Hufsakommer Skrevet 26. april 2024 #1 Skrevet 26. april 2024 Hei, jeg vurderer om jeg skal søke om tapt barndom men jeg er ikke den smarteste kniven i skuffen og lurer på om man treng advokat for sånt ? Jeg ble oppvokst med vold og omsorgsvikt hjemme. Dette viste skolen antageligvis om men aldri sendte inn bekymringsmelding. Jeg ble også mobbet, og blitt etterlatte alene i et grupperom fordi jeg hadde lese og skrivevansker. Jeg hadde ingen jeg kunne gå til å snakke om mine problemer og lærerene ble sinte på meg fordi jeg ikke klarte å følge med. Jeg satt i klasse rommet og hadde angst" angst av å komme hjem, om det var mat i kjøleskapet redd for søsteren min om hun hadde nok klær for - gradene ute. Jeg gikk ute i slite joggesko i 20- alldri hadde jeg varme klær jeg viste ikke hva ull var for noe. Hvorfor har ikke disse lærerene sett det ? Og klærene jeg brukte ikke hadde jeg dusjet heler på flere dager. Da jeg gikk i 5/6 klasse begynte jeg å få mer korppshår i kroppen. Jeg viste ikke hva deodorant var for noe eller hygiene lærerene og elevene syntes jeg luktet så vondt at de sendte meg til helsesøster for å lære meg om hygiene..gikk det ikke en varsellampe for dem opp da heller? Foreldrene mine dukket alldri opp på møter/forestillinger. ( nå nydelig var det mange som klaget på skolen pga dårlig lærere og folk som har blitt mobbet der lærere ikke gjorde noenting..dette fikk meg til å tenke om jeg også skulle ha klaget? Har jeg nok grunnlag tror dere ? PS. Idag er jeg uføretrygdet. Pga dette og mye mer som kom senere i livet av at ingen hadde sagt ifra. 4 1
Gjest SVK Skrevet 29. april 2024 #2 Skrevet 29. april 2024 Uendelig trist å lese om det du har opplevd. Jeg kan dessverre ikke på det du spør om. Men kanskje lettere å få svar om du poster tråden på helseforumet eller økonomiforumet. På Aktuelt-forumet så kan man kun skrive under brukernavn og da er det mange som ikke vil svare eller dele personlige erfaringer. Håper det ender med at du får erstatning.
Queen19 Skrevet 29. april 2024 #3 Skrevet 29. april 2024 Jeg lurer på det samme selv, så jeg håper du får svar fra noen med erfaring.
Lou Salome Skrevet 29. april 2024 #4 Skrevet 29. april 2024 Disse kan kanskje hjelpe: https://www.rettferdnorge.no/om-oss
Hufsakommer Skrevet 29. april 2024 Forfatter #5 Skrevet 29. april 2024 Lou Salome skrev (9 timer siden): Disse kan kanskje hjelpe: https://www.rettferdnorge.no/om-oss Tusen takk! Det var stort til hjelp jeg tar kontakt der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå