Gå til innhold

Tapt barndom?


Hufsakommer

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vurderer om jeg skal søke om tapt barndom men jeg er ikke den smarteste kniven i skuffen og lurer på om man treng advokat for sånt ?

Jeg ble oppvokst med vold og omsorgsvikt hjemme. Dette viste skolen antageligvis om men aldri sendte inn bekymringsmelding. Jeg ble også mobbet, og blitt etterlatte alene i et grupperom fordi jeg hadde lese og skrivevansker. Jeg hadde ingen jeg kunne gå til å snakke om mine problemer og lærerene ble sinte på meg fordi jeg ikke klarte å følge med. Jeg satt i klasse rommet og hadde angst" angst av å komme hjem, om det var mat i kjøleskapet redd for søsteren min om hun hadde nok klær for - gradene ute. 

Jeg gikk ute i slite joggesko i 20- alldri hadde jeg varme klær jeg viste ikke hva ull var for noe. Hvorfor har ikke disse lærerene sett det ? Og klærene jeg brukte ikke hadde jeg dusjet heler på flere dager. Da jeg gikk i 5/6 klasse begynte jeg å få mer korppshår i kroppen. 

Jeg viste ikke hva deodorant var for noe eller hygiene lærerene og elevene syntes jeg luktet så vondt at de sendte meg til helsesøster for å lære meg om hygiene..gikk det ikke en varsellampe for dem opp da heller? 

Foreldrene mine dukket alldri opp på møter/forestillinger. 

( nå nydelig var det mange som klaget på skolen pga dårlig lærere og folk som har blitt mobbet der lærere ikke gjorde noenting..dette fikk meg til å tenke om jeg også skulle ha klaget?  Har jeg nok grunnlag tror dere ? 

PS. Idag er jeg uføretrygdet. Pga dette og mye mer som kom senere i livet av at ingen hadde sagt ifra. 

 

  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uendelig trist å lese om det du har opplevd.  Jeg kan dessverre ikke på det du spør om. 

Men kanskje lettere å få svar om du poster tråden på helseforumet eller økonomiforumet. På Aktuelt-forumet så kan man kun skrive under brukernavn og da er det mange som ikke vil svare eller dele personlige erfaringer. 

Håper det ender med at du får erstatning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på det samme selv, så jeg håper du får svar fra noen med erfaring. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...