Arkana Skrevet 27. april 2024 #21 Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er roten til utestenging med foreldrene til de andre barnas tillatelse. En stor andel roten / symptomer til kommende skolevering hos den som blir utestengt Anonymkode: 9f4c3...8a9 Jeg tror du har misforstått fullstendig. Jeg har aldri sagt at utestenging er greit, men de to jentene har lov til å være bestevenner og tilbringe tid sammen uten TS sin datter. 2
Muskath Skrevet 27. april 2024 #22 Skrevet 27. april 2024 Enig med de som foreslår nye fritidsaktiviteter for ditt barn. Da lærer hun noe nytt, kommer i kontakt med andre, flere og får noe annet å tenke på - innimellom iallfall - mitt barn begynte med en basket, der passet han godt inn, fikk en ny superinteresse og, ikke minst, fikk nye venner utenom skolen.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #23 Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det der er vanskelig. Det skjer mye med vennskapene til barna når de er 8-10 år. Det er ikke sikkert du får stoppet at de to andre blir bestevenner - du kan ikke tvinge dem til å være med datteren din. Jeg tenker løsningen er er større nettverk, og her kan du bidra med å invitere hjem de jenta di har lyst til å leke med. Anonymkode: b5e71...d39 Ja enig. Bare aksepter at det er de to , så fokus på finne nye venner til din datter.. ville hvertfall jeg gjort . Anonymkode: 89122...3e6 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #24 Skrevet 27. april 2024 Arkana skrev (1 time siden): Jeg tror du har misforstått fullstendig. Jeg har aldri sagt at utestenging er greit, men de to jentene har lov til å være bestevenner og tilbringe tid sammen uten TS sin datter. Ja det er hvertfall lite man får gjort med d. Kjipt for barn å føle seg tilsidesatt. Jeg har sagt til foreldre som har maset på at mitt barn skal leke med deres ; men der jeg hat sett at barnet deres ikke har vært interessert i mitt barn; oversett det etc at vi ikke kan styre hvem barna skal leke med; og at det er viktig for meg at mitt barn leker med andre som genuint ønsker å være med ., heller enn andre faktorer (har alltid vært sånn, hadde vært praktisk fordi vi er naboer ..) Viktig for selvfølelsen. Anonymkode: 89122...3e6
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #25 Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ingen kan tvinge barn til å være venner, det er ikke sånn det fungerer. Du sier ikke noe om alder på datteren din, men hva med å melde henne på flere fritidsaktiviteter så hun får et større nettverk og muligheter for en bredere vennebase? Jeg hadde også en venninne som alltid skjøv meg til siden når vi var tre venninner sammen, og mine foreldre ledet meg heller mot andre enn å klage på henne og snakke med foreldrene. Hun var sånn helt til vi gikk ut av vgs, da hadde jeg for lengst andre venner jeg heller var med, og de to venninnene hun ville ha for seg selv i oppveksten hadde også utvidet kretsen sin, så hun måtte finne seg en egen gjeng. Jeg gikk for øvrig ikke i klasse med mine venner på barneskolen, men kan fint finne venner utenfor klassen, gjennom fritidsaktiviteter, nabolag og i friminuttet. Et annet forslag er å invitere flere så de ikke bare er tre, evt lage arrangement for alle jentene i klassen så de kan bli bedre kjent. Filmkveld, spillkveld, leker ute, bading når det blir varmere i være, park og grill e.l. Anonymkode: 505db...528 Om du leser en gang til så står det 8 år Anonymkode: f1782...bbc
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #26 Skrevet 28. april 2024 AnonymBruker skrev (På 27.4.2024 den 4.18): Min datter blir konsekvent holdt utenfor. To og to går bra. Her har de blitt tre og min datter blir holdt utenfor. Hvilke tiltak kan man gjøre for å det til å stoppe? Det har vedvart over flere mnd. Fører til skolevegring, møter med ledelse og lærer er gjort. Føler ingen bedring enda.. Må man bare konkludere med at det skal være sånn? Tre jenter går ikke? Vært borti noe av det samme og sett hva som virker? Barna er 8. Anonymkode: c3f94...54e kanskje hun kan få flere venner og ikke bare ha disse 2 Anonymkode: 9d985...2f6
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #27 Skrevet 28. april 2024 Sånn er det her også. De leker fint sammen to og to men tre går ikke. Min må alltid sitte alene på bussen. Hun ene styrer den andre, som virker oppriktig lei seg for at hun "ikke får lov til" å sitte med min. Virker som om det ble verre etter at jeg snakket med foreldrene. Jeg prøver ut andre fritidsaktiviteter enn de de andre går på. Men de som går på aktiviteter har jo sin gjeng og de virker ikke så interessert i å utvide vennekretsen. Anonymkode: 3bdd1...b46
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #28 Skrevet 28. april 2024 Synd at de ikke går 3 stk sammen. Jeg ville jobbet med å finne nye venner og lært barnet om motganger. Om skolevegring pga fette kan det tyde på for mye skjerming. Fet som ikke er greit er baksnakking og dårlig holdning fra andre, men hvorfor har dere pushet barnet så mye på at det har blitt så mye drittprat. Så ta drittpraten med foreldrene, men dropp fokus på at de må forbli venner. Anonymkode: 8a2b0...91e
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #29 Skrevet 28. april 2024 AnonymBruker skrev (På 27.4.2024 den 8.10): Ts Jeg syns det er vanskelig å vite helt hva de driver med selv. For jeg tror ikke de ønsker kutte ut mitt barn. De leker som sagt sammen når de kun er to. Det er når de blir tre at de fryser ut mitt barn.. Tenker du det betyr at de ikke ønsker være venner med mitt barn i det hele tatt? Anonymkode: c3f94...54e Da mitt barn begynte på skolen var de bare tre jenter i klassa. Jeg så mønsteret i at de to som først kom på skolen ble «bestiser» resten av dagen. Jeg begynte å sende min jente tidligere avgårde og da ordnet det seg for hennes del. Men jeg likte ikke opplegget mtp den som ble tredjemann, og valgte å bytte skole. Skolen tok ikke tak i problemet for å forebygge hvordan starten på dagen ble for disse tre. Anonymkode: 1640d...cae
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå