Gå til innhold

Stooooore vinduer og markise


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Huset mitt har enorme vinduer langs hele den ene veggen, og det er akkurat der sola steker mesteparten av dagen.
 

Jeg skal henge opp markise, men er det da lurt å ha mange små markiser for hvert vindu eller en stor som dekker alle vinduene? 

Anonymkode: 9fe8c...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil bli litt av et seil med en så stor markise... den vil lette for hvert minste vindpust, og kastes opp i lufta ved vindkast som er litt sterke. Slitsomt å fly og passe på å få sveivet opp markisen hver gang det blåser litt samtidig som det er sol og behov for markisen nede. Har markise selv på balkongen, og den slamrer og slår og letter når det blåser, så jeg må sveive den inn og ut igjen når vinden stilner osv. Selv om man har motorisert markise, må man passe på i sterk vind, og med en kjempestor markise må man passe på i svak vind også, skulle jeg tro.

Kan ikke helt se for meg at det passer med mange små heller. Det vil se rart ut?

Men har du istedet vurdert sånne utvendige, mørkegrå "rullgardiner", som faktisk er halvveis gjennomsiktige når man ser fra innsiden? De ligger inntil vinduet, stikker ikke ut, og passer bedre på husfasaden, synes jeg. Sjekk leverandører som KJells Markiser osv for å se hva de har av solskjerming.

Anonymkode: 7ffdf...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men har du istedet vurdert sånne utvendige, mørkegrå "rullgardiner", som faktisk er halvveis gjennomsiktige når man ser fra innsiden? De ligger inntil vinduet, stikker ikke ut, og passer bedre på husfasaden, synes jeg. Sjekk leverandører som KJells Markiser osv for å se hva de har av solskjerming.

Ja, screens? Har faktisk det, men det er så dyrt. En markise koster kanskje femtusen mens sånne screens var nesten seksti. 

Anonymkode: 9fe8c...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...