Gå til innhold

Vil du dele din erfaring som fosterhjem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Vi er et voksent, barnløst ektepar som vurderer å bli fosterhjem. Jeg er pedagog og har hatt endel med barnevern å gjøre på den måten, men tiltakenheten et selvsagt ikke det samme som fosterhjemavdelingen. 

Vil noen dele sine erfaringer på godt og vondt? 

Vi skal på et arrangement i morgen der tidligere og nåværende familier skal dele om sine erfaringer, men jeg kjenner det hadde vært godt å bare få flere erfaringer. 

Anonymkode: 8e5bd...e9a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli det gjennom privat og ikke kommunalt hverfall. Elendig oppfølging, krangling om alt man egentlig har rett på osv er vår erfaring 

Anonymkode: 3a38e...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I voksen alder sa hun som var foster mor til meg i 4 år at det er det tyngste de noengang har gjort. Hun hadde ligget våken mange netter og mannen traff veggen og endte uføre pga beskymringer. På tross at jeg var en enkel unge som ikke ga lyd i fra meg så var det reaksjonene mine. De prøvde alle disse årene og få meg til barnepsykolog men jeg fikk aldri plass. Hun sa jeg smilte og øynene rullet hver gang det var høye lyder. Jeg fikk hysterisk anfall når voksene tok på meg osv. på tross jeg ikke har hatt en så gal barndom. De sier de ikke angrer men de angrer på mye av det dem har gjort i desperate fårsøk på og hjelpe. Flyttet hjem til mine foreldre etter og bodd der. Foster foreldrene ble spurt om og ta meg inn igjen ettpar år etterpå men de klarte ikke. Så tror sterk psyke er det viktigste. 

Anonymkode: f2eec...2ea

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du egne barn hjemme? Har du tenkt på hva de kan bli utsatt for?

Anonymkode: 0c0a8...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har du egne barn hjemme? Har du tenkt på hva de kan bli utsatt for?

Anonymkode: 0c0a8...b52

Prøv å les innlegget en gang til. 

Anonymkode: 0a0b9...78e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...