Gå til innhold

Få jobb uten referanse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Går det an? Jeg er voksen og har tidligere hatt flere jobber. Har attester, men de er gamle. 

Anonymkode: 14d13...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en ungdom kanskje, men jeg tror det kan bli vanskelig for en voksen som har hatt jobb tidligere.

Hvorfor har du ingen referanser?

Anonymkode: a7236...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går sikkert ann, men jeg hadde stusset veldig om jeg skulle ha ansatt noen som har vært i arbeidslivet og ikke kunnet ha gitt noen referanser.

Hvor har du ikke mulighet til å oppgi det?

Anonymkode: 77651...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Går sikkert ann, men jeg hadde stusset veldig om jeg skulle ha ansatt noen som har vært i arbeidslivet og ikke kunnet ha gitt noen referanser.

Hvor har du ikke mulighet til å oppgi det?

Anonymkode: 77651...ff4

Jeg har jo referanser da, men ikke fra nåværende leder. Hun er ikke så hyggelig egentlig.. Har mange gode nåværende og tidligere kollegaer. Får bruke nettverket, bli ringevikar og jobbe meg opp et godt rykte. 

Anonymkode: 14d13...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har jo referanser da, men ikke fra nåværende leder. Hun er ikke så hyggelig egentlig.. Har mange gode nåværende og tidligere kollegaer. Får bruke nettverket, bli ringevikar og jobbe meg opp et godt rykte. 

Anonymkode: 14d13...42e

Referanseperson trenger ikke å være nåværende leder. Det betyr altså at du HAR referanser. Dine kollegaer. Case closed. 

Anonymkode: ddc1a...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri oppgitt nåværende leder som referanse, og har aldri opplevd at arbeidsgiver har spurt etter dette. Hadde nok faktisk tenkt at det var et rødt flagg hvis de ville hatt nåværende leder. Tidligere ledere og medarbeidere er normalen.

Anonymkode: 4b5ef...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...