Gå til innhold

spørsmål om benkpress

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis man har lange armer, kan det være greit å ha grepet nesten helt ut til der stangen møter den vertikale stolpen på stativet? Jeg får lett vondt i skuldrene, men her kan jeg løfte uten skuldervondt.

Anonymkode: 32e97...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Konser
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvis man har lange armer, kan det være greit å ha grepet nesten helt ut til der stangen møter den vertikale stolpen på stativet? Jeg får lett vondt i skuldrene, men her kan jeg løfte uten skuldervondt.

Grepet er best sånn omtrent litt utenfor skulderbredde, og så har man bena mest mulig inntil kroppen på benken, med svai i ryggen. Det er bare å prøve seg frem da til det som er mest komfortabelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Konser skrev (41 minutter siden):

Grepet er best sånn omtrent litt utenfor skulderbredde, og så har man bena mest mulig inntil kroppen på benken, med svai i ryggen. Det er bare å prøve seg frem da til det som er mest komfortabelt

Takk, så hvit jeg forstår deg rett, hvis jeg finner det mst komfortabelt med veldig bredt grep (nesten helt ut til kanten), så tenker du at det er ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konser
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk, så hvit jeg forstår deg rett, hvis jeg finner det mst komfortabelt med veldig bredt grep (nesten helt ut til kanten), så tenker du at det er ok?

Ja, mange sterke gjør det, det er ikke noe for meg, men for deg da. Hva tar du i benken nå da sånn 5 reps maks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber det noen der som kan ta en kjapp vurdering på teknikken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Konser skrev (17 minutter siden):

Ja, mange sterke gjør det, det er ikke noe for meg, men for deg da. Hva tar du i benken nå da sånn 5 reps maks?

Jeg har ikke test, pga skuldervondt. Vært mest opptatt av å teste teknikken, hva som føles bra. Men kanskje vel kanskje klare 65kg x 5 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
klarinetta skrev (11 minutter siden):

Jobber det noen der som kan ta en kjapp vurdering på teknikken? 

Ja. har sett en litt eldre mann der som virker veldig hyggelig, som er PT. Tenkte kanskje å bestille en time med han 🙂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konser

Jeg har ikke test, pga skuldervondt. Vært mest opptatt av å teste teknikken, hva som føles bra. Men kanskje vel kanskje klare 65kg x 5 .

Normalt å få vondt i venstre skuldre, musklene i rotatorcuffen er litt stivere dere enn høyre. 65 x5 er veldig bra da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Konser skrev (1 minutt siden):

Normalt å få vondt i venstre skuldre, musklene i rotatorcuffen er litt stivere dere enn høyre. 65 x5 er veldig bra da

Takk, målet er å kunne ta 65kgx5 om kort tid, uten skuldervondt 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konser

Takk, målet er å kunne ta 65kgx5 om kort tid, uten skuldervondt 🙂

Du kan trene rotatorcuffene litt ekstra hvis du vil, bruke en hantel og så vippe opp til siden mens du lener deg litt fremover. Trenger ikke så tunge vekter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Konser skrev (10 minutter siden):

Du kan trene rotatorcuffene litt ekstra hvis du vil, bruke en hantel og så vippe opp til siden mens du lener deg litt fremover. Trenger ikke så tunge vekter

Takk , kan sidehev eller faceupulls også funke? (lav vekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konser

Takk , kan sidehev eller faceupulls også funke? (lav vekt)

Nei, er ikke det samme. Det tar mer på skuldrene, skal du ta rotarcuffen så må du trene mer spesifikt for dette. Men venstre skulder vil alltid være stivere enn høyere da, dermed litt mer vondt der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Konser said:

Nei, er ikke det samme. Det tar mer på skuldrene, skal du ta rotarcuffen så må du trene mer spesifikt for dette. Men venstre skulder vil alltid være stivere enn høyere da, dermed litt mer vondt der

Jeg er nysgjerrig.  Hvordan har det seg at det er akkurat venstre som er stivere? Gjelder det alle, eller kun høyrehendte?

Anonymkode: 74623...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Konser
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er nysgjerrig.  Hvordan har det seg at det er akkurat venstre som er stivere? Gjelder det alle, eller kun høyrehendte?

Anonymkode: 74623...388

Tror det gjelder alle, også venstrehendte. Vet ikke hvorfor egentlig, det er mer stabilitet i venstre, mer styrke i høyre og fleksibilitet. Når jeg var i militæret, så skøt jeg bedre med venstre faktisk fordi rotatercuffen er stivere. Naturlig anatomi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ville tatt en time hos fysio i første omgang for å funnet ut av skulderen. Om det er betennelse, blir det fort verre og verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...