferdig til klokka 16. fikk tilbakemelding fra foreldre om at det var genialt. sa slapp de logistikk og stress på ettermiddagen. 

Skrevet

Er det barnebursdag dere skal ha? Eller familiebursdag med besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn?

Ville startet i 14-tiden. Server enkel mat (pizza/pizzasnurrer/pølser etc), og kaffe/kaker. Da kan gjestene dra hjem når de føler deg er riktig tid for seg og sine barn😊

AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, Stellia said:

Vi skal feire 7 årsdag til datteren min neste søndag. Skal invitere søskenbarn hvor barna er 3 og 5 år også. Mannen min mener vi kan starte kl. 17, men det mener jeg er altfor sent. Hva tenker dere? 

Sent. Vanlig å ha det på formiddagen. Min 4-åring legger seg 18.45 liksom.

Anonymkode: a47aa...51c

AnonymBruker
Skrevet
Stellia skrev (På 27.4.2024 den 10.09):

er dette på helg eller hverdag? hvis helg går det vel greit med 17,men på hverdagen er det jo for sent synes jeg

Anonymkode: 85b0c...fc2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

er dette på helg eller hverdag? hvis helg går det vel greit med 17,men på hverdagen er det jo for sent synes jeg

Søndag er helg 

Anonymkode: 0ad05...f88

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Søndag er helg 

ja da ,det er jo helg ja,men tenker at bare fredag og lørdag

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns 17 er for sent for 7 åringen og jeg. 

Anonymkode: bef2e...e0c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Søndag er helg 

Det er jo barnehage dagen etter?

Anonymkode: ab53e...27d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...